| |
Branding op de Olympische Spelen Salvochea - 23.08.2004 10:24
De Olympische Spelen als totalitaire ruimte... "Strict regulations published by Athens 2004 last week dictate that spectators may be refused admission to events if they are carrying food or drinks made by companies that did not see fit to sponsor the games. (...) Staff will also be on the lookout for T-shirts, hats and bags displaying the unwelcome logos of non-sponsors." http://www.sportsbusinessnews.com/index.asp?story_id=38149 Een iets milder beeld geeft de BBC, die meer nadruk legt op de noodzaak om "ambush marketing" te bestrijden en de maatregelen er dus wat rationeler uit laat zien ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3565616.stm). Overigens heeft zelfs Amnesty International - niet bepaald een antikapitalistische organisatie - kritiek geuit. Tel daarbij op de 70.000 militairen/politiemensen in Athene en de talloze beveiligingscamera's en je hebt weer een mooi doorkijkje in de 21ste-eeuwse spektakelmaatschappij te pakken. |
Lees meer over: globalisering vrijheid, repressie & mensenrechten | aanvullingen | | |