english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Meer wegen rond Amsterdam
- - 08.10.2003 20:47

Nieuwe verkeersplan RVVP in concept-versie klaar.

Een concept-versie van het nieuwe verkeersplan voor de regio rond Amsterdam - het RVVP - is nu openbaar. Het plan behandelt een periode van ongeveer tien jaar, maar kijkt ook naar de toestand van 2030. Het heeft betrekking op het ROA-gebied: van Purmerend tot Haarlemmermeer, en van Halfweg tot Weesp.

Het plan kiest voor groei van het autoverkeer, en een verschuiving van wonen en werken naar de randen van dit gebied. Er komen nieuwe wegen (volgens bestaande plannen) van Schiphol naar Uithoorn, Amstelveen - Aalsmeer, en bij Bennebroek. Andere wegen worden verbreed of tot snelweg omgebouwd: ten zuiden van Nieuw Vennep, ten noorden van Purmerend, in Almere. De A2 en A4 worden verbreed, de nieuwe A5 wordt doorgetrokken tot aan de Coentunnel, de Coentunnel wordt verdubbeld, en de toegangswegen verbreed tot voorbij Zaandam.

Behalve de lopende projecten, komen er echter geen nieuwe spoorlijnen of tramlijnen. Een korte verlenging van lijn 26 (tram naar IJburg) wordt genoemd, maar geen uitvoering is gepland.

Intercity-treinen op sommige lijnen zullen verdwijnen: het RVVP wil bij capaciteitsgebrek voorrang geven aan regionaal vervoer, boven landelijk vervoer. Op kaart 17 is te zien welke lijnen dat zijn: de Intercity treinen naar Amersfoort, Alkmaar, en zelfs Den Haag via Schiphol, lopen gevaar. De lijn naar Utrecht heeft voldoende capaciteit. Overigens verdwijnt de Intercity sowieso in de komende jaren - de naam blijft, maar het wordt gebruikt voor de sneltreinen, die ook langzamer gaan rijden. Dat verhoogt namelijk de capaciteit van de bestaande lijnen, en vermijdt investeringen in het spoor. In Den Haag is het passagiersvervoer per spoor min of meer afgeschreven, afgezien van de HSL.

In het concept-visie Openbaar Vervoer voor Amsterdam, een bijlage aan het RVVP, wordt definitief gebroken met het het streven naar een grotere aandeel voor het openbaar vervoer. De markt bepaalt voortaan hoe snel het autoverkeer groeit, en of dat ten koste gaat van het bestaand aandeel van het openbaar vervoer. Het laat zich raden, wat er dan gebeurt.

De huidige busnetten worden in elk geval losgelaten: mogelijk verdwijnen alle bestaande buslijnen. Wijken of dorpen met minder dan 4 000 inwoners hoeven niet meer op een bus te rekenen: het wordt een vorm van taxi-vervoer, als er voldoende vraag is, anders rijdt er niets meer. Op de meeste lijnen wordt tweemaal overgestapt: van taxi naar bus naar taxi, bijvoorbeeld. Eventuele nieuwe buslijnen komen vooral in de 'congestie gevoelige corridors'. (Dat betekent in de meeste gevallen naast een spoorlijn: bus en spoor worden niet langer op elkaar afgestemd).

Alle kortingen op het openbaar vervoer (65+, scholieren) verdwijnen - "het openbaar vervoer wordt niet gebruikt om aan inkomenspolitiek te doen".
 
aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Bron vermelding? 
OV -fan - 08.10.2003 23:59

Ik zou het erg fijn vinden als er een bron vermelding bij kon komen en misschien wel een link naar een website? Dat maakt het allemaal een stuk geloofwaardiger en kunnen mensen er misschien iets meer aan hebben...
Het Regionaal Verkeer-en-vervoerplan 
violet - 09.10.2003 00:45

"Het doel van het Regionaal Verkeer-en-Vervoerplan is het bevorderen van de bereikbaarheid en de leefbaarheid in de regio. Het plan is de basis voor het verkeersbeleid van de ROA-gemeenten. Om inzicht te krijgen in de resultaten en effecten van het gevoerde beleid, heeft het ROA in 2000 een evaluatie van het bestaande plan uitgevoerd. Op grond daarvan wordt op dit moment gewerkt aan een nieuw Regionaal Verkeer-en-Vervoerplan".

De "strategische fase" (fase 1) is afgerond. Het rapport is aan de Regioraad ( http://www.roa.nl/regioraad_set_bot.html) aangeboden. Daarna komt fase 2, "beleidsuitwerking", waarin oplossingsstrategieën worden uitgewerkt; welke instrumenten, op welke manier en in welk gebied. Daarna volgt "de fase van het uitvoeringsprogramma", waarin concrete maatregelen ("harde afspraken over financiën en verantwoordelijkheden") worden vastgelegd voor de korte termijn (tot 2010) en met een doorkijk naar de lange termijn van 2010 tot 2030. Zie  http://www.roa.nl/proj_set.asp?id=10

Volgens de Plan van Aanpak (download pdf-file via  http://www.roa.nl/downloadFile.asp?id=15) is nu fase 2 afgerond. Nu komen de "inspraakprocedures". De opmerkingen worden "verwerkt" tijdens fase 3, het uitvoeringsprogramma. De vaststelling van de RVVP in de gemeenteraden en in de regioraad is gepland voor maart-mei 2004.

Projectcommissie Regionaal Verkeers- en Vervoerplan:
De heer J.D. Abraham (PvdA), voorzitter
De heer A. Bijlsma (PvdA)
Mevrouw S. Bruines (D66)
Mevrouw V.M. Dalm (GroenLinks)
De heer R. Flos (VVD)
De heer H.G. Gerritsen (OPG)
Mevrouw H.L. Groen (fractie Uithoorn)
De heer J. Kulk (VVD)
De heer N. Oussoren ( CDA)
De heer H.M. Res (CDA)
De heer R.A.J. Timmers (fractie Uithoorn)
De heer P.F.L.Wals (OPG)
Secretaris: Hans de Neef, tel. 020 - 5273719,  hans@roa.nl
Andere "raadscommissies":  http://www.roa.nl/commis1.asp


Website: http://www.roa.nl
 
Regionaal Verkeers- en Vervoersplan (RVVP) 
fwd. - 09.10.2003 03:32

Het ROA startte de opstelling van een nieuw RVVP als kader voor het verkeer- en vervoerbeleid in de regio. Het nieuwe plan betreft de regionale verkeers- en vervoersopgaven voor de lange termijn en de problemen en de oplossingsmogelijkheden. Ook wordt een uitvoeringsprogramma gemaakt met concrete maatregelen. Het planproces moet medio 2004 zijn afgerond. Het Milieucentrum neemt deel aan het open planproces, samen met de Milieufederatie Noord-Holland en de Fietsersbond Amsterdam. Wilt u op de hoogte blijven van de voortgang en de mogelijkheden om hier invloed op uitoefenen? Bel dan met Martijn Kas van het ROA (T 020-5273743). Voor meer informatie kunt u kijken op www.roa.nl/showNews.asp?id=118 .

Uit: Stuifmail nr 1 25 februari 2003
 http://www.milieucentrumamsterdam.nl/publicaties/stuifmail/stuifmail2003-1.asp
is er ook een paarden- en kamelenbond? 
nomadisch dromedaris - 10.10.2003 13:46


aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.