english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
70% voor autoloze zondag
pippi - 19.12.2006 09:28

Een nieuwe wereld begint in Nederland.
Velen onder ons kunnen zich de autoloze zondagen in 1973 nog herinneren als bijzondere dagen...vrijwel lege straten waarop je naar hartelust kon rolschaatsen, waarop jongeren feestjes organiseerden...en dan de stilte, eindelijk eens een wandeling door de natuur maken zonder het geluid van voortrazende auto's op de achtergrond! Stel je eens voor: een zondag per maand rolschaatsen op de snelweg, vrij spelende kinderen op de straten en je verjaardag op d Erasmusbrug vieren en eindelijk de zingende- vogeltjes kunnen horen. Het zou een andere wereld zijn! Ik stel me Japanse toeristen voor die de straten fotograferen en wanneer ze naar Japan terugkeren de foto's aan familie en vrienden laten zien en zeggen: ‘Kijk hoe heerlijk en rustig Nederland is! Leuk als we het ook kunnen hebben hier in japan...


Geachte journalisten en leiders uit het Nederlandse bedrijfsleven en de politiek,

Vorige week, in een open brief aan de kabinetsinformateur, de politiek leiders van de politieke partijen in de Tweede Kamer en het demissionaire kabinet braken meer dan 70 leiders uit het Nederlandse bedrijfsleven een lans voor een kabinet met een mondiale visie op natuur- en milieubeleid. Via hun brief uiten ze hun zorgen over de wereldwijde aantasting van de natuur, het verdwijnen van soorten dieren en planten en de opwarming van het klimaat.
Het is een goed gebaar en goed bedoeld om de politieke leiders te vragen meer aandacht te geven voor natuur- en milieubeleid maar gaan de leiders van het Nederlandse bedrijfsleven ook daadwerkelijk er iets aan doen nu? Ze maken zich zorgen over de planeet, maar zullen ze zich actief inzetten om een prettige, comfortabele en duurzame manier van leven te ontwikkelen of zijn dit alleen mooie woorden met een mooie handtekening op een brief?
Er worden via de huidige kennisontwikkeling str. en hoogwaardige duurzame techn. ontwikkeld om deze wereldwijde aantasting te bestrijden. Deze zijn natuurlijk van harte welkom, maar de wereld kan niet altijd wachten ...., hopen dat...op te lossen. Met eenvoudige maatregelen kunnen we al iets doen aan de opwarming van het klimaat maar zou de wil ontbreken?, moet er een ramp gebeuren? Nee toch?
Wakker worden
Iedereen roept dat we er iets aan moeten doen. Iedereen hoopt dat een technologische wonder ons gaat redden. Misschien durft men de verantwoordelijkheid niet aan. Ondertussen gaat de opwarming van de aarde door met alle gevolgen van dien...
Er zijn meer mensen die zich zorgen maken over onze planeet....Pippi autoloze zondag is een paar jaar geleden, in het leven geroepen om uiteindelijk te streven naar een autoloze zondag.

Een nieuwe wereld begint in Nederland.
Velen onder ons kunnen zich de autoloze zondagen in 1973 nog herinneren als bijzondere dagen...vrijwel lege straten waarop je naar hartelust kon rolschaatsen, waarop jongeren feestjes organiseerden...en dan de stilte, eindelijk eens een wandeling door de natuur maken zonder het geluid van voortrazende auto's op de achtergrond! Stel je eens voor: een zondag per maand rolschaatsen op de snelweg, vrij spelende kinderen op de straten en je verjaardag op d Erasmusbrug vieren en eindelijk de zingende- vogeltjes kunnen horen. Het zou een andere wereld zijn! Ik stel me Japanse toeristen voor die de straten fotograferen en wanneer ze naar Japan terugkeren de foto's aan familie en vrienden laten zien en zeggen: ‘Kijk hoe heerlijk en rustig Nederland is! Leuk als we het ook kunnen hebben hier in japan...

Pippi vraagt met nadruk de leiders uit het Nederlandse bedrijfsleven en de politiek om zich sterk te maken/bij te dragen en tevens onderzoek te doen naar de organisatie en de wenselijkheid van de invoering van een maandelijkse autoloze zondag. De nieuwe kabinet kan zich niet permitteren doof te spelen naar de wens van de meerderheid van de bevolking,
Pippi vraagt ook de aandacht van de journalisten voor invoering van deze maatregel: spread the word! 70% van de bevolking wil een maandelijks autoloze zondag, laat onze leiders onze stem horen.

Draagvlak
In Nederland is er inmiddels een groot draagvlak voor de invoering van een autoloze zondag. Ongeveer 70% van de Nederlandse bevolking is voor de invoering van een autoloze zondag, zo blijkt uit recente onderzoeken in verschillende steden. Op dit moment is er een autoloze zondag per jaar in verschillende steden in de hele Europa. Ook in de Tweede Kamer heeft het idee reeds de sympathie van enkele partijen en staat op hun partij programma. Is dit geen voldoende bewijs voor een aanzet tot...
Anybody out there?

Nederland als voorbeeldfunctie

Nederland als een rijk land functioneert als een voorbeeld voor andere landen. We hebben de mogelijkheden en de kansen om een manier van leven te ontwikkelen die comfortabel, gezellig en tegelijkertijd duurzaam kan zijn. De invoering van een autoloze zondag en de prettige veranderingen en de goede effecten die zulke dagen met zich meebrengen, zullen en kunnen als voorbeeld dienen voor andere landen.

Een paar voordelen van de autoloze zondag op een rij

• de natuur, de mensen en de dieren hoeven een dag lang niet te lijden onder de vervuiling van de uitlaatgassen
• het scheppen van een cultuur van fietsen en lopen
• een stimulans voor het openbaar vervoer
• het op gang brengen van een mentaliteitsverandering ten aanzien van het autoge­bruik
• het genot van de ruimte, de frisse lucht, kortom de bijzondere sfeer en de vele mogelijkheden van een stad of land zonder auto's
• een voorbeeld te kunnen geven aan de hele wereld om een prettige, comfortabele en duurzame manier van leven ontwikkelen
• beperking en besparing van grondstoffen en energie.
• het Kyoto-protocol is binnen handbereik in kortere tijd

De autoloze zondag is een heel goed begin en een van de betere manieren om de verwarming van de klimaat tegen te gaan... In 1973 was het mogelijk en dat veel meer en betere redenen zijn dan destijds om het in te voeren. Waarom gebeurt er niets mee??? Tot nu toe zijn er geen voldoende politieke, maatschappelijke leiders of leiders uit het bedrijfsleven die zich er voor in zetten...wakker worden!!

Cc: Informateur Dhr. Hoekstra
Ministers en Staatsecretarissen Financiën, Economische Zaken, VROM, LNV, OCW, V&W en Buitenlandse Zake. Alle top van Nederlandse bedrijfsleven dat afgelopen week, via open brief, de politiek roept meer aandacht voor natuur - en milieubeleid.
Deze brief is een initiatief van Pippi
Namens 70% van Nederlandse volwassen bevolking en 101% van alle Nederlandse kinderen die er mee eens zijn met de invoering van een maandelijks autoloze zondag

adres:
Pippi autoloze zondag
Burgemeester Roosstraat 37b
3035 AC Rotterdam
email:  xykow@hotmail.com
tel: 0108422518 / 0638451769




- E-Mail: xykow@hotmail.com
 

Lees meer over: media natuur, dier en mens

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.