english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Handtekeningenactie tegen diertransporten
Martin - 29.04.2004 12:01

Vooruitlopend op de mogelijkheid tot een burgerinitiatief in de nieuwe EU grondwet wil GroenLinks i.s.m. andere europese groene partijen 1 miljoen Europese handtekeningen verzamelen tegen beestachtig lange diertransporten.

Beestachtig transport
Beestachtig transport

Dit aantal is straks voldoende om de Europese Commissie te dwingen dergelijke transporten aan banden te leggen.

Volgens het ontwerpverdrag voor de grondwet
kan de Europese Commissie met 1 miljoen handtekeningen namelijk worden verzocht ‘een
passend voorstel in te dienen inzake een aangelegenheid waarvan de burgers
menen dat een rechtshandeling van de Unie nodig is ter uitvoering van de
Grondwet’.

Voorwaarde is dat deze handtekeningen uit ‘een aanzienlijk aantal lidstaten’
afkomstig zijn. De handtekeningenactie wordt dan ook georganiseerd in samenwerking met andere groene partijen die zich recent hebben georganiseerd in de Europese Groene Partij. zie o.a.:  http://www.europeangreens.org/

De start van deze campagne valt samen met het besluit van de Europese landbouwministers om de dieronvriendelijke transporten gewoon door te laten gaan.

ACHTERGROND
Miljoenen varkens ondergaan jaarlijks dicht opeen gepakt de meer dan 30 uur durende reis van Nederland naar Italië en Spanje. Om bij aankomst vetgemest of geslacht te worden en in plakjes rauwe ham naar Nederland terug te keren.

Uit alle onderzoeken blijkt dat dieren zwaar lijden tijdens deze transporten. De magere regels die tot nu toe bestaan om ze een minimum aan bescherming te bieden, worden door vervoerders bovendien met voeten
getreden. Transporten van 90 uur of meer waarbij dieren van uitputting sterven komen regelmatig voor. Burgers in heel Europa pikken het niet langer dat hun varkens, koeien en schapen op deze manier worden behandeld.

ONZE EIS
Kathalijne Buitenweg, lijsttrekker van GroenLinks Europa: "Onze eis aan Europa is: Geen diertransporten van meer dan 6 uur of 400 kilometer en adequate controle op de naleving van regels ter bescherming van dieren tijdens veetransporten."

De handtekeningen worden aangeboden aan de verantwoordelijke eurocommissaris Franz Fischler.

Downloaden van handtekeninglijst kan via  http://www.groenlinks.nl/actie/diertransport

Zie ook:  http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nieuwsarchief/nieuwsimport/id-gldb-4002162/view


Website: http://www.groenlinks.nl/actie/diertransport
 

Lees meer over: europa natuur, dier en mens

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.