english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
waarom niet de doodstraf voor Paul Treanor?
a b - 27.05.2002 22:28

Waarom vragen wij voor Paul Treanor niet de doodstraf aan.

Want zijn oproep staat veel mensen niet aan om Pim Fortuyn te doden. Dat is gewoon walgelijk dat mensen met zulke ideeen komen. Maar je wie uitdeelt krijgt klappen terug. Ik denk dat die aanvraag ook symbolisch is maar het geeft een signaal. HIj is gewoon staats gevaarlijk en brengt gekken op een idee. Dus laten we voor hem de doodstraf maar aan vragen, een staatsmongool minder, is al een hele verbetering
 

Lees meer over: zonder rubriek

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Is dit nieuws? Nee dus 
Nieuwslezer - 27.05.2002 22:32

Indymedia is een NIEUWSsite. Een grammaticaal beroerd geschreven persoonlijke aanval, zoals hierboven, is natuurlijk GEEN nieuws. Naar de prullenbak, s.v.p.
 
a b - 27.05.2002 22:41

nieuwslezer,

Je hebt gelijk. Ik zag in de HP/ De Tijd wat hij op zijn webside had gezet en ik kookte gewoon van woede (nu nog steeds) dat mensen zulke walgelijke ideeen kunnen uiten. En in die woede was mijn grammatica nu ook niet echt geweldig. Je hebt gelijk het is geen nieuws, maar zo heb ik wel mijn woede kunnen uiten. Volgens mij is dit de beste manier dan op welke andere manier dan ook.
doodstraf??? 
roos - 27.05.2002 23:05

Toen ik alleen de kop van het stuk van Paul las dacht ik hij is gek.Later heb ik het hele stuk nog eens gelezen en dacht ik dat is een fraai stuk.
Volgens mij heeft hij nooit gezegd dat Pim de doodstraf moest krijgen maar probeerde hij verbanden te leggen tussen gebeurtenissen.
onzin 
trash - 27.05.2002 23:06

democratie is leuk maar deze meneer bevindt zich volgens mij op vijandelijke gebied, dat executie gezeik kennen we nu wel
Webside??? 
Pluisje - 27.05.2002 23:09

Is dat een soort F-Side van het internet? ;-)
Volgende keer website AUB ;-)
En als je weer kookt van woede eerst even je kop onder dekraan voordat je weer zo´n tendentieuse mening schrijft :-).
En nu weer terug naar het nieuws
Link 
Surfer - 27.05.2002 23:29

Op Treanors eigen site  http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/
is inderdaad geen reactiemogenlijkheid. Wel meer artikelen van hem die inzicht geven in zijn denk- en schrijfwijze. Het Doodstraf-stuk heeft hij ook gepost op Indymedia.
Reacties aan Paul Treanor onder zijn eigen ´doodstraf-artikel´ staan hier:
 http://www.indymedia.nl/2002/03/2764.shtml

De doodstraf is nooit afgeschaft... 
M02 - 27.05.2002 23:51

Inmiddels kan je wel stellen dat de ´doodstraf´ posting van Paul Treanor,
 http://www.indymedia.nl/2002/03/2764.shtml
die in eerste instantie niet echt nieuws was, inmiddels dus nieuws op zich is geworden.

Ik lees in dat stuk van Paul Treanor geen oproep tot doden. Hij gaf alleen maar aan dat het volgens hem mogelijk is de doodstraf aan te vragen in het Nederlandse systeem en zelfs uit te voeren.
Dat dus i.t.t. wat velen denken de doodstraf NIET is afgeschaft in Nederland.

Hij schrijft dan ook letterlijk:
"De Nederlandse overheid is wettelijk bevoegd om mensen zonder proces te doden."

Dat deed hij wel op een nogal populistische manier om aandacht te trekken, door de naam Pim Fortuyn, die toen als naam de media beheerste als voorbeeld te gebruiken.
Dat kan je achteraf als nogal ongelukkig beschouwen en leverde ook vooral na de afschuwelijke moord op Fortuyn ook de meeste blinde woede op van mensen die niet goed lezen en de bedoeling van Treanor niet snappen.

Ook heeft Treanor al eerder een andere naam gebruikt die toen veel in het nieuws was: Jorge Zorreguita.
 http://www.indymedia.nl/2002/01/1486.shtml
Die leeft nog voor zover ik weet.

Op 2-2-2 was er inderdaad zoals Treanor schrijft van overheidswege
"een schiet-instructie voor anti-monarchisten."
(Pim Fortuyn was ook republikein overigens...)

Volgens mij is Paul Treanor tegen de doodstraf en probeert hij de hypocrisie van de maatschappij aan te tonen.
Kan dhr. Treanor zich zelf hier eens wat duidelijker over uitlaten?



Fatwah 
Lucas - 28.05.2002 12:19

Ha, eindelijk weer een fatwah!

Website: http://lucasvandererve.kicks-ass.net
 
Hoe vraagt men mijn doodstraf aan? 
Paul Treanor - 28.05.2002 22:23


Er zijn verschillende manieren om voor mijn dood aan te vragen.

1. Men kan een petitie indienen bij de Tweede Kamer, met het verzoek om voor mij de doodstraf in te voeren, kijk hier voor hoe dat moet...

 http://www.tweede-kamer.nl/over_de_tweede_kamer/De_TK_hoe_of_wat/index.jsp#4702

2. Men kan in deze petitie vragen om herinvoering van de Bijzondere Rechtspleging. Het voordeel daarvan, zoals ik in het geval van Zorreguieta naar voren bracht, is dat de straffen retroactief kunnen zijn. Het principe ´nullum poena sine lege´, geen straf zonder voorafgaande wetgeving, geldt dan niet. Dan kan ik de doodstraf krijgen wegens een Indymedia-posting, bijvoorbeeld, ook al was het niet strafbaar ten tijde van de posting.

3. Men kan ook bij het Europees Parlement mijn doodstraf middels een petitie aanvragen, kijk hier hoe dat moet, het kan zelfs online:

 http://www.europarl.eu.int/petition/help_nl.htm

4. Men kan de Minister van Justitie vragen, om voor mij een schiet-instructie uit te vaardigen. De huidige minister is demissionair, dus het zal moeten wachten op zijn opvolger.

5. Men kan de NATO vragen, een precisie-bombardement van mijn woning uit te voeren, een oorlogsverklaring is daarvoor niet nodig.

6. Men kan mij door de VS laten aanmerken als ´al-Qaeda leadership target´, waarop een aanval met robot-vliegtuigen kan volgen.


Maar hoe dan ook, stuur een afschrift naar Jan Peter Balkenende. Dat is de man die beweert dat Nederland een gemeenschap is, met gedeelde normen en waarden. Laat hem zien, dat in Nederland het streven naar de dood van anderen de norm is.


iedereen moet dood 
Bob - 28.05.2002 23:55

Al dat gelul over aanvragen van europese formulieren tot aanvraag van preciezie bombardementen daargelaten, je moet wel een grote eikel zijn om iemand dood te wensen voor het uitdragen van een mening die al jaren lang geroepen wordt door miljoenen nederlanders.

Gelukkig hebben de heren Spong en Hammerstein blijkbaar besloten alleen belangrijke mensen aan te klagen en een eenzame schreeuwer in de polder links te laten liggen.

Paul Treanor wat is je telefoonnummer?
Bob 
Sam - 29.05.2002 03:33

Flikker alsjeblieft op Bob, met je walgelijke gedreig en je fasjo-commentaar. Ga fijn op Stormfront je onderbuikgevoelens in diarhee omzetten, in plaats van deze nieuwssite te verzieken met je blijken van onkunde.
wanneer is meningsuiting vrij volgens jou 
BOB - 29.05.2002 12:34

Er is hier maar een fasjo (of wat dan ook) en dat is meneer Treanor. Ik zie enkele zeer intolerante figuren hier rondlopen. Stormfront ken ik niet, vertel eens, waar gaat dat over?
reactie op paul treanor 
a b - 29.05.2002 15:05

Even voor de duidelijkheid. Volgens mij ben jij de eerste die is begonnen om voor te stellen om voor iemand de doodstraf aan te vragen. Ik stelde dit alleen om te kijken hoe jij het zou vinden als iemand het voorstelde om het voor jouw aan te vragen. Ten tweede ik was geenzins van om wat voor aanvraag betreffende jouw in te dienen.

Jouw reactie laat zien dat je eigenlijk een ongeloofelijke sadist bent, door zelfs uitteleggen hoe mensen voor jouw de doodstraf kunnen aanvragen.

Ik hoop voor je dat niemand dit serieuz neemt, en ze het alleen voor kennisgeving aannemen
reactie op paul treanor 
a b - 29.05.2002 15:08

Even voor de duidelijkheid. Volgens mij ben jij de eerste die is begonnen om voor te stellen om voor iemand de doodstraf aan te vragen. Ik stelde dit alleen om te kijken hoe jij het zou vinden als iemand het voorstelde om het voor jouw aan te vragen. Ten tweede ik was geenzins van om wat voor aanvraag betreffende jouw in te dienen.

Jou reactie laat zien dat je eigenlijk een ongeloofelijke sadist bent, door zelfs uit te leggen hoe mensen voor jou de doodstraf kunnen aanvragen.

Ik hoop voor je dat niemand dit serieus neemt, en ze het alleen voor kennisgeving aannemen

Zijn jullie nou voor of tegen de doodstraf? 
M02 - 30.05.2002 09:33

Paul, Bob en a b ?
Mag ik zo vrij zijn te antwoorden, MO2? 
Gerdien - 30.05.2002 18:16

De oproep van Paul om de doodstraf aan te vragen vond ik nogal naief. We hebben zoveel wetten en regelgeving in dit land, het kan niet anders dan dat ons rechtssysteem niet sluitend is. Sommige achterhaalde wetten bestaan nog steeds omdat niemand zich eraan stoort of zich erop beroept worden ze niet ongedaan gemaakt.
MAAR, beroep je je op een dergelijke wet dan maakt de rechter korte metten met je en dat weet Paul denk ik ook wel. Dergelijke acites zijn enkel symbolish.

Over de doodstraf:
Ik ben tegen de doodstraf en wel hierom:

A. Niet iedere veroordeling is juist, er bestaat altijd een kans dat ie het niet gedaan heeft ook al heeft ie bekend.

B. Welke zichzelf respecterende staat kan personeel in dienst hebben die ter dood veroordeelden moet executeren? Iemand betalen om te doden? Iemand betalen om datgene te doen wat de bestuurder niet zelf hoeft te doen? Gekkenwerk!

C. Iemand doden vanwege een misdrijf maakt dat de bestuurders van een land hetzelfde misdrijf plegen.
Doden is per definitie fout, of het nu gebeurt in het criminele circuit of legaal: doden is gewoon fout!

Mijn 2 centen.
tegen 
a b - 30.05.2002 23:44

mo2,

Ik ben absoluut tegen de doodstraf, ik heb deze stelling geplaatst om Paul treanor te laten inzien, wat voor zielig voorstel hij eigenlijk had gedaan.
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.