| |
Nieuwe aanslag in Israël Phreakmeister - 28.05.2002 11:43
Door een bomexplosie in een winkelcentrum in de stad Petah Tivka, in de buurt van Tel Aviv, zijn maandag 3 doden en tientallen gewonden gevallen. Volgens medische bronnen zijn de slachtoffers een kind, een jonge vrouw en de aanslagpleger. Door de aanslag vielen verder 27 gewonden die in het ziekenhuis zijn opgenomen. Een baby is er ernstig aan toe. Het lichaam van de aanslagpleger werd buiten het winkelcentrum gevonden. De aanslag is opgeëist door de terroristische al-Aqsa Brigades. Zij deden dit met een telefoontje naar het televisiestation van de Hezbollah-beweging in Libanon. De al-Aqsa Brigades zijn voortgekomen uit de Fatah-beweging van de Palestijnse leider Arafat. Een anonieme hoge Israëlische functionaris liet vlak na de aanslag weten dat Arafat "direct verantwoordelijk is voor de laksheid van zijn veiligheidsdienst. Hij praat over hervormingen, maar doet niets." De functionaris voegde er aan toe dat als Arafat "niet in staat is om de terroristische aanslagen te voorkomen, hij dan plaats moet maken voor andere, meer daadkrachtige Palestijnen". Arafat op zijn beurt veroordeelde de aanslag. Via de Palestijnse onderhandelaar Erekat liet hij weten dat hij iedere Israëlische beschuldiging, dat hij verantwoordelijk zou zijn voor de aanslag, van de hand wijst. |
Lees meer over: zonder rubriek | aanvullingen | | Arafat | Ca$h - 28.05.2002 12:14
Die idioot wil alleen maar zijn naam blijven horen als het om Palestijnen gaat. Hij is niks en hij kan niks. Hij staat een oplossing in de weg (Sharon ook ja). Kunnen die Palestijnen nou niet gewoon een andere vent naar voren schuiven? Straks is Arafat dood (ouwe knar) en stort de droom echt in. Chain of command principe weetjewel?
| Jaha | Phreakmeister - 28.05.2002 14:19
Ja, kritiek op de Palestijnse Autoriteit hoort echt niet. Net als lof voor Amerika of het Westen. Want wat maakt het uit wat er gedaan wordt, het wordt gedaan door de Palestijnse Autoriteit, dus dan is het goed. En als Israël hetzelfde doet, ja, dat kan natuurlijk niet, want als Israël het doet is het fout. Wat ze doen weet ik ook niet, maar het is genoeg dat Israël het doet. En ja, als Amerika wat doet is het fout. Maakt niet uit wat er gedaan wordt. Amerika doet het, dat is reden genoeg waarom het fout is. [*cynisch*] | Bronvermelding en link graag! | M02 - 28.05.2002 15:07
Phreakmeister! Vanwege mogelijk copyright gedoe en uit respect voor de makers van het orginele artikel. bedankt! :-) | Bron is telegraaf | 28.05.2002 16:19
Neem ik aan. Iedere zichzelf respecterende journalist zal er voor bedanken om spreekbuis te zijn van anonieme fascisten bronnen. | napraten israel propaganda | 28.05.2002 16:23
"Ja, kritiek op de Palestijnse Autoriteit hoort echt niet" Niet als de bron bestaat uit woordvoerders van de fascisten staat Isael. Grrotste schender van de mensenrechten van het moment. Door talloze organen, staten en organisaties veroordeelt voor haar racistische politiek en oorlogsmisdaden. rot op naar likud.nl
| Bron en reactie | Phreakmeister - 28.05.2002 17:04
OK, op veler verzoek hier de bron: http://nu.nl/document?n=57179 Het is niet afkomstig van woordvoerders van de o zo dogmatisch betitelde "fascistenstaat Israël". Dit is de werkelijkheid. Iedere dag plegen Palestijnse schoften aanslagen op onschuldige Israëli´s in supermarkten, pizzeria´s, discotheken, bussen, op straat, waar dan ook. Maar de politiek correcte idioten alhier weigeren dat te zien, omdat dat niet strookt met hun opvattingen. Maar ik kan jullie een ding zeggen: als jullie opvattingen niet overeenkomen met de werkelijkheid, misschien zijn het dan jullie opvattingen die veranderd moeten worden, in plaats van de werkelijkheid die ontkend moet worden. | IDD | CA$H - 28.05.2002 19:25
Ik hoorde niemand met sterke tegenargumenten komen op het ontzettend goede artikel over antisemitisme op INdymedia.nl. En nu blijkt dat ze hun opvattingen maar hier naar toe hebben genomen. Andere artikel te sterk voor jullie? Echt HEEL TRIEST.. | Je ziet het verkeerd Ca$h | Starx - 29.05.2002 16:59
Dat is de trieste werkelijkheid van de antizionistische lobby. | antizionisme | 30.05.2002 00:36
"de anti-zionistische lobby" bedankt en respect. je bent een van de weinige pro-zionisten die niet meteen anti-semiet loopt te brullen.
| gelul cash | Hannie Schaft - 30.05.2002 00:40
"Ik hoorde niemand met sterke tegenargumenten komen op het ontzettend goede artikel over antisemitisme op INdymedia.nl" Dat is geen goed artikel, dat is zionazie propaganda wat iedere crticus op de fascistenpolitiek van Israel in de anti-semitische hoek duwt. het artikel selecteert ook selectief in citaten op indymedia, het noemt geen staaltjes van fascistische israel-nazies. er is op dat stuk gereageert maar dat werd afgedaan als "onbegrijpelijk". Tsja, einde discussie.
| Gelul Hannie | Netanya - 30.05.2002 01:09
WAT is zionazi propaganda? Dat er weer onschuldige burgers zijn opgeblazen? Wou je soms beweren dat die zelfmoordterroristen stiekum joden waren die Arafat in een kwaad daglicht willen stellen? Er worden regelmatig burgers gedood. Joodse burgers. Omdat ze Joods zijn. FEIT. Het is in strijd met alle internationale afspraken dat je mensen doodt om hun afkomst. Of geldt dat niet als het joden zijn? | Juist | Phreakmeister - 30.05.2002 11:40
I couldn´t agree with you more, Netanya. Walgelijk is het, wanneer iedereen die het waagt om de Palestijnse Autoriteit (terecht) te bekritiseren, en die het waagt om (terecht) om sympathie voor de bevolking van Israël te vragen, meteen wordt uitgemaakt voor fascist. Nee, Hannie Schaft, ik noem je geen anti-semiet. Ik noem je een idiote dwaas. Wanneer je moord van de Israëlische autoriteiten op Palestijnen afkeurt, wees dan zo consequent om ook moord van de Palestijnse autoriteiten op Israëli´s af te keuren. Of mag dat dan ineens weer wel??????? | Hannie Schaft | israel fascisten staat - 30.05.2002 16:59
Mijn enige symphatie gaat uit naar de dienstweigeraars in israel. Zij zijn de enigen die Israels goede naam in de wereld voor complete afschuw behoeden. Het is de staat van Israel die wel degelijk racistisch en fascist (zionistis) is. Mensen die achter de recente Israel akties staan verdienen de naam zionazie voor de volle 100%. Geen wonder dat er zelfmoordaanslagen volgens na de jarenlange moordpolitiek, intimidaties, vernederingen, de nederzettingenpolitiek en de racistische staats doctrine van een staat gebaseert op het emotioneel uitbuiten van de holocaust slachtoffers en het verdrijven van de oorspronkelijke bewoners. Nederland is het land in Europa dat Israel het meeste steund. Waarschijnlijk omdat de joden dan weggaan uit Nederland (dachten ze). Gelukkig dat niet alle joden hieraan mee doen. En die truuk om de kritiek op Israel nu ineens kritiek op "alle inwoners van Israel" van toepassing te verklaren is van het zelfde goebeliaanse niveau als de demonisering van anti-zionisten als anti-semitisch. bah | Reactie | Phreakmeister - 31.05.2002 11:49
Het lijkt hier wel of de voorstanders van de Israëlische bevolking de enigen zijn die hier nog een beetje kunnen spellen. "Fascistis", "fasjisties", "fassisten staat", enzovoort enzovoort enzovoort. Het stemt toch wel tot denken. Hoe o hoe denk jij zelfmoordaanslagen tegen de Israëlische bevolking, in bussen, supermarkten, discotheken, nachtclubs, winkelcentra, op bruiloften, waar dan ook, goed te kunnen praten? Een zieke geest die dat goed kan praten. Doe asjeblieft niet of de Palestijnse Autoriteit vader zaliger is. Asjeblieft. | |
aanvullingen | |