english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Doe mee en stop de hoge brandstofprijzen
nn - 13.07.2008 12:19

Zoals we nu zien, hebben de benzine- en dieselprijzen een recordhoogte bereikt.

Maar experts verwachten enorme prijsstijgingen. Er is een actie gestart om de benzine- en dieselprijzen omlaag te krijgen. Doe nu mee!

Website: http://nl.shoppingeuropean.com/weblog/2008/07/13/doe-mee-en-stop-de-hoge-brandstofprijzen/
 

Lees meer over: globalisering LINKS zonder rubriek

aanvullingen
ik doe niet mee! 
groene autonoom - 13.07.2008 15:02

Ik doe hier dus niet aan mee! dalende olieprijzen, zodat er weer flink co2 uitgestoten kan worden? lijkt me een verwerpelijke actie.

wel ben ik ervoor om de olie maatschappijen te laten zien wie de macht echt heeft. maar dan door onze eigen (duurzame) energievoorziening te beginnen.

klimaatneutraal en decentraal, zo blijven we onafhankelijk en creeren we een betere wereld om in te leven.

dus gewoon stoppen met de consumptie van fossiele brandstoffen (en ook met zogenaamde biobrandstoffen.
hoog? 
nn - 13.07.2008 19:24

ja vind het ook wel mooi die hoge prijzen, laat de bedrijfen ook onderzoek doen naar lternatieven, ok al zijn die tot nu toe beetje dubbie jeus geweest.

we moet zoizo krimpen maar die prijzen laat de gewone mens ook denken hoe ze zuiniger kunnen omgaan emt ergerie of evecjenter ik vind het wel goed zo ;)
Genoeg energie 
Rood alarmledje - 13.07.2008 21:10

Het antwoord op hoge brandstof-prijzen is


Gooi energie-slurpers zoals airco's,water-bedden,veel te grote tv's en
te grote diepvrieskisten eens de deur uit en neem energie-zuinige apparaten.
Een warme dikke trui in de winter thuis dragen scheelt ook al veel aan stoken.
Spaarlampen,leds en tl-verlichting verbruiken ook weinig als je het 1 op 1
vervangt.
Haal eens de zon in huis oftewel leg het dak vol met evt 2e hands zonnepanelen.
Of plaats een kleine windmolen op dak.

Genoeg te doen dus!
Waarom demonstreren tegen de olieprijzen zinloos is. 
Peter Polder - 14.07.2008 15:39


Petities, demonstraties en blokkades van boze vissers en vrachtwagenchauffeurs.Europa lijkt in de ban van de hoge olieprijs en de protesten daar tegen. Enekel weken geleden gingen transportorganisaties toeterend door Nederland ' onder de leuze de maat is vol de tank is leeg' de website kwartjevankokterug.nu trekt veel ondertekenaars.

De druk op regeringen om toe te geven aan die protesten is enorm. Steeds meer delen van de economie worden getroffen door de alsmaar stijgende prijzen. Sarkozy bepleit een maximum olieprijs en een compensatie van de BTW, Brown roept op tot internationale actie en in Den Haag gaan steeds meer stemmen op om net als in Belgie een maximum te stellen aan de accijnzen.

Hoewel het verlagen van de accijnzen een tijdelijke verlichting van de pijn kunnen opleveren, is het te vergelijken met een asperientje nemen en niet naar de dokter willen gaan. De stijgende olieprijs is een trend die al in 2003 is ingezet. Het is zeer aannemelijk dat de olieprijs ook nooit meer een 'normaal' niveau zal bereiken. Om met Jeroen van der Veer (CEO Shell) te spreken ' de tijd van gemakkelijke en goedkope olie is over'. In de afgelopen jaren werden hoge prijzen altijd gevolgd door meer investeringen, en dus meer olie en dalende prijzen. Nu de productie van olie zijn maximale niveau begint te bereiken, een verschijnsel dat bekend staat als 'peakoil', stijgt die onvoldoende om aan de vraag te kunnen voldoen.

En daardoor verdampt het effect van extra investeringen. Doordat olie steeds vaker moet komen uit politiek onstabiele regio's, uit teerzanden, en de diepzee wordt het winnen van die nieuwe olie steeds duurder en onzekerder. Ergens tussen 2012 en 2017 gaat de olieproductie over haar piek heen en zal die onstuitbaar gaan dalen.

Wat betekent dit voor de regeringen en protesterende olieconsumenten?
Regeringen moeten, met spoed, de economie gaan beschermen tegen hoge olieprijzen.
Het verlagen van accijnzen werkt slechts tijdelijk om de druk te verlichten. Als maatregel zal dit het verkeerde signaal afgeven. Het zet aan tot meer consumeren van een steeds schaarser wordende grondstof. Wat we nodig hebben is een serieus lange termijn beleid om onze afhankelijkheid van olie af te bouwen. Dat betekent op de eerste plaats dat politici de moed moeten tonen om de de druk van een olieverslaafd electoraat te weerstaan en ze de waarheid te vertellen. De koek is op, olie wordt te schaars om te blijven gebruiken op de manier die we gewend zijn. We moeten leren leven met blijvend hoge energieprijzen. Natuurlijk kan lastenverlichting voor specifieke sectoren van de economie een middel zijn om grote economische schade te beperken, maar de enige echte remedie is de olieconsumptie omlaag krijgen. De meest effectieve manier om dat snel te doen, volgens het Internationaal Energie Agentschap, is het verlagen van de maxium snelheid naar 80 kilometer per uur. Dat scheelt twintig procent in benzineverbruik en verlicht dus de last van de hoge prijzen, zonder meer verbruik te stimuleren. Mensen die balen van de hoge prijs aan de pomp, kunnen hun energie beter steken in een manier vinden om de auto minder te gebruiken door bijvoorbeeld de fiets te pakken.

Website: http://www.peakoil.nl
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.