Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
ik citeer 
P.J. - 20.11.2009 11:06

Als we toch teksten gaan citeren dan vind ik deze het meest toepasselijk;

Wat ze van je willen je doet het toch nooit goed
besef toch een keer dat je zelf leven moet
doen wat een ander zegt is toch niemands streven
doe toch wat je zelf wil je kan maar een keer leven

(een passage uit 'DOOD' CD HAATDRAGEND Kezus Krijst 2008)


E-Mail: info@kezuskrijst.nl
Website: http://www.kezuskrijst.nl
 
Nazipunks 
NN - 19.11.2009 18:46

Jarenlang hebben de nazipunks in Rotterdam alleen maar verziekt en verstierd.geprofiteerd en het ware rechtse links bashen. Hoeveel mensen hebben jullie doelbewust kapot gemaakt?

Het macho cultuurtje vierde hoogtij. Nu zijn er natuurlijk ook hele toffe krakers in R'dam, alleen Kesus Krijst en andere bandjes zijn wel degelijk bevriend met nazis. Niet voor niets zijn er inmiddels vele vertrokken uit r'dam en kom dan aub niet ineens links politiek lullen.Het zal jullie niet 1 2 3 vergeven worden wat jullie voor terreur hebben gepleegd in de r'damae kraakbeweging en daarbuiten. Anti-racistisch en wel bevriend met nazi's?
Fout blijft fout!
poster 
P.J. - 19.11.2009 11:07

Hier nog even de poster uit multicultureel Rotterdam!

E-Mail: info@kezuskrijst.nl
discomfort 
nn - 19.11.2009 20:10

Organiseert discomfort dit trouwens?
ASO PUNX 
NN - 20.11.2009 13:59

Behalve dat dit verhaal over Colin van conflict noch kant noch wal raakt. is het ook zo dat de dames van drugssmokkel en de heren van de Patrons waarschijnlijk ook gezellig en wel in de kastelein hangen met Suck van Kill Baby Kill en Les Villain. Sorry het is natuurlijk de Molokko nu en een compleet andere tent.... Feit is feit je kent foute lui, je speelt met foute lui, dat is iets anders als iemand op je schoot hebben zitten met tatoo's die je niet kan zien.

drugsmokkel speelt met fasjo's 
nn - 19.11.2009 09:57

Drugsmokkel is grote vriendjes met een bepaalde fasjoband uit belgië en hebben ook samen met ze opgetreden. Misschien kan drugsmokkel hier afstand van nemen (doen ze niet) of misschien drugsmokkel cancellen?
Nee ... 
PUNX NOT JUNX - 20.11.2009 17:16

1. Wat ik bedoel met "eens praten" is: eens praten. Gek he? Met woorden, weet je wel. Ik hou niet van vechten.

2. Hebben we het nou over Drugsmokkel en Kezus Krijst of over iets anders?
weinig idealistische line-up 
antiracistische kraker - 19.11.2009 15:43

Kraken is onderdeel van een totaalstrijd voor een rechtvaardigere wereld. Kraken is directe actie: je pakt een sociale misstand aan, namelijk de woningnood. Er behoort solidariteit te zijn tussen krakers en mensen die onder andere misstanden lijden, zoals mensen die gediscrimineerd worden.
Als kraker hoor je ook antiracist te zijn in mijn opinie. Voor mij is het onbegrijpelijk dat bandjes met zo'n ambivalente houding tegenover racisten en neo-nazi's op een kraakbenefiet spelen. Dat is hypocriet.

Bands als Drugsmokkel (en ook The Patrons) zijn bevriend met nazi's, hebben opgetreden met nazi's en hebben verder een ontzettende niets-kan-me-wat-schelen-mentaliteit ipv solidariteit. De kraakbeweging zit daar volgens mij niet op te wachten.

Normalisering van discriminatie in welke vorm dan ook is iets dat we moeten stopen.


Voor de goede orde 
PUNX NOT JUNX - 20.11.2009 15:09

Stelletje bekrompen kortzichtige individuen zijn jullie.

Ik bedoel hiermee dus de zeikerds die Drugsmokkel en Kezus Krijst af aan het vallen zijn.

Azijnpissers!

En als dat verhaal kant nog wal raakt, what the fuck is jouw verhaal dan waard, beste NN. Ik zou graag eens een babbeltje met je maken.
Kom op - hou je bek en ga feesten !!  
kraai - 20.11.2009 18:22

Het enigste wat wij hiervan leren is dat de Antifa een grote hoop stront is, evenals hun aanhangers belachelijk stomme idioten zijn, die niks beters hebben te doen als zich over dingen druk maken van die ze niet eens weten of ze waar zijn. Wat nog erger is, is dat ze hun veronderstellingen meteen achteraan willen gaan en -natuurlijk- met geweld uit de wereld willen halen en zich daardoor helemaal niet “antifascistisch” gedragen -jullie zijn nog erger dan de fascisten!

Wie dus om de knokken naar een benefit tegen het kraakverbod gaat is absoluut fout bezig.
Want om het kraken, daar gaat het om - en dat willen wij toch blijven doen, toch?! Dus maakt er geen zooitje van!

drugsmokkel 
nn - 19.11.2009 20:03

Het interesseert me geen reet of drugsmokkel politiek actief is of wat dan ook, de vraag is alleen of je je distantieert van nazipunx... daar hoef je volgens mij niet links voor te zijn. Snap niet waarom in sommige punkgroepen dat zo moeilijk lijkt te zijn. Elke liberaal, christen, commmi durft zich ook van hen te distantieren.
ASO PUNX2 
NN weer - 20.11.2009 15:37

Punt 1, Punx not junx, hoe bedoel je met mij wil je wel eens praten? Ga je me in elkaar slaan, in de goede oude Rotterdamse mentaliteit?

punt 2, Check maar even Kafka wat voor figuren Kill Baby Kill en Les Villain zijn.



Niet politiek actief betekend... 
NN - 19.11.2009 21:08

Kijk maar naar de tekst van Die Nakse Bananen:

Oi! You fool, leave your politics at the door
We are here for the music not to start a war

They are going to start a fight
They are going to ruin your night
They are going to say you are wrong

Dat is de instelling van de punx in R'dam. Niet politiek actief, zodat hun nazi vriendjes ook welkom zijn....
 http://www.dienaksebananen.com/TXT/Leave%20your%20politics%20at%20the%20door.html
Screwdriver 
NN - 20.11.2009 15:55

Op de site van drugsmokkel staan hun invloeden:

"Invloeden:
AC/DC, NASHVILLE PUSSY , NAKSE BANANEN, GG ALLIN, DEFIANCE, EXPLOITED,SICK OF IT ALL, POWER VICE,TWISTED SISTER,SKREWDRIVER,COCK SPARRER,WTZ"

Hier staat dus ook screwdriver tussen, een white power skinhead band. Oordeel zelf maar.
Maar naar mijn mening zou je je moeten distantiëren van nazis en nazipunx.

Voor mij reden genoeg om niet naar het benefiet te gaan dus.

Website: http://www.myspace.com/drugsmokkel666
 
Waaat! 
NN - 21.11.2009 11:27

Ik laat me niet zomaar voor alles uitmaken of beschuldigen!

Dat tafelvoetbalpoppetje heb ik helemaal niet gesloopt..
KK krew 
nn wortel - 19.11.2009 17:15

hi mensen waar gaat deze onzin nou allemaal over? de KK krew speelde enige tijd geleden bij ons thuis en we vonden het aardige lui die geen vlieg kwaad zouden doen. alhoewel de zanger 1 van onze tafelvoetbal poppetjes heeft onthoofd( niet een zwarte maar een blanke) en heeft dat niet bekent of zijn excuses voor aangeboden. goh mischien zijn ze dan toch niet te vertrouwen he?
rotterdam weer 
.. - 20.11.2009 16:06

en betreft kafka, ik denk dat als je de waarheid te weten wilt komen over bepaalde onderwerpen je alles van twee kanten moet horen. kafka geeft alleen de linkse interpretatie van die bands. zo werd er gezegt dat suck van les vilains hakenkruizen had getattoeerd. wat dus niet eens zo is want ik heb het zelf gezien, ik heb met hem gesproken en ondanks mijn links gedachtengoed heeft hij mij gerespecteerd om wie ik ben. ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en niet meteen van linkse websites uit gegaan hoe iemand wel en niet is, geschreven door personen die 100den kilometers van iemand afwonen en diegene niet eens kennen.

kijk verder dan je neus lang is, neem niet alles meteen aan en ga eens denken op een mensvriendelijke manier en niet vanuit haat.
met plaatjes 
nn - 20.11.2009 17:12

met plaatjes erbij:

 http://www.dailymotion.com/video/x6ofra_kill-baby-kill_music

Maar Kill Baby Kill noch Les Villains spelen bij het benefiet.
nn 
ANTIFA! - 19.11.2009 18:27

Rotterdamse kraakscene, gaat us dood!
Vindt anti-fascisme nog altijd belangrijker dan kraken.

Marconistraat 37, mooi dan kom ik met wat vriendjes lekker kraaknazis en fasco-symphatisanten bashen. Wordt een leuk feestje.
Tot vtrijdag!
Welke band dan? 
antifla - 19.11.2009 14:57

Leuk om zomaar wat te schreeuwen, maar geef dan een bewijs of iets dergelijks
oude koeien 
een belg - 20.11.2009 18:02

even tussendoor..
Ik ben zeker geen sympathisant van die bands, ben zelf eerder links, maar...

kill baby kill zijn geen nazis, maar hebben inderdaad in het verleden voor bh gespeeld. Zijn daar dan wel al meer dan een jaar mee gestopt.Staat ook op hun website te lezen.
die videoclipjes op youtube zijn helemaal niet door de band zelf gemaakt.


dat zowel les vilains als KBK zeker niet politiek correct zijn hoor je mij niet ontkennen.
Maar nazis zijn het niet.

ze lopen niet op demo's, dragen geen symboliek op hun kleren,hebben geen nazi tattooages en hun teksten zijn zeker niet politiek correct, maar ook niet nazistisch.
verder was het ook enkel hun eerste cd waar de teksten van zeer bedenkelijk allure waren. Daarna bleven ze heel netjes.

les vilains is eerder komisch


nazibands promoten hun ideologie zoveel mogelijk en dat doen deze bands niet. Ze hebben er dus niets bij te winnen als ze onterecht hun politieke ideologie zouden ontkennen. Daarom krijgen ze zeker het voordeel van de twijfel.

Als laatste wil ik toch even zeggen dat we voorzichtig moeten zijn met de stempel 'nazi' overal op te kleven. Dat we het niet altijd eens zijn met uitspraken van sommige mensen of bands is één ding, maar we moeten toch voorzichtig blijven als we deze zware beschuldigingen gaan uiten.
Hier in België krijgt men nogal snel de stempel 'nazi' zelfs een volslagen a-politieke band zoals the agitators worden zelfs nazi's genoemd! absurd maar waar.

als je iemand een nazi noemt, zeg je daarmee dat die vindt dat andere rassen moeten worden uitgeroeid, dat die vindt dat alle andersdenkenden moeten worden vermoord, en ga zomaar verder.
(kill baby kill speelde in nederland op een benefietconcert voor een chinese jongen)
Dat zijn op zich al heel zware beschuldigingen die zijn gebaseerd op enkele mogelijke provocerende uitlatingen en uitspraken van deze bands.

Ik blijf erbij. we moeten onderscheid durven maken tussen echte nazibands, die hun zieke ideologie verspreiden en het derde rijk verheerlijken,en daar ook trots voor uitkomen - en bands waar we eerder een af en toe misplaatste vuilbekkerij kunnen op plakken.
Hans Teeuwen is toch ook geen nazi omdat hij wel eens foute uitspraken deed?
Het gaat erom hoe men zich gedraagd in het dagelijks leven, en als wij bandleden van kbk of les villains tegenkomen op een concert,( soms linkse concerten trouwens) zijn die volop ok;


maakt mij dat nu een nazi? dat ik af en toe een pint drink met die mannen?

ik denk dat we serieus moeten opletten dat we van de strijd tegen het fascisme geen fascistische strijd mogen maken!


Kill Baby Kill 
NN - 20.11.2009 17:01

"kill baby kill hebben reeds duidelijk gezegd dat ze geen nazis zijn":

Website: http://www.youtube.com/watch?v=FlUFL_1EIlY
 
wijzen en informeren 
NN - 19.11.2009 16:38

Als je besmet bent met je racistische vriendjes dan doet het maakt het niet uit of je 5 jaar kraakt of niet. Er kraken wel meer nazi's en R'dam zijn er veel van.
.. 
nn - 19.11.2009 20:06

duidelijk. iedereen tegen het kraakverbodd!!!
kill baby kill alweer 
ikke - 20.11.2009 18:21

kill baby kill is zowiezo helemaal geen oi meer, maar glamrock.

ik heb ze gezien in spandex, met pruiken meezingend met motley crue!

en nazi's hebben geen humor, dus dat kunnen zij onmogelijk zijn waar jullie het over hebben.
Stom 
Skascha - 20.11.2009 01:19

Ik vind het stom dat zo'n mooi initiatief meteen wordt afgekraakt. Als je zo gaat kijken welke band met welke band wel niet heeft gespeeld heeft elke extreem linkse punk band via via wel connecties met extreem rechts.
Je moet geloven in je idealen maar er niet in doordraven. Laten we dit initiatief steunen en niet meteen met de belachelijke conclusies komen.

r - 20.11.2009 16:08

dus als je naar skrewdriver luisterd, vooral hun eerste plaat die non-politiek is, en hun muziek waardeert maar het niet eens bent met de text. ben je een nazi?
Onzin 
NN55 - 21.11.2009 15:39

Wat een onzin-discussie. Geef Drugsmokkel en KesusKrijst een beetje krediet. Ik neem aan dat zij er niet bewust voor hebben gekozen om met rechtse bands te spelen, aangezien zij het rechtse gedachtengoed helemaal niet verkondigen. Het gaat om een benefiet, waar ze zelf niks voor krijgen. En dan loopt iedereen alleen maar te zeiken?? ONZIN-DISCUSSIE!!!
En een band die er bewust voor kiest, om op een Blood & Honour festival te spelen, is bewust fout.

Met vriendelijke groet,

NN55
nn 
nn - 19.11.2009 19:35

drugsmokkel als ik je tegen kom krijg ej een klap voor je bek!
Reconstructie 
nn - 20.11.2009 15:11

Ik zie dat er net een bericht is geplaats met gelijke strekking. Maar toch even mijn reconstructie:

- Kezus Krijst heeft duidelijk geantwoord waar de geruchten vandaan komen en waar ze staan;

- Drugsmokkel heeft gespeeld met een band (Killer babies) die op hun beurt weer hebben gespeeld met een band (Les Villains) die ontkent extreemrechts te zijn maar die wel heeft gespeeld met een band (Mistreat) die wel echt extreemrechts is;

- Een aantal bands (Drugsmokkel, Patrons) zou regelmatig verpozen met mensen (Suck van Killer Babies en Les Villains) die zelf ontkennen extreemrechts te zijn maar die volgens sommigen (zie wederom boven) wel vrienden hebben onder extreemrechts;

- Er zijn bands die zich soms apolitiek opstellen (Kezus Krijst, Drugsmokkel) maar die hier aangeven anti-racistisch te zijn.

De conclusie voor een buitenstaander is dat er geen directe links zijn tussen deze bands en extreem-rechts. Je kan er natuurlijk voor kiezen om weg te blijven bij een concert waar apolitieke bands spelen maar er is geen bewijs geleverd dat deze bands zelf nazisympathieën of nazivrienden hebben. Er is hooguit een link met iemand (Les Villains) die zelf weer ooit heeft gespeeld met extreemrechts maar die zichzelf distantieert van het label extreemrechts. N.B. deze laatste persoon speelt NIET maar kent iemand die wel speelt.

Voor sommige puristen is dat misschien nuttige informatie maar ik vind zelf dat deze hele discussie veel en veel te ver gaat. Het is niet niks om iemand anoniem te beschuldigen van nazisympathieën. Als je dat al zou willen doen, lever er dan maar bewijs voor.

Ik zou degene die beschuldigingen uiten willen oproepen om véél zorgvuldiger te zijn of anders gewoon niks te zeggen. Nu ben je wel mensen zwart aan het maken en help je een initiatief de afgrond in.
Het is dat ik niet van punk hou maar anders zou ik zeker gaan.

Nee ... 
PUNX NOT JUNX - 20.11.2009 17:16

1. Wat ik bedoel met "eens praten" is: eens praten. Gek he? Met woorden, weet je wel. Ik hou niet van vechten.

2. Hebben we het nou over Drugsmokkel en Kezus Krijst of over iets anders?
Niet politiek actief betekend... 
NN - 19.11.2009 21:08

Kijk maar naar de tekst van Die Nakse Bananen:

Oi! You fool, leave your politics at the door
We are here for the music not to start a war

They are going to start a fight
They are going to ruin your night
They are going to say you are wrong

Dat is de instelling van de punx in R'dam. Niet politiek actief, zodat hun nazi vriendjes ook welkom zijn....
 http://www.dienaksebananen.com/TXT/Leave%20your%20politics%20at%20the%20door.html
Stom 
Skascha - 20.11.2009 01:19

Ik vind het stom dat zo'n mooi initiatief meteen wordt afgekraakt. Als je zo gaat kijken welke band met welke band wel niet heeft gespeeld heeft elke extreem linkse punk band via via wel connecties met extreem rechts.
Je moet geloven in je idealen maar er niet in doordraven. Laten we dit initiatief steunen en niet meteen met de belachelijke conclusies komen.

KK krew 
nn wortel - 19.11.2009 17:15

hi mensen waar gaat deze onzin nou allemaal over? de KK krew speelde enige tijd geleden bij ons thuis en we vonden het aardige lui die geen vlieg kwaad zouden doen. alhoewel de zanger 1 van onze tafelvoetbal poppetjes heeft onthoofd( niet een zwarte maar een blanke) en heeft dat niet bekent of zijn excuses voor aangeboden. goh mischien zijn ze dan toch niet te vertrouwen he?
drugsmokkel speelt met fasjo's 
nn - 19.11.2009 09:57

Drugsmokkel is grote vriendjes met een bepaalde fasjoband uit belgië en hebben ook samen met ze opgetreden. Misschien kan drugsmokkel hier afstand van nemen (doen ze niet) of misschien drugsmokkel cancellen?
NN 
NN - 20.11.2009 16:54

“kill baby kill hebben reeds duidelijk gezegd dat ze geen nazis zijn”:
 http://www.youtube.com/watch?v=FlUFL_1EIlY

Kesus Krijst 
NN - 19.11.2009 10:22

Kesus Krijst is ook dik bevriend met fasjo's!|De rotterdamse nazi punks.
alleenrecht? 
NN - 19.11.2009 16:12

Ik vind het best een ranzig gegeven dat de bepaalde politieke strekkingen gaan bepalen wie er wel of niet het recht heeft om de woningnood aan te kaarten/ te bestrijden.

- Je kan het oneens zijn met iemands ideeën, maar daarom hoef je die niet meteen te bekampen. Dat heeft niets met tollerant zijn tegenover rechts te maken.



Hoe dan ook, Het blijft een feit dat de woningnood voor iedereen geldt, en het geen ''alleenrecht' is van bepaalde mensen die nu reageren alsof hun speelgoed wordt afgepakt.
Beter toch, dat er een algemeen engagement is tegen de woningnood? dat er reactie komt uit verschillende hoeken?
kill baby kill alweer 
ikke - 20.11.2009 18:21

kill baby kill is zowiezo helemaal geen oi meer, maar glamrock.

ik heb ze gezien in spandex, met pruiken meezingend met motley crue!

en nazi's hebben geen humor, dus dat kunnen zij onmogelijk zijn waar jullie het over hebben.
wijzen en informeren 
NN - 19.11.2009 16:38

Als je besmet bent met je racistische vriendjes dan doet het maakt het niet uit of je 5 jaar kraakt of niet. Er kraken wel meer nazi's en R'dam zijn er veel van.
Welke band dan? 
antifla - 19.11.2009 14:57

Leuk om zomaar wat te schreeuwen, maar geef dan een bewijs of iets dergelijks
Screwdriver 
NN - 20.11.2009 15:55

Op de site van drugsmokkel staan hun invloeden:

"Invloeden:
AC/DC, NASHVILLE PUSSY , NAKSE BANANEN, GG ALLIN, DEFIANCE, EXPLOITED,SICK OF IT ALL, POWER VICE,TWISTED SISTER,SKREWDRIVER,COCK SPARRER,WTZ"

Hier staat dus ook screwdriver tussen, een white power skinhead band. Oordeel zelf maar.
Maar naar mijn mening zou je je moeten distantiëren van nazis en nazipunx.

Voor mij reden genoeg om niet naar het benefiet te gaan dus.

Website: http://www.myspace.com/drugsmokkel666
 
drumschokkel 
Kraker - 19.11.2009 16:17

ik vind dat drugsmokkel niet mee mag protesteren tegen het kraakverbod want de hond van de kapper van de buurvrouw heeft wel eens samengespeeld met een nazi. (heb ik gehoord)
.. 
nn - 19.11.2009 17:01

Volgens mij is het niet de vraag of nazi-vriendjes/ apolitieke types niet op een kraakbenefiet zouden mogen spelen, maar zouden de opmerkingen eerder in de richting van informeren moeten gaan. Ik vind het persoonlijk fijn om te weten naar wat voor 'n band ik ga kijken, bij deze bedankt voor de info.

Maar om nou te zeuren over wie wel of niet iets mag doen in het kader van het kraakverbod is net zo fascistisch als die kutbandjes die onder het mom van "fuck politics" lekker met nazi's flirten.

Dus... als Kezus krijst, Drugsmokkel en The Patrons met nazi's speelden en dat toen ook wisten dan kom ik niet, maar verder veel plezier en succes dermee.
Onzin 
NN55 - 21.11.2009 15:39

Wat een onzin-discussie. Geef Drugsmokkel en KesusKrijst een beetje krediet. Ik neem aan dat zij er niet bewust voor hebben gekozen om met rechtse bands te spelen, aangezien zij het rechtse gedachtengoed helemaal niet verkondigen. Het gaat om een benefiet, waar ze zelf niks voor krijgen. En dan loopt iedereen alleen maar te zeiken?? ONZIN-DISCUSSIE!!!
En een band die er bewust voor kiest, om op een Blood & Honour festival te spelen, is bewust fout.

Met vriendelijke groet,

NN55
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.