english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Harde acties van buschauffeurs zijn nodig
JD - 01.06.2008 20:52


01-06-2008 • Chauffeurs over het hele land voeren al weken actie voor betere arbeidsvoorwaarden. In Noord-Holland is het Connexxion die de vervoersdienst regelt, maar de bazen geven niks of amper toe. Daarom voeren vakbonden met chauffeurs hardere acties door te staken. De enige manier om de top echt te raken.


Veel mensen raken geïrriteerd dat er stakingen plaatsvinden, omdat de vervoersdienst dan niet geleverd wordt. De bevolking is de dupe, hoor je vaak mensen zeggen. Maar ieder die loonafhankelijk is, ieder die steeds vaker een gat in zijn portemonnee vindt als hij weer eens boodschappen moet doen en ieder die de gevolgen voelt van de overheid die zijn verantwoordelijkheid ontloopt, moet nooit vergeten dat de strijd van bijvoorbeeld de buschauffeurs onze strijd is. Elk recht dient verdedigd te worden, want elke overwinning in de strijd tegen neoliberalisme is een overwinning voor de werkende klasse in zijn geheel. Solidariteit met de stakingen is daarom ook onontbeerlijk!

We leven in een tijd waarin wij een euro bijna net zo gemakkelijk moeten uitgeven als een gulden om in onze levensbehoeften te voorzien. Terwijl de lonen naar verhouding amper zijn gestegen. Er is bijna niemand van de werkende klasse die kan zeggen: ‘Ik ben er niet op achteruit gegaan’. Terwijl de beloningen voor de bedrijfstoppen wel zijn vergroot en bij bedrijven die overgenomen worden, voormalige bestuursleden met een belachelijk hoge gouden handdruk de arbeiders de rug toe keren.

Publieksvriendelijke acties waren maar het eerste signaal naar de top van de vervoersbedrijven dat de strijdbaarheid groot is. Maar het enige wat echt direct effect heeft is staken. Ook al rijden de bussen en controleren ze geen kaartjes, de bedrijven blijven geld ontvangen van de provincie. En dat is de belangrijkste bron van inkomsten van de bedrijven. Leveren zij de diensten niet, dan ontvangen zij boetes. Diverse media en bazen schreeuwen luid, ‘u bent de dupe!’. Om zo de bevolking tegen de buschauffeurs op te zetten.

Laat u niet bedotten door kapitalisten die hun eigen zakken vullen belangrijker vinden dan de rechten van de werkende bevolking en wees solidair met de acties!


Solidariteit met de buschauffeurs!



- E-Mail: denhelder@ncpn.nl Website: http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
 

Lees meer over: media

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verplaatst naar de ruispagina
aktie 
NN - 02.06.2008 11:20

Lijm eens de sloten dicht van je hoofdkantoor, steek 's nachts de banden van je baas lek en beklad de belangrijkste leveranciers van de bussen met leuzen!

pak de baas en het bedrijf het hardst, niet de klant die vaak slecht ter been of weinig verdienend is.
een echte communist zou dit ook wel mogen beamen..
kapitaal 
JD - 02.06.2008 13:23

Losse vernietiging? Hoe is dat in het voordeel van de werkende klasse? Het doel van staken is om de bazen structureel de gevolgen te laten voelen. Hoeveel kost het de bazen wel niet, als de bussen zelf één dag niet rijden. De provincie betaald hun geld niet meer. Dat is actie voeren. En hoeveel kost een paar nieuwe banden? Hoe hard voelt een baas dat? Neemt hij niet gwoon de andere auto of heeft hij deze niet binnen een paar uur vervangen. Wat voor zin heeft het om de sloten van het bedrijf te saboteren, als toch niemand van de arbeiders naar het bedrijf komt om zijn werk uit te voeren. Een collectieve staking is de harste manier om de bazen te treffen.

Proletariers aller landen, verenigt u!
@tegen privatisering  
JD - 02.06.2008 22:07

Helemaal met je eens!

Máár het is dus wel geprivatiseerd, dus is nu strijd hard nodig om de rechten van de arbeiders te verdedigen. En bij elke overwinning, sta je in het algemeen weer sterker in de volgende strijd. Want doel is natuurlijk het ook te verheven naar een groter doel. 1. behartigen van de directe rechten van de arbeiders. 2. terugdraaien van de privatiseringen en einde maken aan de ziekmakende marktwerking. 3. een socialistische maatschappij om te verzekeren dat die vuile kapitalisten nooit meer in de positie te komen om zo'n misbruik te maken van de bevolking!
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.