english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Politie zoekt spoorsaboteur
r a v a g e - 30.07.2010 22:01

De KLPD heeft vrijdag foto's vrijgegeven van het gereedschap waarmee zondagnacht de spoorrails nabij Lelystad is vernield. Een treinmachinist betrapte de dader op heterdaad.

De locatie van de spoorvernieling nabij Lelystad
De locatie van de spoorvernieling nabij Lelystad

De machinist bevond zich maandagochtend 04.15 uur met zijn trein vlak voor het viaduct over de Lage Dwarsvaart nabij het natuurgebied Hollandse Hout, tien hij een vonkenregen op de spoorrails voor hem zag. Nadat hij de trein had stilgezet en polshoogte ging nemen, zag hij in de verte een onbekend persoon weglopen.

Op de plaats waar hij de vonkenregen gezien had, zag hij dat één van de spoorstaven vernield was. Over een lengte van ongeveer 1,5 meter bleek een spoorstaaf doorgebrand te zijn. De machinist trof naast het baanvlak een gasfles en twee zuurstofflessen aan, alsmede de snijbrander.

Het gebied rondom de vernieling is door forensisch technisch rechercheurs uitgekamd waarbij gezocht is naar sporen die de dader mogelijk heeft achtergelaten. Door de mobiele eenheid van de regiopolitie Flevoland is het omliggende gebied nog verder uitgekamd op zoek naar sporen van de dader of daders.

Volgens een anonieme bron bij de NS is de vernieling het werk geweest van een expert. "Door met een snijbrander in de lengterichting een scheur van anderhalve meter aan te brengen, wist de dader dat het aangebrachte alarm niet zou worden geactiveerd", stelt hij in De Telegraaf. "Op deze wijze zijn in het buitenland al meerdere treinen ontspoord."

Het KLPD heeft inmiddels foto's van het gereedschap vrijgegeven. De vernieling aan het spoor had, zonder waarschuwing van de dader, tot een ramp kunnen leiden. Daarnaast heeft de NS op maandag forse schade geleden, aangezien het treinverkeer tussen Almere en Lelystad vrijwel de gehele dag heeft stilgelegen.

Over het motief is het gissen. Vorige maand gaf demissionair minister Eurlings het startsein voor het eerste deel van spooruitbreiding op het traject Schiphol – Lelystad. Om het bestaande spoor uit te breiden van twee sporen naar vier sporen wordt een bestaand spoortalud met ca. 5 meter aan weerszijden verbreed. Het aantal treinen tussen Amsterdam en Flevoland groeit van 6 naar 12 treinen per uur.

 http://www.ravagedigitaal.org/2010nieuws/juli/30/nws.php
 

Lees meer over: zonder rubriek

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.