Albert Heijn blijft tomaten uit de bezette Westelijke Sahara verkopen als Marokkaanse producten ondanks de uitspraak van het Europees Hof dat er helemaal geen verdrag is met Marokko over de invoer uit het bezette gebied. Woordvoerders van de super geven geen duidelijke antwoorden op vragen maar verwijzen naar een slecht functionerende Europese etiketteringsrichtlijn. AH steunt zo Marokkaanse bezetting van het gebied en ontduikt de Europese douane- en belastingregels. Lees meer of Discussieer (2 reacties)...
Waar: Muziekgebouw aan het IJ, Piet Heinkade 1, Amsterdam, Netherlands
Wanneer: 15/04/2015 - 12:00 t/m 15/04/2015 - 14:30
Doe mee om aandeelhouders en bestuur van Ahold op te roepen het Fair Food Program van de Coalition of Immokalee Workers te tekenen. Voor betere rechten, beter loon en een stem voor landarbeiders aan de onderkant van de Ahold´s aanvoerketen. -
Help calling for Ahold shareholders and CEOs to sign the Fair Food Program of the Coalition of Immokalee Workers. For better rights, wages and a voice for land workers at the bottom of the supply chain of supermarket corporation Ahold. Lees meer...
Waar: Aula B, International Institute of Social Studies, Kortenaerkade 12, Den Haag, Netherlands
Wanneer: 11/03/2015 - 18:30
Documentaire ´Food Chains´ over de strijd van tomatenplukkers in de VS (CIW) voor ondertekening van hun Fair Food programma door Ahold (en andere bedrijven). En discussie met activisten over de ´stem´ van de landarbeiders in de voedselketen. (Engelstalig) Lees meer...
Waar: (lezing C15) Oriongebouw (gebouw 103), Bronland 1, Campus Universiteit Wageningen, Wageningen, Netherlands
Wanneer: 22/02/2014 - 10:30
Engelstalige lezing over de strijd van Amerikaanse tomatenplukkers en hun eisen. Over hoe zij en hun brede steunbeweging tal van ketens van fastfoodrestaurants en supermarkten zo ver kregen om toe te geven aan de eisen. Maar ook over de pertinente weigering van Ahold VS om dat te doen. Lees meer...
Wanneer: 03/12/2011 - 00:53
Vrijdag trok ASEED weer naar Albert Heijn om te flyeren en vleesprodukten te taggen met opvallend ogende stickers als onderdeel van de gifsoja campagne. Lees meer...