english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Reclame aan de horizon
r a v a g e - 22.06.2006 17:24

AMSTERDAM, 22 juni 2006 – Lekker lui vanuit je strandstoel ongestoord genieten van de laatste aanbiedingen van Albert Heijn zonder dat je partner wegzapt! Het buro In Stores Now maakt het mogelijk door middel van het plaatsen van enorme banners aan de horizon.




"Vanaf deze week doet 'Beachvertising' zijn intrede op de Nederlandse stranden", zo meldt In Stores Now. "Na het winnen van de LSB-prijs (prijs voor aanstormend en innovatief reclametalent) en na alle commotie rond de vermeende prostitutie "uitbuiting", waar velen over vielen, verleggen we het accent nu naar de Nederlandse horizon."

Volgens het bureau verliezen tal van middelen waarmee reclamebureau's de positie van hun opdrachtgevers bepalen, hun effectiviteit. "Wij bieden compleet nieuwe uitkomsten in revolutionaire projecten. Eén daarvan is het Beachvertise project waarmee wij de exclusieve exposure bieden op de Nederlandse stranden; monumentale advertentie oppervlakken in zee!"

Ook baanbrekende reclamemiddelen als afbeeldingen op dieren ("wij verleggen het accent op adoptie van dierentuinbewoners"), de lichamen van escortdames ("hook up") en het bedrukken van de achterzijde van commerciële bouwstijgerdoeken, zodat ook de bewoners van het pand een reclameboodschap kunnen lezen, behoren tot de mogelijkheden.

Tevens werkt In Stores Now aan een wereldwijd project genaamd 'Oh Lord', waarbij met diverse geloofsgroepen wordt samengewerkt. "Uw doelgroep bereiken met als voorwaarden dat communicatie moet intrigreren, dat het de aandacht moet vasthouden en bovenal emotie toevoegen. Daarbij zijn wij als beste in staat uw boodschap te integreren in diverse religieuze uitingen."

Uiteraard wilden we wel meer weten van dit hippe reclamebureau, al was het maar om onze site te promoten in Zandvoort. Met het telefoonnummer van het persbericht werden we doorverbonden met een antwoordapparaat, waarop een man met een Vlaams accent om de minuut om je geduld vraagt, afgewisseld door… commercials.

Vermoedelijk hebben we hier te maken met een vorm van communicatieguerrilla met als doel de buitenissige reclamewereld op de hak te nemen. Al moeten we ernstig vrezen dat ook de door het project In Stores Now gevisualiseerde middelen vroeg of laat realiteit zullen zijn. Het bedrijf dat onlangs nog een kudde schapen langs een snelweg in Friesland liet bekleden met reclame, bewijst dat.

Bezoek de website:  http://www.instoresnow.nl

bron:  http://www.ravagedigitaal.org/actienieuws/actienieuws.htm#reclame
 

Lees meer over: kunst, cultuur en muziek media

aanvullingen
Italia 
Viareggio - 22.06.2006 20:10

In Italië is hier niets vreemd aan. Toen ik perongeluk op het strand van Viareggio verzeild raakte, voeren 400 meter uit de kust piepkleine bootjes met enorme versterkers die met de volumeknop op 12 mij onbekende Italiaanse waren aanprijsten. Maar Italië is natuurlijk hors categorie.
selectief horen, kijken en denken 
Joehne - 18.07.2006 11:24

Er vliegen toch al langer vliegtuigen rond stranden en mooie (drukke) natuurgebieden? Die irritante lawaaibezorgende propellervliegtuigjes die als cirkelende vliegen met reclame achter zich de lucht onveilig maken. Ook aanhangers van boeren met metershoge reclame staan opzichtig midden op de weilanden, langs de snelwegen.

Het is allemaal om je dood te ergeren, maar gelukkig kan ik selectief kijken. Een krant bijvoorbeeld, kan ik lezen zonder ook maar iets van alle reclame mee te krijgen. Na de laatste pagina zou ik niet eens meer op kunnen noemen welke reclame er nou eigenlijk in stond. En dan nog iets; vliegtuigjes zijn toch voor bijna ieder kind altijd een feest?

Maar verder; dood aan heel de commercieele wereld. De Paus zei al zo iets dergelijks: "In de hedendaagse consumptiemaatschappij lijdt deze tijd van het jaar helaas aan een commerciële vervuiling die de werkelijke geest dreigt te veranderen"

E-Mail: joehner@gmail.com
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.