Geluid van H.O.V. Utrecht veroorzaakt zieken! Dikke Leo stelt onrecht aan de kaak! - 24.02.2006 00:05
Infrasoon geluid van H.O.V. baan zorgt voor ziekte en past niet meer in deze maatschappij. HOV dossier II. Met een blik op een schone, autovrije toekomst, waarin de meeste mensen hun omgeving wél respecteren kreeg Leo, D een artikel toegestuurd. Bij deze.Zie ook de website. Hieronder een voorbeeld dat het zware geluid *rumble* Met een blik op een schone, autovrije toekomst, waarin de meeste mensen hun omgeving wél respecteren kreeg Leo, D een artikel toegestuurd. Bij deze. Infrasoon geluid van H.O.V. baan zorgt voor ziekte. Ingezonden stuk aan Leo. D. Geachte heer D. Met aandacht heb ik uw stuk gelezen over de Busbaan. Zelf heb ik jarenlang onderzoek verricht naar ultrasoon en infrasone geluidstrillingen. Zoals u al aanwees is infrasoon- en subsonisch geluid een ernstige boosdoener die door de politiek hevig onderschat wordt. Infrasoon geluid wordt normaal veroorzaakt door zware motoren van vliegtuigen, van grote autobussen, machines etc. De golfvorm van de toon heeft vrij veel ruimte nodig om zich te ontwikkelen. (zo’n 10 meter tot 15 meter in doorsnee). Mensen die vlak onder de geluidsbron staan zullen er dan ook niet direct last van hebben. Echter een aantal meter verderop kan de geluidsgolf (vgl een steen in het water met kringen) zich pas ontwikkelen.Het is algemeen bekend, dat mensen in zeer ernstige maten zich ziek kunnen voelen of ziek worden van de extreem lage trillingen die het menselijk lichaam, ingewanden en skelet, ernstig doet resoneren. Dit is wetenschappelijk bewezen: ernstig ongezond! Het veroorzaakt zelfs dat mensen controle van hun darmen en zenuwstelsel kunnen kwijtraken, hetgeen zorgt voor heftige maag en darmproblemen, slecht eten, zeer ernstige vermoeidheid etc. Dit alles is toe te schrijven aan de door u eerder beschreven resonantie. De belangrijkste gevaarlijke frequenties, welke door deze HOV busmotoren als harmonischen of grondtonen worden voortgebracht zijn, naar verluidt tussen de 5 en 9 Hertz, hetgeen onder de hoorbare grens voor mensen ligt. Gedegen wetenschappelijke onderzoeken *er zijn er genoeg te vinden* bevestigen dit probleem, welke vaak alleen in grote steden voorkomt vanwege het abominabele overbodige verkeer dat er rondraast. Veel mensen langs HOV banen klagen niet alleen over de luchtverontreiniging, maar er gaan ook er komen ook steeds meer mensen bij die klagen over allerlei andere ernstige fysieke klachten, sinds de aanleg. Veel voorkomende klachten zijn ook: en kortademigheid, misselijkheid, ademstoornis en longproblemen, dichtslaande oren vanwege de zuigkracht van de golven die door de busmotoren veroorzaakt worden. Als we dit combineren met de ernstige problemen die ook nog eens gepaard gaan door UMTS en GSM masten, DECT telefoons en Draadloze hifi en computerapparatuur welke ) zie de sites: www.milieuziektes.nl www.stopumts.nl www.sotnederland.tk www.arjenwitzel.nl ) in verschillende buitenlandse wetenschappelijke onderzoeken en rapporten bewezen ernstige ziekten veroorzaken tesamen met de milieuverontreinigende uitlaatgassen, snap ik niet hoe gemeenten er toe komen om in een bewoond gebied een openbaar vervoer systeem aan te leggen dat significant, exorbitante klachten veroorzaakt voor mens en milieu! De door u, heer Leo, voorgestelde tram biedt inderdaad vele voordelen, en is extreem geluidsarm t.o.v. een HOV busbaan, en stoot geen gassen uit. Om terug te keren naar het onderwerp, waar ik in gespecialiseerd ben: geluid en geluidstechniek, wil ik met nadruk en klem spreken tot de makers van het UNIEUWS om er eens een uurvullend programma aan te wijden met onafhankelijke deskundigen. Vele legers oefenen namelijk met deze frequenties. Het Amerikaanse, Russische Franse, Israëlische, Chinese en Japanse leger is reeds bekend met de trillingen die deze motoren veroorzaken en hebben met deze frequenties onder zeer hoge geluidsdruk al wapens ontwikkeld en gebruikt om mensen uit te schakelen. Zo gek is het dus nog niet om eens beter te gaan nadenken. De heer Leo heeft gelijk in wat hij zegt, en ik ondersteun hem daar dan ook in als geluidsexpert. Het is zo jammer dat dit soort onderwerpen weggewuifd worden door heel veel (domme?) mensen, om het simpele feit dat deze alleen nog maar druk zijn met hun werk, en hun vakantie, en hun bolide. In plaats van energie te steken in zaken die werkelijk belangrijk zijn. Het milieu is het allerbelangrijkste aspect in een maatschappij. In welke vorm zij ook gegoten is. Vanuit het milieu, ontstaat er leven: een leefmilieu………. Dat kan alleen maar goed zijn, én goed blijven, als wij keihard bijdragen aan een SCHOON milieu. Goede tip voor het volgende kabinet: Verplicht mensen te gaan wonen waar ze werken, en te werken waar ze wonen. Zo vermijd je enorm veel uitlaatgassen, geluidsoverlast, opstoppingen, overbelaste mensen, agressie, stress, burn outs, ongelukken met slachtoffers, overconsumptie, geluidsoverlast en tot slot om de heer Leo te beamen: Ernstig schadelijk infrasoon en ultrasoon geluid, welke komen vanaf grote motoren. Aan u de vraag: Denk eens na!: Deze gifcocktail: Uitlaatgassen, Infrasoon, ultrasoon *zendmast* geluid, straling, gemanipuleerd en besproeid voedsel, biochips en biometrische paspoorten. Leidt niet echt tot een betere maatschappij, eerder zal het een tegenovergestelde uitwerking hebben. Het zorgt ervoor dat we over een aantal jaren in een grote zeperd wonen , welke te omschrijven is als bananenrepubliek. N.a.v. het Unieuws log dat is geplaatst op: http://www.unieuws.nl/blog/?p=568 en de reactie, welke H. H. (uw belager zoals hij ook op mij overkomt: immers hij kan u niet loslaten ondanks uw verzoeken, ) plaatste wil ik even reageren via een 2e ingezonden stuk als dit mogelijk is? Het is wel degelijk een voldongen wetenschappelijk bewezen feit, dat mensen en dieren ziek worden , ja zelfs verlamd kunnen raken van de resonanties, trillingen, geluiden motoren veroorzaken! Ik weet niet waar de heer H. H. zich op baseert, en waar hij zich in het dagelijks leven mee bezig houdt. Maar in ieder geval weet hij niets af van akoestiek, akoestische gedragingen c.q. welke geluidswetenschap dan ook . Om even terug te komen op dat Infrasone geluid, ook wel infrasound genoemd: Een leuk experiment is ooit geweest dat inktvissen totaal verlamd raken van een infrasone toon. Het is een van de redenen dat mensen wagenziek kunnen worden. Binnen, maar ook buiten het voertuig… Vaak is er sprake van Staande golven. Zowel bij geluid dat voortgebracht wordt door, in dit geval het HOV verkeer, alswel straling van mobiele zendmasten. (Wetten van Maxwell als simpel voorbeeld en simpele vergelijking) Mechanische trillingen zoals die optreden bij het verkeer over de HOV baan en de HOV bussen , zullen over het algemeen staande golven of quasi staande golven zijn. Zelden is er bij motoren c.q. bussen sprake van lopende golven. Vandaar dat voorgaande beschreven ook tot in detail klopt en ondergetekende het UNIEUWS vraagt onafhankelijke deskundigen in te schakelen, welke gespecialiseerd zijn in infrasound in combinatie met ziekte. Heer H.H. Dat uw leven bestaat uit een bureau met een chatprogramma, en werken, betekent niet dat het leven voor levende wezens meer is dan meetcijfers op papier! Het enige, dat sommige pseudo-intellectuele ingenieurs en zogenaamde wetenschappers, met een titel die iedereen zichzelf kan aanmeten door middel van een beetje doorzettingsvermogen een diplomaatje te halen, kunnen interpreteren. Want gevoel en menselijke energie en belevenis is dit soort mensen vreemd. Wat je niet kunt meten, dat bestaat niet, is hun conclusie. Hoe small-minded kun je zijn, om anno 2006 alleen nog maar te geloven in meten = weten. Mensen zijn meer dan technische gegevens en cijfers. Mensen ervaren. Een getal niet. Dat dit ridicuul is bevat elk waar (sociaal) intelligent mens. Meten kan bijdragen aan, maar moet nooit de ervaring van een wezen gaan overschaduwen, dat is de basis van een ernstige vorm van saneren. Enfin. Geluidsdeskundige John D. Cody zegt hierover: ENGINES Vibrating manmade structures stimulate the artificial generation of dangerous infrasound. When turns are made cars can produce a peak infrasonic emission. Cars, buses, trains, motorcycles, and jets alike each register hazardous intensities of infrasound. Each transportation mode has its characteristic infrasonic pitch, the necessary outcome of mechanical frictions and inertial resistances. Of critical importance is the comprehension of human tolerances to infrasound. Military medical teams have long studied the effect of machine vibration on human judgement and behavior out of necessity. If jet pilots and rocket pilots alike evidence even minor errors in judgement through their exposure to infrasound, disaster can result. Certain critical errors in judgement and accuracy have in fact been noted during short flight times. The powerful infrasonic vibrations of jet chassis absolutely saturate the bodies of pilots. Continually saturated with these infrasonic energies throughout their flight time, pilot reflexes are severely diminished. Military procedure recognizes this factor, and routinely limits flight time. It is known that excess infrasonic exposures endanger pilots and their flight missions. Pilot damaging effects include decrements in vision, speech, intelligence, orientation, equilibrium, ability to accurately discern situations, and make reasonable decisions. I rest my case. J. voor Dikke Leo. Hieronder een voorbeeld dat het zware geluid *rumble* van bijvoorbeeld de HOV baan mensen met tinnitus *oorsuizen* en Meniere *evenwichtsproblemen* kan verergeren. Gezonde mensen lijden naar tijden in zulks een omgeving te hebben gezeten te lijden aan de optelsom. En geluidsoverlast én overlast door voornoemde casus. Belangrijke pagina die verhelderend werkt: http://oto.wustl.edu/men/pressure/infra.htm www.milieuziektes.nl www.stopumts.nl www.sotnederland.tk www.arjenwitzel.nl http://www.wordiq.com/definition/Non-lethal http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6014 http://www.angelfire.com/or/mctrl/nonlethal.html Dikke Leo Dankt J. Website: http://www.unieuws.nl/blog/?p=568 |