| |
Reclame aan de horizon r a v a g e - 22.06.2006 17:24
AMSTERDAM, 22 juni 2006 – Lekker lui vanuit je strandstoel ongestoord genieten van de laatste aanbiedingen van Albert Heijn zonder dat je partner wegzapt! Het buro In Stores Now maakt het mogelijk door middel van het plaatsen van enorme banners aan de horizon. "Vanaf deze week doet 'Beachvertising' zijn intrede op de Nederlandse stranden", zo meldt In Stores Now. "Na het winnen van de LSB-prijs (prijs voor aanstormend en innovatief reclametalent) en na alle commotie rond de vermeende prostitutie "uitbuiting", waar velen over vielen, verleggen we het accent nu naar de Nederlandse horizon." Volgens het bureau verliezen tal van middelen waarmee reclamebureau's de positie van hun opdrachtgevers bepalen, hun effectiviteit. "Wij bieden compleet nieuwe uitkomsten in revolutionaire projecten. Eén daarvan is het Beachvertise project waarmee wij de exclusieve exposure bieden op de Nederlandse stranden; monumentale advertentie oppervlakken in zee!" Ook baanbrekende reclamemiddelen als afbeeldingen op dieren ("wij verleggen het accent op adoptie van dierentuinbewoners"), de lichamen van escortdames ("hook up") en het bedrukken van de achterzijde van commerciële bouwstijgerdoeken, zodat ook de bewoners van het pand een reclameboodschap kunnen lezen, behoren tot de mogelijkheden. Tevens werkt In Stores Now aan een wereldwijd project genaamd 'Oh Lord', waarbij met diverse geloofsgroepen wordt samengewerkt. "Uw doelgroep bereiken met als voorwaarden dat communicatie moet intrigreren, dat het de aandacht moet vasthouden en bovenal emotie toevoegen. Daarbij zijn wij als beste in staat uw boodschap te integreren in diverse religieuze uitingen." Uiteraard wilden we wel meer weten van dit hippe reclamebureau, al was het maar om onze site te promoten in Zandvoort. Met het telefoonnummer van het persbericht werden we doorverbonden met een antwoordapparaat, waarop een man met een Vlaams accent om de minuut om je geduld vraagt, afgewisseld door… commercials. Vermoedelijk hebben we hier te maken met een vorm van communicatieguerrilla met als doel de buitenissige reclamewereld op de hak te nemen. Al moeten we ernstig vrezen dat ook de door het project In Stores Now gevisualiseerde middelen vroeg of laat realiteit zullen zijn. Het bedrijf dat onlangs nog een kudde schapen langs een snelweg in Friesland liet bekleden met reclame, bewijst dat. Bezoek de website: http://www.instoresnow.nl bron: http://www.ravagedigitaal.org/actienieuws/actienieuws.htm#reclame |
Read more about: kunst, cultuur en muziek media | supplements | Italia | Viareggio - 22.06.2006 20:10
In Italië is hier niets vreemd aan. Toen ik perongeluk op het strand van Viareggio verzeild raakte, voeren 400 meter uit de kust piepkleine bootjes met enorme versterkers die met de volumeknop op 12 mij onbekende Italiaanse waren aanprijsten. Maar Italië is natuurlijk hors categorie. | selectief horen, kijken en denken | Joehne - 18.07.2006 11:24
Er vliegen toch al langer vliegtuigen rond stranden en mooie (drukke) natuurgebieden? Die irritante lawaaibezorgende propellervliegtuigjes die als cirkelende vliegen met reclame achter zich de lucht onveilig maken. Ook aanhangers van boeren met metershoge reclame staan opzichtig midden op de weilanden, langs de snelwegen. Het is allemaal om je dood te ergeren, maar gelukkig kan ik selectief kijken. Een krant bijvoorbeeld, kan ik lezen zonder ook maar iets van alle reclame mee te krijgen. Na de laatste pagina zou ik niet eens meer op kunnen noemen welke reclame er nou eigenlijk in stond. En dan nog iets; vliegtuigjes zijn toch voor bijna ieder kind altijd een feest? Maar verder; dood aan heel de commercieele wereld. De Paus zei al zo iets dergelijks: "In de hedendaagse consumptiemaatschappij lijdt deze tijd van het jaar helaas aan een commerciële vervuiling die de werkelijke geest dreigt te veranderen" E-Mail: joehner@gmail.com | |
supplements | |