english
nederlands
Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> contact > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
Search

 
All Words
Any Word
Contains Media:
Only images
Only video
Only audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI's complaint against Indymedia.nl
Courtcase Deutsche Bahn vs. Indymedia.nl
Topics
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Help
Tips for newbies
A short intro into Indymedia NL
The policy of Indymedia NL
How to join?
Donate
Support Indymedia NL with donations!
Lawsuits cost a lot of money, we appreciate every (euro)cent you can spare!

You can also direct your donation to Dutch bank account 94.32.153 on behalf of Stichting Vrienden van Indymedia, Amsterdam (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53)
Indymedia Network

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
This site is produced by volunteers using free software where possible.

The system we use is available from:mir.indymedia.de
an alternative is available from: active.org.au/doc

Thanks to indymedia.de and mir-coders for creating and sharing mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Bus verdwijnt uit dorpen
rvvp - 03.02.2005 20:34

Plannen in regio Amsterdam typerend voor nieuwe aanpak.

Het nieuwe Regionaal Vervoersplan voor de regio Amsterdam is nu beschikbaar (RVVP). De regioraad ROA heeft het in december vastgesteld. Zoals eerder bericht, komt er een kaalslag in het streekvervoer, dat ook in andere regio’s te wachten staat. Dit is niet alleen aan de liberalisering te wijten. Dat speelt natuurlijk een rol, maar vele ambtenaren en bestuurders vinden dat het openbaar vervoer zijn langste tijd heeft gehad. De komende jaren zal het autobezit fors stijgen, een inhaalslag ten opzichte van de VS. Bijna iedereen boven de 18 zal een eigen auto hebben, wie moet dan met de bus of trein, denken ze.

Belangrijkste verandering is, dat kernen met minder dan 4 000 inwoners de bus kwijt raken. Ook alle buslijnen naar werkgebieden worden stopgezet. In Amsterdam zelf zal in elk geval bus 30 verdwijnen, en ook de spitsdiensten 228, 229, 231, 232, 233, 235, 237, 238, en 239. Schiphol verliest de lijnen voor werknemers, 222, 223, 245 en 247. Als vervanging worden soms taxibussen ingezet - één uur voor vertrek bellen, anders wordt het een gewone taxi, tegen gewone taxiprijzen. Er is echter geen garantie van een gesubsidieerde taxibus. Dorpen of wijken met onder 1 000 inwoners verliezen elke vorm van openbaar vervoer.

In de vervoersregio verdwijnt de bus uit Broek in Waterland, Ilpendam, Den Ilp, Purmerland, en Marken, ook uit alle buurtschappen in de Haarlemmermeer. Dat valt nog mee, omdat de dorpen rond Amsterdam groot zijn. In sommige delen van Nederland zal het streekvervoer verdwijnen, bij een drempel van 4 000 inwoners.

Minister Peijs heeft al laten doorschemeren dat alle regionale spoorlijnen in Nederland dicht gaan. Dat is ook in het RVVP terug te vinden. Slechts steden met meer dan 75 000 inwoners kunnen rekenen op een trein, een sneltrein dan. In de regio zijn dat Amsterdam, Zaanstad en Purmerend. Alle anderen krijgen zogenaamde HOV-verbindingen, dat wil zeggen dat een stoptrein door een snelbus vervangen kan worden. Voorkeur voor de trein als zodanig, verdwijnt uit het beleid.

 
supplements
some supplements were deleted from this article, see policy
arm Nederland 
LHOON - 06.02.2005 14:02

Welk een stompzinnig beleid! Het lijkt wel de jaren zestig!

Meent men zo echt iets te doen aan congestie en milieuproblemen ?
Men zou beter eens bij de zuiderburen kijken: door het invoeren van de zogenaamde basismobiliteit in het Vlaams Gewest is zowel het aanbod aan vervoer en het gebruik ervan toegenomen.

E-Mail: lhoon@lhoon.com
supplements
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.