sluiting amsterdamse horeca om granaten

Ruis, gepost door: nn op 10/12/2018 12:02:50

Hieronder een scenario waar de gemeente amsterdam door hun sluitingsbeleid serieus rekening mee moeten houden.

Do 6-12-2018, 13:00
amsterdam@om.nl

Met grote verbazing heb ik het Amsterdamse granaatbeleid, gevolgd. Als een zaak een granaat aan de deur krijgt gebonden, wordt hij een maand gesloten.
Als ik een slimme crimineel zou zijn, dan kocht ik gelijk een doos granaten. Ik maakte hier een foto van, met de krant van vandaag erbij, en ik stuur die naar bv. 50 horecazaken in Amsterdam. De mail zou de volgende tekst bevatten.

"Beste aannemer, zoals u ziet heb ik een doos granaten. Daarvan verschijnt er binnenkort een aan uw deur. U weet wat de gevolgen zijn, u wordt een maand gesloten.
Bijgevoegd zit een bitcoinrekeningnr. waar u bedrag X op dient te storten, wilt u geen granaat aan uw deur krijgen, en een maand gesloten worden>(Als bedrag X kies ik een bedrag, dat ong. met 3 weken sluiting overeenkomt, zodat het voor de ondernemer voordeliger wordt om te betalen, dan om een maand dicht te gaan)."

Dit bericht wordt door al die ondernemers gedeeld, het komt in het nieuws, alle horeca is bang.
Als er niet betaald wordt, plak ik als crimineel bij een paar zaken een granaat op de deur, en wacht op de sluiting. De ondernemers die al benaderd zijn, zien hun collega's een maand dichtgaan, geen geld, en kiezen misschien eieren voor hun geld( in dit geval granaten), en betalen dat kleinere bedrag liever dan die duurdere maand sluiting.
Mocht er na 2 granaten en 2 sluitingen nog niet betaald worden, dan maak ik het menens, en plaats 1 of meer ongezekerde granaten.
Hiermee wordt de druk vergroot op justitie om, als ze al geen zaken wilden sluiten, ze nu toch echt moeten ingrijpen, en allles dicht gooien.
Nou is mijn doel als crimineel bereikt.
De justitie doet mijn werk.
Mijn granaat is de winkel dicht is de reden dat winkeliers gaan betalen om duurdere sluiting te voorkomen.
Dit is nu de realiteit van het Amsterdamse granatenbeleid, een soort achterdeur voor granaatcriminelen om aan hun geld te komen.

Dan is de vraag, hoe moet je dan zoiets oplossen, het is net zoiets als losgeldgijzeling, betaal je of niet.
Mijn standpunt is; niet sluiten, dan geef je de ondernemer ook geen verleiding om te gaan betalen, waardoor het geld, en de reden voor de granaten, oplost.
Als een ondernemer bedreigd wordt door een granaat, dan is het justitie haar taak om bescherming te bieden.
Dus in ruil voor openblijven van de zaak na een granaatincident, is de ondernemer verplicht om een camera met gezichtsherkenningssoftware te installeren op zijn pand, waarmee de voorkant van het pand gescand kan worden.
Tweede maatregel is, dat de politie (tijdelijk) een gezichtherkenningscamera in de straat hangt, met zicht op de route naar het betreffende pand.
Derde maatregel is dat er bij de betrokken panden na sluitingstijd tot opening elk uur politie in de straat surveilleert, zodat ze goed zichtbaar aanwezig zijn.
Uw maakt deze maatregelen bekend, zodat de criminelen weten dat de pakkans nu veel groter is, en dat er niet toegegeven wordt aan chantage, en laat zien dat de politie , die eerder door sluiting van deze zaken een verlengstuk van de afperser werd, daar niet meer aan mee doet.
Resultaat; het geld droogt op, de pogingen zullen verminderen of staken.
De ondernemer hoeft zich geen zorgen meer te maken over sluiting, en betalen of niet, en justitie doet zijn werk, zonder een verlengstuk van het afpersingsbeleid te worden.
Het spreekt natuurlijk vanzelf dat er altijd nagegaan moet worden of de zaak waar de granaat gelegd wordt, geen criminele connecties heeft die sluiting wel rechtvaardigen.
Met deze maatregelen in hand helpt u de ondernemer meer dan met sluiting, voorkomen is beter dan genezen.
Mocht u toch doorgaan met uw sluitingsbeleid, ik koop alvast een doos granaten van 5 euro per granaat, want ik wil rijk worden, makkelijk.


Global IMC Network www.indymedia.org Afrika Ambazonia Canarias Estrecho / Madiaq Kenya South Africa Canada London, Ontario Maritimes Quebec Oost Azië Japan Manila QC Saint-Petersburg Europa Abruzzo Alacant Antwerpen Athens Austria Barcelona Belarus Belgium Bristol Brussels Bulgaria Calabrië Cyprus Emilia-Romagna Estrecho / Madiaq Euskal Herria Galiza Duitsland grenoble Hungary Ireland Istanbul Italy La Plana Liege liguria Lille Linksunten Lombardia London Madrid Malta Marseille Nantes Napoli Netherlands Northern England Norway Nottingham Oost-Vlaanderen Paris/Île-de-France Piemonte Poland Portugal Roma Roemenië Russia Scotland Sverige Switzerland Torun Toscana Ukraine UK-GB Latijns Amerika Argentina Bolivia Chiapas Chile Sur Braszilië Sucre Colombia Ecuador Mexico Peru Puerto Rico Qollasuyu Rosario santiago Uruguay Valparaiso Venezuela Oceanië Aotearoa Manila Melbourne Perth QC Sydney Zuid-Azië India Verenigde Staten Arizona Atlanta Austin Baltimore Big Muddy Binghamton Buffalo Charlottesville Chicago Cleveland Colorado Columbus DC Hawaii Houston Hudson Mohawk LA Madison Michigan Milwaukee Minneapolis/St. Paul New Mexico New Orleans NYC Philadelphia Pittsburgh Portland Richmond Rochester Rogue Valley San Diego San Francisco Bay Area Santa Cruz, CA Sarasota Seattle Urbana-Champaign Worcester West Azië Beirut Israel Palestine Process FBI/Legal Updates Mailing Lists Process & IMC Docs Projecten Print Radio Video Regio's United States Topics Biotech