english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Cremergarage wordt bijna 5 miljoen duurder
Ron Meulensteen - 08.06.2009 01:34

De eerste paal moet nog de grond in en het ontwerp van het plein is nog niet af, maar wel is nu al duidelijk dat een ondergrondse parkeergarage onder het J.J. Cremerplein bijna 5 miljoen euro duurder zal worden dan de 11,5 miljoen euro die ervoor is begroot.

Het Dagelijks Bestuur (de wethouders) vraagt de stadsdeelraad dinsdag a.s. in te stemmen met een aanvullend krediet van 4.848.000 euro dat nodig is in verband met de prijsindexatie. Het Dagelijks Bestuur voert ook het onderzoek naar een beter ontwerp, dat samen met de bewoners is uitgevoerd, als reden voor de kostenstijging op.

Dinsdag a.s (9 juni) om 20.30 zal de deelraad over deze extra kredietaanvraag debatteren en dinsdag 23 juni zal de raad dan een besluit nemen. Je kunt het debat dinsdag a.s. bijwonen en de vereniging zou je aanwezigheid zeer op prijs stellen. Het is belangrijk dat de deelraad er elke keer dat deze garage op de agenda staat er op gewezen wordt dat deze garage, behalve buitensporig duur, ook ongewenst is.

Je kunt als je dat wilt je mening kenbaar maken door in de vergadering de raadsleden toe te spreken. Je hebt daarvoor maximaal 3 minuten de tijd (bij drukte wordt de spreektijd door de voorzitter soms ingekort) en daarna mogen de raadsleden je nog vragen stellen. Als je iets wilt zeggen, al is het maar dat je je bij de vorige sprekers aansluit, moet je je een dag van te voren (maandag 8 juni) aanmelden. Dat kan bij de griffie van het stadsdeel (tel: 020-252 35 11). Het is verstandig om je verhaal op papier te zetten. Je kunt dat dan na afloop inleveren bij de griffier zodat het opgenomen wordt in notulen.

De garage onder het Cremerplein gaat in ieder geval dus meer dan 16 miljoen euro kosten en levert 76 extra parkeerplaatsen op. In totaal zullen er 203 plaatsen in de garage komen, maar er zullen er 127 van de straat worden weggehaald. Behalve extra parkeerplaatsen hoopt het stadsdeel op 'winst in de openbare ruimte'.

De plannen voor de nieuwe inrichting van de openbare ruimte zijn echter nog niet definitief. Het Cremerplein zelf zal heringericht worden, maar wordt niet autovrij. De parkeergarage komt in de zuidwesthoek van het plein, met de 3 ingangen ter hoogte van nummer 56. Het huidige voetbalveld en de bomen er om heen zullen daardoor verdwijnen. De voorlopige plannen voorzien wel in een nieuw voetbalveld, maar dan ten koste van het basketbalveld.

Hoewel het nieuwe ontwerp beter oogt dan het eerste plan, blijft belangenvereniging 'Wij, Jan Cremer' tegen de komst van een garage die ten koste gaat van een aantal grote bomen. De combinatie van meer auto's en spelende kinderen blijft onwenselijk. De winst in de openbare ruimte is bovendien beperkt. De speeltuin wordt in oppervlakte misschien iets groter, maar krijgt door het inrijdgebouw een rare vorm. Er komt aan de randen in de groene singel een strook (de huidige stoep) bij, maar in het midden verlies je speelruimte ter grootte van een voetbalveld. En het gebouw, en vooral de strook ervoor waar de auto's in- en uit moeten rijden, zijn zeer groot en beeldbepalend.

Behalve het Cremerplein wil het stadsdeel ook een deel van de Derde Kostverlorenkade (tussen de Vosmaerstraat en de Overtoom) opnieuw inrichten, al is nog onbekend wat de winst daar zal zijn. Om de extra kosten voor de garage te kunnen dekken stelt het Dagelijks Bestuur voor om af te zien van een parkeergarage onder het Ten Kateplein en een verhoging van het vergunningtarief in te voeren. In 2010 moeten bewoners dan 4,18 euro per maand meer gaan betalen en bedrijven 6,70 per maand per parkeervergunning.

waar: Stadsdeelkantoor, Kwakersstraat 3
tijd: 20.30u

- E-Mail: info@cremerplein.nl Website: http://www.cremerplein.nl
 
aanvullingen
Amsterdam waarschijnlijk 
. - 08.06.2009 07:35

Mag ik aannemen dat dit alles zich in Amsterdam afspeelt?
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.