| |
Workshopmiddag adbusting Agnes Verweij - 29.01.2005 02:26
De Wereld Is Niet Te Koop organiseert met ASCII op zaterdag 12 feb (13:30-18:00 uur) een workshopmiddag voor iedereen die meer wil met het fenomeen adbusten. O.a. workshops videospoofing en een nieuw adbust concept. Locatie: Moya, Frederik Hendrikstraat 111, Amsterdam. Kom je? Mail even naar: a.m.verweij1@students.uu.nl WORKSHOPMIDDAG ADBUSTING 12 FEBRUARI 2005 De Wereld Is Niet Te Koop organiseert op zaterdag 12 februari van 13:30 tot 18:00 uur een workshopmiddag voor iedereen die meer wil met het fenomeen adbusten. Als anti-reclame voor, en als creatieve actievorm tégen de voortwoekerende vercommercialisering van onze (belevings)wereld heeft adbusting veel potentie, ook in Nederland. We hopen hier met deze workshopmiddag een impuls aan te geven en vooral diegenen die aan de slag willen bij elkaar te brengen. Omdat ASCII (Amsterdam Subversive Center for Information Interchange; zie www.scii.nl) helpt met computers en de workshops, willen we graag van tevoren weten hoeveel mensen er komen. Als je in de gelegenheid bent een laptop mee te nemen, laat dat dan ook even weten. Kom je? Stuur een mailtje naar Agnes: a.m.verweij1@students.uu.nl. PROGRAMMA INTRO (13:30-14:30 uur) Korte introductie De Wereld Is Niet Te Koop met video’s en adbusts. Kennismaking en gesprek met jullie over “Waarom adbusten?” WORKSHOPS (14:45-17:00 uur) 1. Workshop video’s maken (videospoofing) Altijd al eens je eigen variant van een irritant reclamefilmpje willen maken? Of je eigen boodschap van geluk willen verspreiden in een reclamefilmpje? Internet biedt alle mogelijkheden om zo’n video te verspreiden. Met het onder Linux ontwikkelde programma LiVE aan de slag onder begeleiding van een ware videospoofer. TIP: neem een (snelle) laptop mee en laat ons even weten als je dat doet, dan zorgen wij voor een cd met het Linuxprogramma. 2. Workshop adbusts maken Het tijdschrift Onze Wereld heeft ‘De Wereld Is Niet Te Koop’ gevraagd om een aantal adbusts te maken rond het thema ‘duurzaamheid’. Deze middag gaan we daarvoor aan de slag met het Linux programma GIMP, equivalent van Microsofts Photoshop. De resultaten worden aan Onze Wereld aangeboden. TIP: Neem je favoriete adbustfertige ‘raw material’ mee op cd/dvd. 3. Workshop research voor adbusting Bedrijven doen altijd hun best een positief imago neer te zetten. Maar wie even op internet gaat grasduinen, komt erachter dat die glimmende buitenkant een hoop lelijks verbergt. Die informatie is onmisbaar om goede adbusts te maken. De workshop voor Sherlock Holmes; van vitaal belang voor een gezond adbust klimaat. Onder de bezielende leiding van een humor-activist die ALLES weet. 4. De Billboard Game Nieuwe adbust vorm ontwikkeld door kunstenaars uit Rotterdam, de kommercjeeelste stad van Nederland, met echt veelsteveel buitenreclame. Het concept behoeft enige text en uitleg en voorbereiding wat betreft de ‘hulpmiddelen’. Daarna de straat op voor het echte werk! TIP: Neem een stanleymes mee BORREL (17:00-....?) CONTACT De Wereld is Niet Te Koop (www.anderewereld.nl) Contactpersoon voor 12 feb. Agnes Verweij email: a.m.verweij1@students.uu.nl LOCATIE & OV-ROUTE Moya, Frederik Hendrikstraat 111, Amsterdam-West. Vanaf Amsterdam Centraal bus 21. Stap uit bij het Hugo de Groot plein. Loop vanaf de bushalte terug naar het kruispunt. Aan de rechterkant van het kruispunt, tegenover de tramhalte is Moya, een café-achtige ruimte. E-Mail: a.m.verweij1@students.uu.nl Website: http://www.anderewereld.nl |
Lees meer over: Agenda media | aanvullingen | | |