| |
INFOWARROOM op campagne Stefanie Hakkesteegt - 14.11.2006 08:44
15 november 2006 De Balie, Kleine-Gartmanplantsoen 10 Aanvang 20.30 uur Toegang gratis Ook via: www.debalie.nl/live INFOWARROOM INFOWARROOM is een programmaserie voor mediakritiek en beeldanalyse. Op toegankelijke wijze en in een ontspannen setting wordt commentaar gegeven en analyse geleverd bij de dagelijkse (inter-)nationale massamedia die ons omgeven. Tijdens de eerste aflevering van een nieuwe – internationale – serie, beschouwt de INFOWARROOM de wetmatigheden van de gemedieerde verkiezingsstrijd. Dat ze niet zonder elkaar kunnen is duidelijk, maar welke rol spelen de media nu eigenlijk in de verkiezingen en welke rol spelen de verkiezingen in de media? Over campagnestrategieën, geslagen honden, onbetrouwbare oogopslagen en over… de kiezer. In gesprek met campagnevoerders Jaap de Bruijn (GroenLinks), Jef Wolters (VVD) en Daan Zuijderduijn (Lijst vijf Fortuyn). en met Hans Wansink (politiek commentator de Volkskrant), Ewart van der Horst (eindredacteur De Wereld Draait Door), Harm Taselaar (hoofdredacteur RTL Nieuws), Tijl Rood (eindredacteur columns fok.nl) Onder leiding van Martijn de Greve Verder >> Liesbeth Hermans (Radboud Universiteit) analyseert verkiezingsspots door de jaren heen >> Jan Teurlings (Mediastudies, UvA) ageert over politiek in de media >> Maud Adriaansen (ASCoR) legt het verband tussen politieke berichtgeving en cynische kiezers >> Menno van der Veen (filosoof, jurist, columnist NRC Next) opent de avond met een strategische analyse van het eerder die avond uitgezonden lijsttrekkersdebat INFOWARROOM biedt mediakritiek en beeldanalyse van de dominante beeldcultuur. Temidden van een overdaad aan beelden wordt duiding gezocht bij de culturele en sociale betekenis van het beeld. Naast in Amsterdam duikt de INFOWARROOM dit seizoen ook op in België, Engeland en Bulgarije. Zie voor meer informatie www.infowarroom.org en voor live streams vanaf alle locaties: www.debalie.nl/live Website: http://www.infowarroom.org |
Read more about: Agenda media | supplements | |