english
nederlands
Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> contact > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
Search

 
All Words
Any Word
Contains Media:
Only images
Only video
Only audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI's complaint against Indymedia.nl
Courtcase Deutsche Bahn vs. Indymedia.nl
Topics
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Help
Tips for newbies
A short intro into Indymedia NL
The policy of Indymedia NL
How to join?
Donate
Support Indymedia NL with donations!
Lawsuits cost a lot of money, we appreciate every (euro)cent you can spare!

You can also direct your donation to Dutch bank account 94.32.153 on behalf of Stichting Vrienden van Indymedia, Amsterdam (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53)
Indymedia Network

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
This site is produced by volunteers using free software where possible.

The system we use is available from:mir.indymedia.de
an alternative is available from: active.org.au/doc

Thanks to indymedia.de and mir-coders for creating and sharing mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Boycot VS producten!
Erasmus - 04.08.2002 22:28

Het is een stap om Israel te boycotten, alleen de heren in Washington en Hollywood moeten het vooral voelen: Zij zijn het brein achter de kunstmatige staat Israel

BOYCOT PRODUCTEN ISRAËL? JA!
BOYCOT PRODUCTEN USA!!!!!! !

Wie zit achter de agressie van Israël? Juist: Mobil Oil, Texaco, Standard Oil!
Dus: de Hollywood –shit van de buis!
Blaas op die kabelkastjes! Weg met de shit, we leven in Europa niet in de USA!!

Zogenaamde ‘progressieven’ eten nog steeds junkfood van MacDonalds en maken activisten
Zoals Bové voor ‘avonturier’ uit….
Het Zuidafrikaans apartheidregime is voor minder geboycot!
Er zijn zelfs zogenaamde ‘progressieven’ die de maffia financieren door steeds een biertje te drinken bij de horeca, terwijl ieder weldenkend mens weet dat je dan meebetaalt aan de USA – maffia dus indirect de drugsmaffia financiert…..
Of zou het hyprocisie zijn…
Geld wat gebruikt wordt om de drugs – en oliebendes te financieren…prooost… zogenaamde progressieven…. Drink liever een biertje THUIS!


 
supplements
some supplements were deleted from this article, see policy
(&&^^*) 
henk - 05.08.2002 00:27

 http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=27452

hoezo kunstmatige staat Israel
Hmm erg vaag hoor 
Anonymous - 05.08.2002 01:32

Wie zegt er dat Amerika achter Israël zit in plaats van Israël achter Amerika? (Wie van de twee is er nu echt de baas wanneer Amerika alleen beslissingen neemt die door Israël goedgekeurd worden?)

Wat heeft de kroegbaas om de hoek te maken met de financiering van geheime diensten d.m.v. drugsdeals of maffia? Hoe kom je erbij dat de olie- en Hollywood industrie één pot nat zijn?

En tenslotte: wat is de bedoeling van die oppervlakkige religie-website?

Afgezien van de titel "Boycot VS producten!" staat er m.i. helemaal *niets* bijzonders in deze thread.
niets bijzonders 
Mies - 05.08.2002 02:48

Er stond eerder vandaag al een thread die "boycot israel' heette. Ook niet beargumenteerd trouwens. Die is heel snel verwijderd en nu staat deze er..

Threadstarter was vast dronken of zo.
Boycott Israel 
John Veldhuis - 05.08.2002 14:50

Dat verhaal was niet zozeer een oproep tot het boycotten van Israel, maar uitleg hoe Israelische producten te herkennen (aan de streepjescode). Het cijfer onder de streepjescode zou met 7 29 beginnen.

Aangezien een boycott van Israelische producten toch ingang lijkt te vinden, en de Israeli's overal achterkomen, zijn steeds meer Israelische producten niet meer als zodanig te herkennen.

Om dit nu een zelf-toegebrachte niet-jood verklaring te noemen gaat me ietwat te ver, maar niet veel.

Het was dus geen nieuws, geen discussiepunt, maar nuttige informatie.

BTW hoezo *niet* kunstmatige staat Israel?
Als er ergens ter wereld een kunstmatige staat is, is het Israel wel.
Effectieve boycot 
Klara - 05.08.2002 15:03

voor een echte boycot van amerikaanse & israelische producten dient de echte activist direct zijn computer met toebehoren het raam uit te flikkeren.
gewoon boycotten 
sjaak bralt - 05.08.2002 15:12

boycot amerikaanse producten, gewoon omdat het amerikaans is. het lijkt alsof je niet meer kan leven zonder grootkapitalistische bedrijven te steunen (tenminste, als je niet direct als een radicale asceet wilt leven). dus steun dan in ieder geval niet de amerikanen. koopt allen le coq sportif (die houden toch geen sweatshops?)!
en het boycotten van israelische goederen: ik ben voor een palestijnse staat, maar ik weet niet of die wordt bereikt door arme israelische sinaasappelboeren in hun portemonnee te treffen. zonder ons geld, hoe moet de israelische rode kruis/rode halve maan/rode torah-rol/rode whatever dan alle wonden oplappen? dus niet 'boycot israelische goederen', maar 'koopt palestijnse waar'!
of niet...?
Geld hebben ze niet nodig 
John Veldhuis - 05.08.2002 15:27

Het maakt voor de hulporganisaties ter plekke in Gaza of de Westoever van de Jordaan niet uit, aangezien de Israeli Destruction Force ze toch niet toelaat bij de slachtoffers, of de slachtoffers niet toestaat naar het ziekenhuis vervoerd te worden...

ja maar... 
sjaak bralt - 05.08.2002 15:36

nee, de israelische hulpdiensten helpen (enigszins laf) de palestijnen niet. dat betekent toch niet dat we de israeli's op straat moeten laten doodbloeden.
maar eigenlijk is deze discussie arbitrair: zonder internationale actie kunnen wij ons voor beide kanten scheel kopen of als kluizenaar in hollen gaan leven en nooit meer een cent uitgeven, en nog zal niemand in het midden oosten erbij gebaat zijn.
Wie is het brein achter Israel ?? 
Demonaz - 05.08.2002 16:20

Is het niet zo dat Europa verantwoordelijk is voor het feit dat er nu een joodse staat is?
inderdaad 
sjaak bralt - 05.08.2002 16:39

een goede reden dus om de puinhoop die 'wij'veroorzaakt hebben, weer op te ruimen.
als ik het goed heb ontstond israel toen de britten niet zo goed wisten wat ze met al die joden aanmoesten. aangezien die in het palestijnse protectoraat al een guerilla-oorlog voerden (niet zo veel anders als de palestijnen dat nu doen) 'schonken'de britten, met steun van de verenigde naties, het huidige israel (minus de bezette gebieden) aan de zionisten.
niets mis mee.
amerika (met de grootste joodse bevolking ter wereld) steunt israel onvoorwaardelijk vanwege de zo omstreden 'rijke joodse lobby', die onder geen voorwaarde iets willen opgeven aan de tegenstrevers, de palestijnen. aangezien de amerikaanse politiek draait om diensten verleent aan campagne-geldschieters houden de amerikaanse politici diezelfde lijn aan, of die nu goed of kwaad is.
het is dus ons aller schuld en ons aller probleem (ook al omdat het vermaarde internationale islamitische terrorisme mede door het slepende conflict geinspireerd wordt). er wacht ons allemaal dus een schone taak de wanboel weer recht te zetten.
Taboe? 
05.08.2002 22:44

Het schijnt een taboe te zijn, maar de meest fanatieke Israeliers hebben ook een amerikaans paspoort...



NOS-journaal breekt tabou 
sjaak bralt - 06.08.2002 10:14

alle militaire woordvoerders van de israeli's zijn ook van die vlotgebekte fanatiekelingen, met zwaar amerikaans accent. allemaal expats die palestijnen willen schieten voor het goede doel.
boycot filmindustrie is begin 
erasmus - 06.08.2002 10:29

Ik verbaas me over sommige reacties. Het kan toch een symbolisch begin zijn om de Amerikaanse filmundustrie met al het geweld dat ze verspreiden te boycotten(het is bewezen dat de shit uit de States allerlei geweld oproept)
Hebben de tegenstanders van een boycot dan soms aandelen in de olie- of wapenhandel van de grootste criminile staat
op aarde? Ik vul de laatste inzenders aan:
ze lijken wel weggelopen uit hun eigen films...!

 
John Veldhuis - 06.08.2002 12:50

"nee, de israelische hulpdiensten helpen (enigszins laf) de palestijnen niet."

Is niet helemaal waar, ze mogen alleen niet van de Illegal Destruction Force...

"alle militaire woordvoerders van de israeli's zijn ook van die vlotgebekte fanatiekelingen, met zwaar amerikaans accent. allemaal expats die palestijnen willen schieten voor het goede doel."

Het lijken wel Nederlandse jongeren die zo nodig dienst willen doen bij deze buitenlandse terreurmacht.

"Het schijnt een taboe te zijn, maar de meest fanatieke Israeliers hebben ook een amerikaans paspoort... "

En hun kinderen zitten toevallig allemaal op school in de US of Zwitserland of zo.

Eh ja... 
Starx - 07.08.2002 10:26

"Als er ergens een kunstmatige staat is, is het Israel wel."

De auteur van deze voortreffelijke zin heeft zeker de behoefte om aan te zetten tot een strategie van de suggestiviteit?
Kan hij misschien een staat noemen die niet kunstmatig van aard is?
Is dat inderdaad het geval, kan hij dat dan even melden?
Het zal wel het eeuwige wachten worden want alle staten zijn namelijk kunstmatig.

De zinsopbouw van het geciteerde is trouwens wel erg grappig. Als je het letterlijk neemt zoals het geschreven staat moet je er vanuit gaan dat het midden-oosten Israel heet. Dat zal de zionisten wel aanspreken....


Correctie van mijn kant 
Starx - 07.08.2002 10:30

"Als er ergens ter wereld een kunstmatige staat is, is het Israel wel."

Nu heb ik het juist geciteerd, gelukkig maar.
john 
sjaak bralt - 07.08.2002 10:31

wat bedoel je nou te zeggen, john?
israelische hulpdiensten helpen palestijnen wel? israelische woordvoerders zijn niet tot israeli's genaturaliseerde amerikanen die met hun kennis van de engelse taal veel beter voor de dag komen in de internationale pers dan de hakkelende palestijnen? en onder fanatieke israeli's is er niet een die zulke sterke banden met de VS heeft dat hij zelfs een Amerikaans paspoort heeft?
wellicht hebben ze hun kinderen wel in een school in Zwitserland, waarom niet? eerder in een secuur beveiligd complex met kilometers zicht rondom, maar dat is beter dan wat palestijnse kinderen kunnen krijgen: niks!


Boeie 
07.08.2002 11:59

En er is ook nog wel nuance in het bergip kunstmatig. Israel is superkunstmatig.

Verder is de kunstmatigheid niet het probleem. Het probleem is het racististiche en moordadige karakter van Israel die haar tot een fascistenstaat maakt.

De import yanken schijnen de ergsten te zijn. Dat zijn meestal kach-aanhangers, zij vormen de ruggegraat van de settlers.

Superkunstmatig? 
Starx - 07.08.2002 12:15

Ja ja, als het om Israel gaat is er aan alles een mouw aan te passen, zo blijkt maar weer.

Waar gaat het in de kwestie Israel/Palestina nu eigenlijk nog om, een onafhankelijke Palestijnse staat of het opheffen van Israel?
Waarom die obsessieve hang naar het praten over Israel als zijnde een kunstmatige staat?
Dat is dus echt onzinnig, want het wekt de suggestie dat Israel geen bestaansrecht heeft.
Zo'n mentaliteit past niet in de ware strijd voor een vrij Palestina.
Israel verliest steeds meer bestaansrecht 
John Veldhuis - 07.08.2002 12:47

Inderdaad zijn alle staten kunstmatig, alleen sommige wat meer dan andere. Het toppunt hiervan is inderdaad Israel.

En ja, Israel verliest steeds meer bestaansrecht door de manier waarop Arabieren behandeld worden.

Ze zijn nu al aan het bepalen hoe een Palestijnse staat er uit moet gaan zien. Dat is nu al bekend: zonder verbindingswegen tussen Palestijnse steden, waterleidingen voornamelijk voor Israelische bezetters, elke stad omsingeld door de IDF, geen leger, geen douane, etc. etc.

Zolang Israelische bestuurders denken god te kunnen spelen, en moorden te laten plegen, is het een misdadige bende die daar aan de macht is, niet echt beter dan Noord Korea of zo.

Het CIDI zou verboden moeten worden, volgens mij wordt elke cent die het Israelische moordenaarsregime niet meer aan nabestaanden van kamikaze-aanvallen hoeft uit te geven rechtstreeks in de onderdrukking van het Palestijnse volk en de illegale bezetting van Palestijnse gebieden gestopt.
Zie  http://www.cidi.nl/html/info/gi110801.html

Met name de zin "steun de slachtoffers van de Palestijnse terreur" is een gotspe. Elke Palestijnse kamikaze is hiertoe aangezet door maar een ding: het gedrag van Israel.

"Steun de slachtoffers van de illegale Israelische bezetting" zou een toepasselijker aansporing zijn

Maar goed, daarvoor moet je blijkbaar naar  http://www.al-aqsa.nl/


Israel bestaansrecht? 
07.08.2002 13:22

Wat is het bestaansrecht van Israel dan?
Ongeveer het zelfde als het Duitsland van Hitler ofzo?

Mouw 
07.08.2002 13:30

"Ja ja, als het om Israel gaat is er aan alles een mouw aan te passen, zo blijkt maar weer."

Heb je het nu over Amerika en de EU die Noord-Korea, Cuba etc wel op een lijst van schurkenstaten zetten, die Servie en Irak wel bombaderen etc, maar Israel altijd de hand boven het hoofd houden? Hoe vaak en grof ze de elementaire mensenrechten van de oorspronkelijke bewoners van hun GESTOLEN land ook schenden? Of bedoel je dat er sprake is om in Nederland organisaties die banden met Hamas zouden hebben te verbieden, terwijl aan de andere kant Nederlandser in israelische krijgsdienst treden o.a om vervolgens kinderen te vermoorden?

Over het bestaansrecht van israel: Dat komt uit de loop van tanks en uit bommmenluiken.


Schurkenstaten 
Perantau - 10.08.2002 11:56

Vanuit historisch perspectief zijn de westerse landen
met afstand de grootste schurkenstaten: verantwoordelijk voor grootschalige uitbuiting van en genocide op andere volkeren via een eeuwenlange traditie van kolonisatie, en verantwoordelijk voor het uitbreken van twee wereldoorlogen, op grond van een even dwaas als noodlottig streven naar wereld-hegemonie.

De koloniale traditie van exploitatie wordt thans door
de multinationals voortgezet: vanuit een veilige, met
supertechnologie bewapende bunker schrijft men de rest
van de wereld de wetten voor.
De niet-westerse rijkdommen zijn welkom, maar de niet-
westerse mens laten wij niet in onze forten toe.

Als er zoiets bestaat als een ""kosmische gerechtigheid""
dan zal een ""bombardement op schurkenstaten"" eerder
een meteorietenregen op het westerse imperium inhouden,
dan de zoveelste gewelddadige stuiptrekking van een
gecorrumpeerd systeem, dat zichzelf al te lang heeft overleefd .
supplements
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.