Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
Niemand is volmaakt 
JDH - 05.04.2007 18:36

Tja, reclame is een alomvattend fenomeen en soms subjectief bepaald. De grenzen tussen nieuws en reclame zijn ook al niet altijd duidelijk en die vervaging wordt ook weer gebruikt, en wel door beide. De meeste reclame is geraffineerd, indirect en werkt op onbewuste impulsen in. Vandaar dat men er aan verslaafd kan raken. Het werkt massaal en is op de massa ingesteld; niemand wil buiten de boot vallen en achterlopen, net zoals in de pubers niet graag toegeven nog nooit een meisje gezoend te hebben, laat staan geneukt. Op dit soort gevoel speculeert trouwens de meeste reclame en is daarom zo effectief. Iedereen moet zijn lul bewijzen tot hij er zelf een is. En dan kun je niet meer zonder reclame. Ook de tegenreactie is echter massaal. Dat houdt in dat iedereen overal reclame in ziet, van mantelpakje en bikini tot god toe. Zelfs in indymedia zien we dergelijke achterdocht wel eens.
Niemand is volmaakt. Alleen de reclame onderwijst ons hoe we dat zouden kunnen worden, tot het saai wordt.
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.