english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Peijs in opspraak?
pim - 21.01.2004 08:47

De huidige Minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, maakte het als lid van het Europees Parlement wel heel erg bont....

Is Karla Peijs wel te vertrouwen? In de jaren '90 maakte zij het in het Europese Parlement wel heel erg bont. Het is maar de vraag of zij minister zou zijn geworden als het Europese Parlement de media aandacht kreeg die een normaal parlement krijgt. Toegegeven, haar gedrag was niet illegaal. Maar daar is dan ook alles me gezegd.

Oordeel zelf:

[b]BIJBAANTJES [/b]
Toen Karla Peijs in het Europees Parlement zat, was zij kampioen "bijbaantjes". Natuurlijk is het goed dat een parlementslid met twee benen in de maatschappij staat, maar het gedrag van Peijs wekte de schijn van belangenverstrengeling. Zo kreeg zij een Mercedes Benz onder haar kont in ruil voor een commissariaatje bij de autofabriek (een paar vergaderingen dus). Erg ongeloofwaardig voor een parlementslid dat over CO2 uitstoot moest stemmen. Daarnaast had Karla Peijs nog drie bijbaantjes.

[b]REISKOSTEN [/b]
Ondanks het feit, dat haar Mercedes al betaald was, declareerde Karla Peijs wel 1,67 gulden per kilometer reiskosten bij het parlement. Die kosten kwamen bij de belastingbetaler terecht

[b]DE KANTJES ERVAN AF LOPEN [/b]
Karla Peijs "had het zo druk", dat ze zelden op vrijdag werkte. Helaas voor Karla Peijs: parlementslid of minister is geen part-time job! En als zij op vrijdag aanwezig was, was zij waarschijnlijk ook één van de vele Europarlementariers die op vrijdagochtend voor aanwezigheid tekenden (nodig om salaris te krijgen) en daarna gelijk vertrok. Dit stond bekend als het zogenaamde SiSo-systeem (Sign in, Sod off).

[b]NEPOTISME [/b]
De neef van Karla Peijs kreeg een felbegeerde stageplaats bij de fractie waar Karla Peijs deel van uit maakte.

[b]HET ZWITSERLEVEN GEVOEL [/b]
Karla Peijs nam deel aan het omstreden vrijwillige pensioenfonds van het EP. Door een ingewikkeld systeem aan administratieve trucs kreeg zij, na 4 jaar in het parlement te hebben gezeten, een pensioen waar een ander 40 jaar voor werkt. Dit pensioen was dus extreem hoog en kwam bovenop haar normale pensioenregeling. Over dit pensioen is nooit een officiele stemming geweest in het Europese Parlement, het werd in achterkamertjes door parlement met belastinggeld geregeld.

(Pikant detail is dat prof. Elzinga, op verzoek van de Nederlandse regering, onderzoek deed naar dit pensioenfonds. Hij noemde het verkeerd (al was het niet illegaal). Na aanleiding van dit onderzoek kwam er het debat over bijklussende hoogleraren.)

[i][b]BRONNEN [/b]
Joep Dohmen, boek: "Europese Idealisten"
ITV, documentaire: "Fat Cats" (1997??)
Netwerk documentaire (1998??)
ZDF documentare (1997??)[/i]
 

Lees meer over: europa

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.