| |
Doodstraf Fortuyn aanvragen Paul Treanor - 19.03.2002 12:25
Aanvraag moet tussen 2 april en 6 april ingediend worden. Op 2 april stelt de Kiesraad vast of de Lijst Fortuyn toegelaten word tot de kamer-verkiezingen. Waarschijnlijk wel. Daarna hebben alle kiezers 4 dagen om bezwaar in te dienen bij de Raad van State. Raad van State Afdeling Rechtspraak Postbus 20019 2500 EA ´s-Gravenhage De Kieswet stelt geen enkele beperkingen aan de aard van de bezwaren. Het is mogelijk om bij de Raad van State, in het kader van een bezwaarschrift tegen de Lijst Fortuyn, de doodstraf voor Pim Fortuyn aan te vragen. De kans dat ze daarin toestemmen is natuurlijk klein, het is een symbolische actie, en daarmee kunnen mensen hun afkeer van Fortuyn laten blijken. Maar de mogelijkheid om Fortuyn wettig te executeren bestaat wel degelijk. De Nederlandse overheid is wettelijk bevoegd om mensen zonder proces te doden. Een oorlogsverklaring is daarvoor niet nodig, het kan ook in vredestijd. Zo heeft de Nederlandse luchtmacht Montenegro gebombardeerd zonder oorlogs-verklaring. In principe kan de Nederlands overheid, als ze dat willen, het huis van Pim Fortuyn met precisie-wapens bombarderen. Nederland heeft een dergelijke actie tegen het huis van Milosevic goedgekeurd. Ook het Joegoslavië-tribunaal bevestigde dat de westerse overheden en de NAVO daartoe bevoegd zijn. Het recht op leven is hierbij niet van toepassing. Ook in Nederland zelf mag het leger, in opdracht van de regering en volgens een schiet-instructie, mensen zonder proces doden. Na een bommelding bij de Coen-Tunnel heeft het leger de opdracht gekregen om desnoods het vuur te openen op automobilisten, vanuit pantserwagens. Tijdens het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima werden scherpschutters ingezet tegen demonstranten. In principe mag het leger iedereen doodschieten, als ze maar een daartoe strekkende schiet-instructie hebben. Een schiet-instructie voor de kandidaten van Lijst Fortuyn is even rechtsgelding als een schiet-instructie voor anti-monarchisten. Het is een politieke keuze, en een verzoek aan de Raad van State is ook een manier om daarop te wijzen. |
| | some supplements were deleted from this article, see policy | huo toch op zeg | henk - 19.03.2002 12:31
Doodstraf voor Fortuyn, hou toch op zeg. Vind wel dat Paars en vooral de PvdA op zijn donder moet hebben. Laat ze maar verantwoording afleggen. Maar hoe? | Uitleg... | ¨hWizzy - 19.03.2002 13:52
Hoe werkt die bezwaarprocedure dan? M.a.w. wat gebeurt er met mijn brief, welke eisen zijn er voor zo´n bezwaar? Website: http://www.dwizzy.tk | tjonge... | reet - 19.03.2002 14:45
De Kieswet stelt geen enkele beperkingen aan de aard van de bezwaren. Het is mogelijk om bij de Raad van State, in het kader van een bezwaarschrift tegen IndyMedia, de doodstraf voor Paul Treanor aan te vragen. De kans dat ze daarin toestemmen is natuurlijk klein, het is een symbolische actie, en daarmee kunnen mensen hun afkeer van Treanor laten blijken. Maar de mogelijkheid om Treanor wettig te executeren bestaat wel degelijk | gaat het verder goed met je, Paul? | frank - 19.03.2002 14:50
Ben je voor de doodstraf en standrechtelijke executie en moord en uitwassen daarvan? Of heb je iets geslikt waardoor je fantasie een loopje met je is gaan nemen? Ik kan me voorstellen dat je liever had gehad dan Fortuyn niet zou bestaan, maar om bij te dragen aan een actieve beëindiging van des mans bestaan gaat me veel te ver. Zonder twijfel belandt een verzoek aan de Raad van State om het leven van Fortuyn van overheidswege te beëindigen linea recta op het bureau van de dienstdoende Officier van Justitie. Misschien toch maar een andere strategie? | Halve garen... | John - 19.03.2002 16:22
Lenin stelde dat het succes van de revolutie van 1917 niet enkel te wijten was aan de moed en kundigheid van de Bolsjewieken, maar ook aan de “halve garen” die de tegenpartij vormden. Dag Paul... | Fortuyn doet aangifte tegen taartensmijters | john - 19.03.2002 17:52
Pim Fortuyn heeft bij justitie in Den Haag aangifte wegens openlijke geweldpleging gedaan tegen degenen die hem donderdag tijdens de presentatie van zijn boek een taart in het gezicht smeten. Dat maakte zijn advocaat O. Hammerstein dinsdag bekend. De demonstranten noemden zich de Biologische Bakkers Brigade. Ze wilden met hun actie ,,het charisma van de onaantastbare extreem-rechtse populist doorbreken en hem van zijn voetstuk stoten.´´ Volgens Hammerstein was de taart gevuld met uitwerpselen en braaksel. Hij zegt het merkwaardig te vinden dat justitie de daders niet heeft gearresteerd. ,,In ieder geval is ons niets gebleken van enige opsporingshandeling.´´ Met de aangifte wil Fortuyn voorkomen dat het van kwaad tot erger wordt, zegt zijn advocaat. ,,Nu was het een taart, straks is het een steen.´´ (anp) Premier Kok keurde de actie van de Biologische Bakkers Brigade af. ,,Lichamelijke of verbale bedreigingen mogen in dit land niet worden getolereerd´´, aldus Kok. | mag het ook een kleine dood zijn pis tool pau | piet - 19.03.2002 20:07
je kunt altijd proberen een beleefd verzoek in te dienen dit eigenhandig te tongvalligen: "mag ik aan uw letter law logos lullo een puntje zuigen", in drievoud bij palazzo da piedra. Ik welkom overigens de nette nazi die officiele wegen bewandelen wil; heel wat beschaafder dan al dat heet aangebrandebakerde geschreeuw. Zo, nu me nog even van mijn fortuyn kritische kant kwijten: de man wil liefde bedrijven maar blijft bij de man steken Hij wil buitenlanders het liefst met zwarte piet meegeven maar stelt het geloof in levensverbeteringen onder bewijs; ach allemaal het ouwe liedje: maakbaarheid van hoger hand dicktatortie pflrts Website: http://members.tripodnet.nl/vadercats | Niet strafbaar | Paul Treanor - 19.03.2002 21:14
Niemand kan gestraft worden voor het indienen van een bezwaarschrift bij de Raad van State, ook al wordt de Raad verzocht de doodstraf toe te passen. Het bepleiten van het doden van politieke figuren door de NAVO lijkt ook niet strafbaar: de Volkskrant heeft destijds een oproep tot het vermoorden van Milosevic afgedrukt. Vergelijkbare oproepen verschenen in andere westerse media, om over newsnet maar te zwijgen. De tolerante liberale samenleving is gevuld met oproepen tot de dood van anderen, maar omdat ze meestal ver weg wonen en een donkere huidskleur hebben, letten wij daar niet op. http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/kill.html
Website: http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/kill.html | | 20.03.2002 00:19
ik kan er veel woorden aan wijden, maar ik ben bang dat de strekking je al gauw ontgaat. wat ben jij een gevaarlijk domme lul.
| Idioot | 20.03.2002 02:56
Als er één gevaar voor de democratie in Nederland bestaat, dan is het Paul Treanor wel. Compleet gestoord ben je. | Is dit debateren op de inhoud? | MiG - 20.03.2002 08:52
Ik weet niet wat je wilt bereiken, maar het zal averechts werken. Zeker als je met niet haalbare bezwaren aankomt zal de Raad van State dit direct naast zich neerleggen en hem toelaten, zoals het hoort overigens. Het geeft wel aan dat je bang bent datie stemmen trekt, dus dat mensen achter zijn ideeën staan. Volgens mij ben je bang voor de DEMOCRATIE. Als je nou in een dictatuur woont zou dit kunnen, maar dat is niet het geval.. | Psycho | Eva - 20.03.2002 14:09
Zijn jullie wel helemaal lekker ? Trieste mensen, meer kan ik hier niet op zeggen. E-Mail: die_blutgrafin@yahoo.com | Hoe ondemocratisch kan een houding zijn? | Stardust - 20.03.2002 22:23
Het zijn nu juist dit soort houdingen cq uitlatingen die het volledig antisociale gezicht van de zogenaamd sociale mensen laat zien. Ik vraag mijzelf vaak af wie er een slechtere houding heeft, de facisten of de anti-facisten. Indien je het allemaal zo goed op hebt met de mensen dan kan je maar beter wat tijd nemen voor zelfreflectie en kom je hopelijk tot de conclusie dat dit soort uitlatingen nog kant nog wal raken. Pim Fortuyn is alles behalve een racist, hij is een medeburger met een mening over de instroom van vluchtelingen en heeft, gelukkig, in deze democratie het recht deze uit te dragen en af te wachten hoevelen deze mening met hem delen. Indien je zoveel lef hebt om dit soort dingen te schrijven, richt dan een partij op en kijk hoeveel mensen jou mening delen, democratisch en zonder mensen van allerlei vervelende dingen toe te wensen vanachter je pc´tje. Gelukkig zijn we in het kader van de mensenrechten niet afhankelijk van het kader mensen die dit soort dingen roepen, dan zou een herhaling van de holocaust zeker in aantocht zijn. | Debiel | LJ - 21.03.2002 12:00
Het probleem van je tekst is Paultje dat je niet echt duidelijk aangeeft waarom Fortuyn de doodstraf verdient. Dit geeft natuurlijk al aan dat je irrationele denker bent en een gevaar voor de samenleving. Maar wat mij vooral tegen de borst stuit, is dat je hier echt over nagedacht hebt!!! Debiel...... | paul is een antidemocraat | Mohemed - 22.03.2002 15:26
Paul, Jouw soort mensen zijn een gevaar voor de democratie. Ik hoop dat je een goede psychiater kunt betalen die jouw ziekelijke geest kan ontleden en zoekt naar oorzaken. Hopelijk komt het weer goed met je. Als Fortuyn stemmer (vreemd niet, iemand van buitenlandse afkomst, past dit niet binnen jouw referentiekader Paul??) gun ik ieder mens een menswaardig bestaan. Ook jou. Groeten, Mohemed Madadi
| Juridisch is het mogelijk | RazendeRoeland - 23.03.2002 14:13
Voor mij hoeft Pim niet dood, maar is wat Paul Treanor wil in Nederland juridisch gezien niet gewoon onmogelijk? Het verbijsterende antwoord: nee. Zijn verhaal is volledig uitvoerbaar, alleen kloppen sommige termen niet (zelfs in het militair recht bestaat de ´doodstraf´ sinds 1990 niet meer). Vannacht (zaterdag op zondag 1-4u) op 3FM geeft strafrechtdeskundige Mr. Wortel (géén typetje dit keer) tekst en uitleg. Een voorproefje: "Het is aan de minister van Justitie om in dat geval een schietbevel af te geven." Ook het gericht bombarderen van Fortuyns paleisje blijkt gewoon tot de mogelijkheden te behoren. De ministers Korthals en De Grave hebben daarna wel iets uit te leggen. Let wel: daarná... Conclusie: het worden spannende verkiezingen! Website: http://www.razenderoeland.nl | de afgang | check noggis - 23.03.2002 20:05
Wat een afgang paul is het dan nooit in je suffe koppie opgekomen dat je in een democratie iemand alleen kan bestrijden d.m.v een gang naar de stembus? Zoniet dan zal je uit respect met degene moeten samenwerken .Zonderling! | idioten | oscar - 23.03.2002 21:16
stel voor dat de idioot die dit bedacht heeft,zelf t goede voorbeeld geeft,door vrijwillig zich door een vuurpeloton lek te laten schieten!! wat een engerd! | Het is me wat | Aapzak - 23.03.2002 22:39
Wat maakt iedereen zich druk zeg ... een hoop mensen schrijven dat onze Paulus bang is voor democratie. Ik denk dat jullie iets beter moeten lezen. Eigenlijk legt Paul gewoon uit hoe de democratie werkt, en dat wij als volk de kans krijgen ons ongenoegen over de toelating van LPF kenbaar te maken. Vervolgens laat hij weten wat juridisch mogelijk is, niet met het doel Pim echt te laten executeren, maar gewoon een leuk/raar feit over wat je dan allemaal mag schrijven. Ik vind het buitengewoon boeiend om te lezen dat de regering in principe Pim´s huisje kan bombarderen, of hem zou mogen executeren, maar natuurlijk wens ik (en ik denk Paul ook) hem dat niet toe. Ik vind Pim trouwens een hele enge man. Een protest-stem uitbrengen op hem zou ik nooit doen, een stem voor SP zal ook worden gezien als protest-stem. Ik snap trouwens niet wat mensen toch in hem zien, hij heeft aleen maar kritiek die wij allemaal kunnen verzinnen en heeft waarschijnlijk minder oplossingen dan wij allemaal kunnen verzinnen, errug makkelijk allemaal. Stem niet op deze enge meneer! | volkomen gestoord | fundamenteeltje - 23.03.2002 23:45
Dit soort mensen, die dit soort uitspraken doen, behoren tot het einde van hun dagen opgesloten te worden om onze maatschappij te beschermen tegen hun waanzin. Of mocht hij niet van origine van deze wereld zijn, een retourtje naar de planeet van herkomst. Andersdenken hoeft niet, zelf denken wel... www.fundamenteel.nl Website: http://www.fundamenteel.nl | De grootste fascist | hugo - 24.03.2002 02:35
laat mensen praten en wens niemad dood! en als je dan toch wil: Zwijg ze dood! iedereen heeft zijn mening, laat eenieder in zijn waarde E-Mail: hugobier@hotmail.com | Misselijk makend ventje | Andre - 24.03.2002 09:48
Je bent een misselijk makend ventje. Volgens mij wij jij nog niet een hoe je "democratie" schrijft. Voor dit soort domme acties zouden ze jou moeten ontslaan. Je bent in een positie die gevaarlijker is dan 10 Pim Fortuyns, weet je dat. | meta voor iedereen | ben - 24.03.2002 10:12
Schitterend stukje, al weet ik niet precies wat je meent en wat je hebt neergezet om reacties op je stuk te krijgen. Je laat in elk geval mooi zien dat bijna alle negatieve reacties precies hetzelfde zijn geschreven als jou reactie. Dat maakt de reacties zo verschrikkelijk kortzichtig, dat je daarmee in 1 klap duidelijk maakt waarop de fortuyn stemmers zich baseren. Een mooi gedachtenexperiment! Ben | | Robert - 24.03.2002 10:40
Is dit weer een actie om aandacht te krijgen van Razende Roeland? Dat ze zulke mensen op 3FM toelaten. Eerst Giel al. Die aandachttrekker, en nu dus Roeland. Zielig hoor. Je moet gewoon goed zijn, om in de dagprogrammering te komen Roeland! Want dit is gewoon een actie om populair te worden. En niets meer! | Wat is je punt? | Peter - 24.03.2002 10:53
Paul, Heb je verhaaltje goed gelezen en ook de reacties, maar ben tot de conclusie gekomen dat jij communistisch rusland van stalin tot voorbeeld neemt, waar elke politieke tegenstand zonder pardon werd weg gewerkt. Gelukkig hebben we hier een democratie en spreekt het volk, wat ze kiezen kun je blij mee zijn of niet. Zo ja goed zo en als niet vette pech. Richt je je communistische partij op en doe het zelfde als PF deze verkiezingen mee bezig is, ik wens je veel succes Maar PF neer schieten? Get a live, echt, ga eens naar buiten, de zon scheen vanmorgen. Peter E-Mail: el_bundy33@hotmail.com | Fascist ja.. | Mickel - 24.03.2002 13:00
pim is het niet met je eens en dus moet hij dood. wie is ook alweer de enge gast? Website: http://listen.to/mickel | Terug naar de jaren 30 in Duitsland | Hoet zal ik het noemen - 24.03.2002 16:15
Mensen met een andere mening doodmaken. Zo begon het in de jaren 30 in Duitsland ook. Gevaarlijk en eigenlijk is het het niet waard om te reageren. In een woord walgelijk, kijk ook eens wat er in Italië gebeurt. Daar wordt een manifestatie gehouden tegen een besluit van Berlusconi. Maar tegelijkertijd wordt er gedemonstreerd tegen de moord op degene die dit plan heeft uitgewerkt. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar om op deze wijze te reageren is natuurlijk buiten alle proporties van een democratische rechtstaat en laat het niet een aanzet zijn tot meer van dit soort walgelijkheden. | Wat is dit voor iets misselijk | Piet Zwart - 24.03.2002 16:19
Waarom wil links toch zijn stempel op de maatschappij drukken. Dit is misselijk. Ik vind Paul Rosemoller nog gevaarlijker. Als die aan de macht komt zitten we in een communistich regime waar je helemaal niets meer te vertellen hebt. Mensen schei toch uit met jullie 2e wereldoorlog syndroom en word wakker. Een heleboel allochtonen nemen de boel in de maling, en links trapt erin. Website: http://geen | Slimme Paul | Klasos - 24.03.2002 18:33
Die Paul toch wat een heldere geest . Ik ben blij dat er dit soort creaturen bestaan die dit soort belachelijke en wettelijke legale manier van afslachten van mensen goed keurt. Zo blijkt maar weer dat die Nederlandse wetten VOL met gapende gaten zitten. Pim wil dus voor duidelijkheid zorgen en deze grote gaten dichten. Deze gaten zijn veroorzaakt door dat " fijne " paarse zootje met zijn onduidelijke en steeds veranderende regelgevingen die daar hun voordeel dan weer mee doen . Ga zo door Paultje en laat ons nog meer van dit soort gaten zien zodat deze door de juiste man gedicht kunnen worden of strafbaar kunnen worden gemaakt.
| Verantwoordelijkheid................??? | Ferry Maat - 24.03.2002 21:07
Een beetje rotzooien op de radio is o.k. Ik hoop echter wel dat jullie beseffen dat er in dit landje lieden rondlopen die een moordactie, zoals door jullie gesuggereerd, serieus kunnen nemen en tot uitvoer brengen. Vraag me af wie van jullie de verantwoording op zich neemt.....??? | affakkelen LINKS-EXTR. BOEKHANDEL legaal? | R van Dalen - 24.03.2002 23:07
De redactie van http://www.fundamenteel.nl vraagt zich af of het affakkelen van LINKS-EXTREMISTISCHE BOEKHANDELS LEGAAL zou kunnen zijn? Dit naar aanleiding van de bewering dat het mogelijk is om bij de Raad van State, in het kader van een bezwaarschrift tegen de Lijst Fortuyn, de doodstraf voor Pim Fortuyn aan te vragen. Met niet zo vriendelijke groeten, De redactie van http://www.fundamenteel.nl Website: http://www.fundamenteel.nl | Zo kannie wel weer | Willem - 25.03.2002 00:52
Paul, ik poep op je voorstel, maar wat er nu aan reacties tussen staat gaat me echt te ver. De jongens van fundamenteel.NL laten overtuigend zien niet veel beter te zijn dan jij. Misschien een leuk idee voor een kooigevecht? | Kan iemand een online protestbrief opzetten ? | Peter Lunk - 25.03.2002 01:23
Kan iemand een online protestbrief opzetten ? Of kan iemand een wettig geldige protestbrief opstellen die ik dan online kan zetten. Een formulier eronder waar bezoekers hun digitale handtekening (emailadress) kunnen achterlaten en dat het protest dan automatish naar voorlichting@raadvanstate.nl wordt gestuurd ? Ik ben bereid de technishe kant te realizeren en opmijn website te hosten. Lijkt mij een goed idee omdat het op deze manier voor veel mensen erg makkelijk wordt om een protest in te dienen. Graag reactie op antipim@mrlunk.com Groeten Peter Lunk
Website: http://www.mrlunk.com/weblog/weblog.php | Radio programma op 3FM | M02 - 26.03.2002 21:09
het grote aantal reakties is ook teverklaren vanwege aandacht en een link van ´Razende Roeland´ Website: http://www.razenderoeland.nl | reaktie op Chris | M02 - 26.03.2002 22:00
Chris schreef hierboven: ------- "Dan zou ik me verlagen tot het kinderlijke, bedenkelijke niveau als de makers van deze site." ------ "De makers van deze site ontbreekt het helaas ook aan gezond verstand. " ------- Chris, je begrijpt het Indymedia concept niet helemaal. Je snapt niet dat jij net zoveel maker bent van deze site als bijvoorbeeld Paul Treanor en alle anderen die (nieuws) berichten en/of reakties plaatsen hier. | Beetje overdreven!!!!!!!! | Willem - 27.03.2002 13:55
De doodstraf vind ik een beetje erg ver gaan, want dan ben je in mijn ogen net zo erg als Fortuyn zelf. Geweld los je niet op met geweld. Als je Fortuyn doodschiet of op welke mannier dan ook ter ziele legt los je in principe niks op er komt dan altijd wel een andere boere-... die dan weer begint te schreeuwen. Ik hoop alleen maar dat de mensen op 15 mei weer normaal gaan nadenken, en dan desnoods stemmen op een andere kleine politieke partij om hun ongunst jegens de grote partijen kenbaar te maken. Maar laat Nederland toch in hemelsnaam bij zinnen komen, en deze man die alleen maar inspeelt op de onvree in Nederland en verder niks toevoegt aan de huidige Haagse politiek c.q. samenleving gewoon lekker boeken laten schrijven. Want een boek hoef je niet te kopen/ lezen. Was getekend Willem Kwak | Kieswet | Planet_Jeroen - 31.03.2002 01:17
Zoals iemand voor mij al zei: Je bent een gevaarlijke domme lul, of je mist er een paar van boven. Je lult wel over de Kieswet, maar als Nederland massaal beslist om zijn kop in zijn reet te steken omdat iemand zegt dat dat lekker zit zegt dat meer over die mensen dan over betrokkenne waar jij het over hebt | Inhoud | Ponyhaar - 02.04.2002 11:39
Behoorlijk infantiel geleuter zeg, op deze site. Natuurlijk is het wel de weg van de minste weerstand om je (politieke) tegenstanders dood te wensen, maar is de democratie daarmee dan zo gediend? Waar blijven de inhoudelijke argumenten voor of tegen LPF?? Is dat niet zinvoller om over te discussieren? Met vriendelijke groeten, Ponyhaar (pro Pim!) | Ik heb er geen woorden voor... | marco verschuren - 02.04.2002 17:23
´t is wel duidelijk dat extreem links nog gevaarlijker en dommer is dan de tegenhangers aan stuurboord! Ik vind dit een achterlijke Pavlov-reaktie en verdomd ik reageer er nog op ook... | Schorsen | Heleen - 06.04.2002 00:09
In naam der democratie eis ik de onmiddelijke schorsing van Dhr. van Zeist. Hoe hij het uit gelden van o.a. mijn omroepbijdrage in zijn botte kop haalt ´Pim Fortuyn te willen executeren´ is beneden alle pijl. SCHANDALIGE VERTONING, IK BEN WOEDEND. Als je het niet eens bent met iemand dan ga je niet oproepen iemand te DODEN. Vanaf morgen 538 of Yorin FM bij mij op preset 3. Westbroek weg dan Roeland ook weg. | Geen | Dutch - 06.04.2002 03:15
Ik moet toch iedere keer weer lachen van verbijstering, Linkse lieden die met laag bij de grondse taart akties iemand onderuit proberen te halen en noemen zich dan zogenaamde maatschappij redders, maar een baan zoeken in bijv. de gezondheidszorg en de dus de poep te ruimen inplaats van te gooien, daar hebben deze lieden nog nooit van gehoord, liever teren deze lieden op zak van de belastingbetaler. En nu dit weer, roepen om de executie van Pim Fortuyn en dan vervolgens bij een film als Schnindlerslist een partij te gaan zitten janken, wanneer er echt executies worden uitgevoerd. Nooit meer links nooit meer! Wat een hypocrieten elke dag valt het me weer op. | Zijn de fl. postzegels nog geldig? | Chris - 06.04.2002 11:26
Oproepen tot oorlog tegen de Islam lijkt me niet eens zo´n belachelijke reden om een bezwaar in te dienen bij de Raad van State. In het verkiezingsprogramma van de SGP staat ook zoiets vreemds, de overheid zou alleen de christelijke godsdiensten mogen steunen en bevorderen. | Zieke geest | Dutchbat - 08.04.2002 13:45
Hoe kan je zo over oorlog, bommen gooien en het doden van mensen praten. Dan heb je echt een zieke geest. Vraag de mensen in Sebrenica of de dutchbatters die daar hebben gezeten, dan weet je wat geweld is. Weet het uit eigen ervaring. lul toch niet zo dom!
| jullie begrijpen het allemaal verkeerd | Bob - 10.04.2002 14:19
Alles wat hier gezegd is en wordt kan maar op een manier uitgelegd worden: Meneer van Zeist is blijkbaar een fervent Fortuyn aanhanger, die koste wat het kost Fortuyn stemmers wil maken. Door de doodstraf te eisen voor de democratie, in naam van de linkse media, wil van Zeist Fortuyn aan de macht helpen. Honderdduizenden kiezers zijn woedend over dit incident. Wat beter dan de tegenpartij vervalsen om de eigen partij de stimuleren. En omdat de media alle linkse nonsens accepteren terwijl lidmaatschap van een burgermansfatsoens partij als LN uit den boze is, kan deze Fortuyn reclame wel door de beugel. E-Mail: drlee5814@hotmail.com | Dom | Mickel - 11.04.2002 15:10
Als je al te dom bent om te zien dat dit helemaal geen stelling van razende roeland van zeijst is maar dat hij hier alleen maar een link naar heeft gemaakt op zijn site hou dan over de inhoud maar beter helemaal je mond... Website: http://listen.to/mickel | Ik hoop het echt | Tim - 06.05.2002 20:33
Dat je nu als de sodemieter deze pagina van het net haalt ! | 6 mei 2002 | christendemocraat - 06.05.2002 21:20
6 mei 2002, neem je woorden terug Paul Treanor! | Jij Bent Strafbaar! | G-man - 06.05.2002 21:26
Paulpaulpaulpaulpaul, Het opjutten tot moord is gelukt. Wat jij hebt gedaan, het uitlokken van de moord op Pim Fortuyn, is nog steeds strafbaar in dit land. Of je wel of geen bekende bent van de dader is daarbij niet van belang. Door dit soort oproepen te doen stel je jezelf bloot aan vervolging. Hopelijk is er iemand van de politie of justitie die deze webpagina logt en eens een onderzoekje naar jou instelt. Ik zou zeggen: geniet nog even van je geslaagde plannetje zolang het kan. In de cel zal dit minder gemakkelijk lukken. See you in court, sucker! | Fortuyn was een prachtige man | Roeland van Zeijst - 06.05.2002 22:11
Het moge duidelijk zijn dat ik de flamboyante figuur van Pim Fortuyn al die tijd heb gekoesterd. Ik zou niet op hem hebben gestemd, maar als hij premier was geworden, zou ik dat wel een heel mooi beeld hebben gevonden. Niet voor niets zijn we de laatste weken druk bezig geweest met de fake-productie ´Pim, de musical´ die zoveel reacties uitlokte dat er een echte uitvoering van leek te komen. Pim WAS een musical. En in de Nederlandse politiek was dat een ware verademing. Het besteden van aandacht aan de actie van Paul Treanor was uit journalistieke interesse en taakbesef en stond volledig los van de persoon of politicus Fortuyn. Ik heb destijds duidelijk uitgelegd dat het puur ging om de idiote constatering dat volgens een jurist wettelijk mogelijk was wat Treanor wilde (met juridische consequenties voor de verantwoordelijke ministers), ongeacht de persoon. Volgens journalistiek gebruik heb ik geen partij gekozen. Wel heb ik er herhaaldelijk op gewezen dat iedere vorm van geweld zinloos is. De taart-actie, het dieptepunt tot dan toe, heb ik daarbij scherp veroordeeld. Zijn dood is een klap, de wijze waarop is onbegrijpelijk en maakt de schrijfsels van Treanor met terugwerkende kracht zeer wrang. Ook de wijze waarop wij het onderwerp destijds in de media hebben neergezet is, daarop terugkijkend, zeer pijnlijk. Het laat zien dat niemand zich voor 6 mei kon voorstellen dat zoiets in dit land werkelijkheid kon worden, dat het idee alleen al volledig absurd was. Wat er vandaag is gebeurd, is krankzinnig en weerzinwekkend. Ideeën mag je bestrijden, maar alleen met je mond. Mensen mag je nooit bestrijden. Of je zijn ideeën steunde of niet, Fortuyn was een intelligente democraat en bovenal een prachtige man. Ik hoop dat de nabestaanden de kracht vinden om verder te gaan. Ik hoop dat dit land weer bij zinnen komt. Maar goed komt het nooit meer. De aanslag op Pim is een aanslag op onze democratie en daarmee op ons allemaal. | way to go | spyboy_von_spy@hotmail.com - 06.05.2002 22:56
Voilà. Wilhelmus S. Fortuyn is dood. Jullie je zin. Maar maak je geen illusies: Fortuyn is niet vermoord omwille van zijn ideeën. Dat zou klein rechts, dat met hem zijn eerste martelaar sinds Anton Mussert binnenhaalt,ongetwijfeld ongetwijfeld maar al te graag geloven. Alleen waren de ideeën van Fortuyn helemaal niet zo´n bedreiging voor de Nederlandse staat. Zijn geschipper over de islam en het lot van asielzoekers bewijst dat: Pim wees luid roepend op al wat scheef zat, maar had lang niet altijd een pasklaar alternatief. Fortuyn is omgelegd nadat hij maandenlang door de regerende partijen is gediaboliseerd op een manier waar wijlen Joseph Goebbels trots op zou zijn geweest. Mooie democratie. Mooie vrije meningsuiting. Dat paars zo verstikt was in het eigen grote gelijk, dat ze het debatteren waren verleerd, was me al langer duidelijk. De laatste weken hebben geleerd dat het kabinet ook niet meer tot regeren in staat was, laat staan tot het ´nemen van de collectieve verantwoordelijkheid´. De uitspraken van Kok in dat verband, leken zo uit ´1984´ te komen. Maar goed. Pim is dood, ik zou´m vast niet gemogen hebben, maar hij trok tenminste zijn klep open, ook als de neuzen van de goegemeente collectief de andere kant uitwezen. Daarom alleen al is zijn gruwelijke dood een verlies voor de Nederlandse politiek. | Paul krijgt zijn zin | Van den Bosch - 07.05.2002 11:39
Nou Paul je zal wel heel tevreden zijn nu Pim Fortuyn is doodgeschoten. Daar vroeg je toch om? Wie is nu de volgende met een afwijkende mening die van jou mag worden doodgeschoten? | heb je nu je zin stuk onbenul | smits - 07.05.2002 11:43
Dag stelltje waardeloze onbenullen, Ik was op zoek naar een site om mijn medeleven te betuigen aan de nabestaanden en colega´s van Pim Fortuyn en dan kom ik een dergelijk belachelijke site tegen. Je moet je zelf maar zorgen maken over de gevolgen die jou site mogelijk heeft veroorzaakt. Ik vind dat iedereen zijn mening mag uiten in Nederland dus als dit jouw mening is dan wil die ook nog wel respecteren, maar had dan tenminste het fatsoen gehad deze site na 6 mei te sluiten om hem vervolgens nooit meer te openen!!!!!!!!! een excuses is hier wel op zijn Plaats!!!!! T.Smits | kom op zeg! | tinus - 07.05.2002 12:17
HEEE HAAL DIT EENS WEG VAN DIE SITE VAN JE!!!!!! BEETJE RESPECT?!?!?!?!?!?!?!?!? eikels het idee alleen al....... | Hebben we hier de daders of zo? | robbie - 07.05.2002 12:31
Hebben we hier de daders of zo? afvoeren die hap! | Toestemming gekregen? | Ed - 07.05.2002 12:58
En? Heeft de raad van State toestemming gegeven voor de executie? Hij is in ieder geval dood! Leve de democratie en vrijheid van meningsuiting! Of eh...., zijn die nu ook een beetje gestorven? Sluit deze site alstublieft. Het is momenteel wel erg onkies!
| Zieke mensen | Jan-Willem - 07.05.2002 13:14
Het zijn zieke mensen die zulke zieke gedachten hebben. Denk voortaan na over wat je schrijft, tenzij je ziek genoeg bent om je goed te volen nu een ander ziek iemand Fortuyn daadwerkelijk heeft gedood. | _ | _ - 07.05.2002 16:19
nou, heb je je zin gehad? eikel. | jullie overschatten de invloed van deze site | lala - 07.05.2002 16:31
jullie overschatten de invloed van deze site..... laat maar gaan. | PFF | Maarten Punk - 07.05.2002 16:34
Hmm, jammer dat dit zo gelopen is. Ik denk ook niet dat Paul dit heeft verwacht of bedoeld, en ik denk ook echt niet dat Fortuyn is vrmoord door dit stuk. Ik vond dit in maart getuigen van een interessant idee (uitleggen dat de ´doodstraf´ in onze samenleving nog mogelijk is) maar nu een beetje smakeloos inderdaad. Maar link deze pagina dan gvd ook niet! | dat is het probleem | lala - 07.05.2002 16:37
dat is het probleem, deze pagina wordt nu natuurlijk vaak gelogd.
| Is dit wat je bedoelde? | no more - 07.05.2002 17:48
Tevreden? Wellicht dat we nu dezelfde straf voor anderen aan moeten vragen? Ongehoorde idioot. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar ik zou dit voorrecht bijna op willen geven om dit soort idioten de mond te kunnen snoeren. | Jullie zijn niet goed wijs... | nederlands volk - 07.05.2002 17:57
| Paul, Paul toch | Marcel Bas - 07.05.2002 19:42
Paul Treanor toch. Je website met o.m. ´I shrunk the Netherlands´ was zo interessant dat ik meteen een verwijzing ernaar heb gemaakt. Te meer omdat jouw zienswijze zo lijnrecht tegenover die van mijn weborganisatie De Roepstem staat, waar je op jouw site dan ook melding van doet. Nu ga je met Pim Fortuyn erg over de schreef, om maar te zwijgen van je hetzerige artikel over Prinses Máxima en haar aanrijding. Ik heb de verwijzing naar je site van De Roepstem afgehaald, maar dat boeit natuurlijk niet. Wat wel kan helpen is dat ik nogal teleurgesteld ben. Ik dacht eerst dat je gewoon, gezond chargerend was en genoot daarom van je site. Maar dit keer ben je echt te ver gegaan. Gegroet, een "rechtse windbuil". E-Mail: mrbas_26@hotmail.com Website: http://roepstem.tripod.com | Beste mensen | wereldsurfer - 07.05.2002 20:40
Het is natuurlijk heel erg wat er gebeurd is, en ik denk dat Paul dit ook niet bedoeld heeft. Elkaar lopen uitschelden heeft echter ook niet veel zin. Ik dacht dat het nu na 6 mei uiteindelijk gaat om het recht op vrijheid van meningsuiting. Dat iedereen zich nu machteloos voelt is logies, maar om nu maar zelf weer anderen aan de schandpaal te gaan nagelen (terwijl je die ander daar juist van beschuldigt) gaat mij iets te ver. | Nou, die doodstraf is uitgevoerd! | paul - 08.05.2002 14:08
Geef Fortuyn de doodstraf. heb ik dat goed gelezen??? Ik denk dat je nu heel blij bent?? Waar haal je het recht vandaan om te pleiten voor iemands dood? Ik wil dit godverdomme van je weten. Nu is hij daadwerkelijk dood, en wat hebben we nu bereikt?? Vertel me dat dan! Wat zijn jou argumenten om te pleiten voor de doodstraf van fortuyn? Ik vind het bizar, eerlijk waar.
| Smakeloos | HP - 08.05.2002 14:10
Smakeloos en beschavingsloos deze site! | Kiss My Ass | Geerten - 08.05.2002 14:25
HEB JE NOU JE ZIN??? KANKERLIJER!!!!!!!!!! | Weg | Volkert van der G - 08.05.2002 15:26
Nou, het ziet ernaar uit dat deze site opgeheven kan worden. Of worden er meer doodstraffen aangevraagd? | Leerzaam | Alex van Deerne - 08.05.2002 15:50
Ik denk dat het juist leerzaam is om deze site niet te sluiten. Het is inderdaad wrang dat zijn "oproep" werkelijkheid is geworden maar als mensen dit lezen zet het wel tot denken aan. En hopelijk zullen we dan wat meer nadenken voordat we dit soort beweringen gaan spuien. | heb je familie en als j..e...... | Ronald - 09.05.2002 00:35
en heb je je Familie en kennissen over deze site verteld? Je komt nu wel als een blinde en dove over zeker, maar mensen vergeten snel. | links voorzag dit niet | no-che - 09.05.2002 01:00
Ik voel me als Nederlander bereid de wapenen op te pakken tegen dat eco-fascistische cq communistisch gespuis. Nu uw zin? | jammer | ron - 09.05.2002 01:07
mensen waar in godsnaam zijn we toch mee bezig? is het al niet erg genoeg dan dat er mensen sterven omdat ze niks te eten hebben en wij onze borden niet leeg krijgen?????????? mogen onze "profeten" nu ook al niks meer zeggen!!!! (zonder gedood te worden!) een mens. (GEEN dier)
| huichelaars | ikke - 09.05.2002 03:12
nee nou word die echt mooi....overal hoor je dat pim is vermoord omdat hij zijn mening verkondigde en HOE VERSCHRIKKELIJK schandalig dat wel niet is....gebeurt hier hetzelfde op deze site (mensen die HUN bekrompen ideeen, net als wat pim dus deed, ventileren) en wat zie je ????? alleen maar gekanker hou nou toch eens op stelletje zeikerds, hoeveel doden moeten er nog vallen | Ongenuanceerd | Spete - 09.05.2002 03:28
Ergens in maart werd een idee geopperd door Paul. Hij nam daarbij als voorbeeld Pim Fortuyn. Wellicht een wat populistische keuze, maar dat was Pim eigenlijk ook, nietwaar? Nu is Pim vermoord door iemand bij wie ofwel iets is geknapt in zijn hoofd, ofwel het niet helemaal eens was met Pim´s ideeen. Om nu gelijk Paul de schuld van de moordaanslag in de schoenen te schuiven vind ik op z´n zachtst gezegd ietwat ongenuanceerd. Ik begrijp best dat mensen met hun verdriet ergens naar toe moeten, maar doe er iets constructiefs mee. Zelf woon ik in het buitenland dus het hele politieke Pim Fortuyn gebeuren is langs mij heen gegaan. Ik heb hem in het verleden wel op TV gezien en vond het een sympathieke man, die zeker zo´n dood niet had verdiend. Aan de andere kant had hij die natuurlijk ook niet verdiend als hij onsympathiek was geweest. Quoteje van Wim Kok: laten we de rust bewaren lijkt mij op z´n plaats. | profetisch | rik - 09.05.2002 12:40
Verantwoordelijkheid................??? 24.03.2002 21:07 Een beetje rotzooien op de radio is o.k. Ik hoop echter wel dat jullie beseffen dat er in dit landje lieden rondlopen die een moordactie, zoals door jullie gesuggereerd, serieus kunnen nemen en tot uitvoer brengen. Vraag me af wie van jullie de verantwoording op zich neemt.....??? Ferry Maat ------ deze woorden zijn profetisch gebleken. Tussen de polemiek en het woordenspel schuilt soms echte haat. Maar zelfs als Pauls voorstel ironie was, kan het de dommen goedpraten. PS. ik neem aan dat dit niet dezelfde ferry maat is die de Tros radio met bla en beats vulde, | links is | wilm - 09.05.2002 17:17
links is geld uitgeven van een ander...... | een goede discussie is leuker dan schelden | pim4ever - 09.05.2002 17:27
Alle mensen die Pim een warm hart toedragen, Wat Pim wilde is openheid en duidelijkheid. Door de acht jaren van ondoorzichtigheid van het paarse kabinet, staan we heden als burgers steeds meer aan de zijlijn. Onze stem en onze grieven worden door niemand meer gehoord. Pim was iemand die onze spreekbuis werd, glashelder en recht op het doel af. Op naar een betere toekomst voor ons allemaal. Hij was een persoon die de titel democraat dubbel en dwars verdiende en het de betekenis teruggaf die het zou moeten hebben. Pim´s gedachtengoed zal door moeten gaan, zodat de geesteszieke mensen zoals Paul eerder opgemerkt kunnen worden en onschadelijk kunnen worden gemaakt. Juist door de gigantische puinhopen van Paars, kunnen dit soort lieden hun gang gaan. VOTE FOR HONESTY AND HUMANITY!!! VOTE FOR PIM!!! | Tering | Vincent - 09.05.2002 20:54
Tering, wat ben jij een lul | Pim: het slachtoffer van een zieke geest | Marion - 09.05.2002 23:30
Volgens mij is Pim Fortuyn het slachtoffer geworden van een zieke geest. Ik geloof niet dat deze man politieke of andere redenen had om Pim te vermoorden. Het had net zo goed een ander kunnen zijn. Pim was een makkelijke prooi; veel in het nieuws en iedereen kon altijd weten waar ie was. Zijn ideeën deden er volgens mij absoluut niet toe. Een zieke geest heeft een mens vermoord, toevallig Pim Fortuyn... Het is wel DE manier om aandacht te krijgen en de geschiedenisboekjes in te gaan... Mensen met een zieke geest zoals Volkert zullen er altijd blijven, laten we hopen dat deze gebeurtenis niet meer mensen tot zo´n daad aanzet....
| DUIDELIJK EEN POLITIEKE MOORD | Catje - 10.05.2002 09:24
Beste Marion, Vergeet je illussie maar dat het een daad van een gek is geweest, dit is een politieke moord, weg met de tolerantie en democratie: ´LPF-Kamerkandidaten zijn ondergedoken´ 3 Kamerkandidaten van de Lijst Pim Fortuyn zijn ondergedoken. Ze worden op een geheime locatie dag en nacht zwaar bewaakt door de politie. Dat schrijft De Telegraaf vanmorgen. Plattegrond In de auto van de verdachte van de moord op Fortuyn zouden gedetailleerde plattegronden zijn gevonden van de woningen van LPF´ers Janssen van Raay, Eerdmans en Smolders. Na de vondst zijn de mannen onmiddellijk ondergedoken. Bewaking Volgens de krant houdt justitie rekening met meer politieke aanslagen. Ook voor het huis van de nummer 2 van de LPF, Varela, staat politiebewaking. http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/index.xml/view/actueel/rtlnieuws/2002/05_mei/10/binnenland/fortuynonderduik.xml
| STILLE TOCHT HERDENKING PIM FORTUYN AMSTERDAM | 10.05.2002 09:26
Stille tocht herdenking Pim Fortuyn Amsterdam Dam Amsterdam Vrijdag 10 mei 20.00 uur Laat uw morele steun blijken Het gedachtegoed van Pim leeft voort Deze moord is ook een aanslag tegen de democratie in Nederland
| Het gedachtengoed van Paul Treanor | Braidbar - 10.05.2002 13:57
Op de site van paul staan nog meer interessante gedachten: Over de doodstraf als instrument om (linkse) politieke correctheid af te dwingen: Op http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/dem.wrong.html#6 staat te lezen (in een beschouwing over alternatieven voor democratie) ...Ik stel voor, een luchthaven in de Noordzee te bouwen, maar niet om de groei van Schiphol op te vangen. Het zou specifiek als anti-racistische luchthaven dienen. Het zou anti-racistisch zijn, op grond van speciale wetgeving: op dit kunstmatige eiland, zou de doodstraf voor discriminatie moeten gelden. [...] Deze invoering van de doodstraf, op nieuw land zonder inwoners, omzeilt de ethische bezwaren... Over werken, op http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/hardwerken.html (1) Werk niet hard. Probeer je productiviteit te verlagen (2) Werk niet lang. Breng het aantal gewerkte uren terug tot het minimum die je nodig hebt. Een software ontwikkelaar, bijvoorbeeld, kan makkelijk rondkomen van 10 uur per week werken. (3) Als je in een producerend bedrijf werkt, vraag je werkgever om de productie te verplaatsen naar een arm land. Ook met de helft van de huidige productie blijft Nederland rijk. (4) Als de werkgever weigert, stel hoge looneisen. Dat is het snelste middel, om de concurrentiekracht van een land te ondermijnen, en werkgelegenheid te verplaatsen. Hoge looneisen vormen de beste ontwikkelingshulp. (vette gedeelte namens mij - BB) De hele sectie "Why human rights are wrong": http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/human.rights.html En als uitsmijter, over de holocaust: http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/forget.html The Holocaust has become the primary historical reference used to justify military intervention (by the US and its allies), and to legitimise social injustice in liberal-democratic nations. Remembering the Holocaust serves no good purpose, only evil purposes: it should be forgotten. Lekkere jongen, die Paul...
| reactie Michael | 10.05.2002 20:29
| reactie Michael 09-05-2002 (01:50) | Martin - 10.05.2002 20:34
Jammer michael dat je de nederlandse taal niet echt hebt geleerd; "flag" is met een v, van victor. voor paul, simpele ziel. !!!
| Awake ! | Arian - 11.05.2002 13:37
Beste lezers, Allereerst was ik razend toen ik dit bericht las. Daarna nogmaal gelezen en goed beschouwd is het een keiharde confrontatie met onze gezapige maatschappij die dit soort dwaal wetmatigdheden toestaat. Want zeg nou zelf, is het niet van de dolle dat een overheid als de onze zulke machten zichzelf heeft toegekend. Ik beschouw het artikel van Paul T. beslist niet als een aanzet tot moord, nee. Dit artikel is een eyeopener voor ons allemaal en moet als zodanig dan ook als een waarschuwing worden gezien voor de ingeslapen burger voor een overheid die de macht over leven en dood zichzelf heeft toegekend. De moord op Pim in absoluut onacceptabel ! Met hem stierf onze democratie. E-Mail: the_aragon@hotmail.com | dom links | Raymond van Es - 11.05.2002 20:21
Het voorstel om de doodstraf aan te vragen voor Pim Fortuyn is antidemocratisch en dom. Het geeft mensen de gelegenheid om de moord op Pim Fortuyn in de schoenen van links te schuiven, in plaats van die van een loslopende gek. Dit is niet radicaal links, dit is dom links! Bedankt! E-Mail: raymond.van.es@wanadoo.nl | At your service | Fortuynstemmer - 12.05.2002 02:13
Ben je nu tevreden, schurftige hond!!! Website: http://www.polinco.net | In en in Triest gewoon | M.L - 12.05.2002 02:16
Paul, waarom deze oproep??? Besef je nu wel wat je hebt aangericht??? Het lullige van dit alles vind ik nog dat je totaal niet op deze reacties reageerd. Mocht het jouw ooit zo iets zinloos overkomen, dan zal er voor jou niet zo´n uitvaart zijn. Ik denk da er een boel mensen zijn die nu op je graf willen dansen. Ik gun het zelfs jou niet zo´n onbenullige dood. (zou trouwens ook teveel eer vvor je zijn) Maar ik wil je nog wel mede delen, dat ik geen voorstander ben van Fortuyn zijn ideen, maar wat er is gebeurd ook niet nodig was en is. Maar jij mag voor mij part harstikke dood neer vallen ZONDER GEWELD
| IDIOOT | g. - 12.05.2002 10:32
Wat ben jij een sukkel zeg. | aso | sjaak - 12.05.2002 14:31
wat lul je nou! feyenoord heeft de uefa cup das veel belangrijker dus houd je .......... jij bent echt wel een idioot | defensie | defensie - 12.05.2002 14:35
deze site gaat linea-recta naar defensie, alwaar specialisten zich over de inhoud zullen beraden. See you in court ofwel in het Nederlands je zult binnenkort bezoek krijgen van enkele hoge heren van defensie en dan zul je je moeten verantwoorden voor de rechtbank. Moord is strafbaar, de verantwoordelijken zullen in de gevangenis terecht komen | ik ga jou aanklagen!!! | Rutger - 12.05.2002 14:41
paul Er is nu een speciale commissie ingesteld die de moord op Pim Fortuyn onderzoekt. Ik zal de politiek op de hoogte brengen van deze website en zodoende jullie aanklagen wegens aanwakkering van haat!!! De duivel hebbe je ziel!!!
| dit moet stoppen! | Rutger - 12.05.2002 15:01
Paul Treanor, Ik heb zojuist de LPF op de hoogte gebracht van jouw wanpraktijken, ik zal ook meneer Melkert en meneer Balkenende informeren over dit schandaal! Ik zal niet rusten voordat jij een proces aan je broek hebt! | ZIEKZIEKZIEK | ZIEK - 12.05.2002 15:10
| ZIEKZIEKZIEK | ZIEK - 12.05.2002 15:11
gatver wat is dit? Dit is het ziekste dat ik in mijn hele leven gelezen heb. degene die dit geschreven heeft hoort ik het gekkenhuis, zoiets mag niet in de nederlandse samenleving rondlopen! ik heb hier maar 1 woord voor: WALGELIJK | BAH! | Micha - 12.05.2002 20:20
Schandelijk! | Zieke Lul | Ik mis Pim - 12.05.2002 21:22
Wat ben jij een zieke lul zeg! | WHAHAHAHAHA | Iemand die alles begrijpt - 12.05.2002 21:56
ik weet zeker dat 80 % van de bovenstaande mensen dat hele stuk niet gelezen hebben. HIJ ZEI HELEMAAL NIET DAT DHR FORTUIN DOOD MOEST !!! Hij zei dat het MOG ! Hij liet aleen maar zien dat "de regering" Meneer Fortuin (zo heet hij,niet "Pim") MOGT liquideren. Dus staakt allen uw gebrabbel en doe wat nuttigs met je tijd, in plaats van ziekelijk misbruik maken van Fortuin´s dood. Ja, dat hoorde je goed, Mensen die van de daken schreuwen dat "Pim" een wonder was (hij was een aardige man maar geen messiah) zoeken aleen maar aandacht en een zondebok voor al hun "problemen". Iemand die alles begrijpt | y geen i | ratio - 12.05.2002 23:03
Fortuyn met y niet met i. | | iemand - 12.05.2002 23:20
en mocht niet met een G, stelletje analfabeten | Extreem rechts mag niet, extreem links wel? | iemand die wat minder hypocriet is - 12.05.2002 23:25
Valt dit niet onder "puur fascistische bijdragen" die volgens de regels van deze website verwijderd zouden moeten worden? Als deze oproep tot (aanvraag tot) liqidatie betrekking zou hebben gehad op bijvoorbeeld linkse politieke figuren of op door links beschermde minderheidsgroeperingen zou het dan eveneens niet verwijderd zijn? | Flikker toch op rechtse ballen | Iemand die tenminste nog nadenkt - 12.05.2002 23:34
Al deze reacties van half rechts nederland maakt het maar weer duidelijk aan welke vooravond we staan. Jullie zijn niets anders dan kudde volk. Ik kots op sites zoals fundemaldinges.nl (en ga zeker geen reclame maken) De moord op Fortuyn is walgelijk, maar het zou me niets verbazen als dit door de bvd en koningin opgezet is om links nederland te schuld in de schoenen te schuiven. Vrede ! | BVD | R - 12.05.2002 23:54
Waarom heeft de BVD geen normaal internetteam om dit soort onzin uit de lucht te halen? ( ik hou me aanbevolen haha ) | Re: Flikker toch op rechtse ballen | haha - 12.05.2002 23:55
Het menselijke kuddegedrag zorgde er de afgelopen decennia voor dat de mensen in Nederland het liefst bij de linkse kudde hoorden (dat was immers de grootste) maar nu de mensen overlopen naar de kudde die jou niet aanstaat (de rechtse) zie je het pas. Tja jammer hé nu blijkt dat zoveel mensen in het verleden links hebben gestemd niet omdat ze er zo in geloofden maar omdat ze hersenloos achter anderen aan liepen zoals ze nu al even hersenloos achter Dr. Fortyn aanlopen/liepen. | Re 2: Flikker toch op rechtse ballen. | ratio - 13.05.2002 00:44
"fundemaldinges.nl" bestaat niet. | zieke geest | R. Oppel - 13.05.2002 03:15
Je zult je na 6 mei nu wel intens gelukkig voelen. Arme stakker. Je geniet zeker ook van de aandacht die je nu krijgt. Begrijp je nu nog steeds niet dat je hulp nodig hebt, nee dat begrijp je niet want je bent heel,heel erg ziek. Dit meen ik oprecht om je te helpen. Help jezelf en ga naar het Riag of een andere instantie voor geestelijke hulp want die heb je echt hard nodig. Zonder hulp is jouw toekomst BVD en TBS. Zoek hulp en doe het snel, voor het te laat is ,en je zieke geestje dingen laat doen waar je later spijt van krijgt. | was midden nu rechts.. | wordt vanzelf-rechts - 13.05.2002 09:15
Wat is dit nu ?! Dood aan Fortuyn ?! Bah, die linkse rooie nietsnutten hangen me al jaren de keel uit met hun gelijkwaardige schijnheilige gezeik. En dan vind je het raar dat je op dit soort artikeltjes rechtse (emotionele) reacties krijgt. Als je zogenaamd zo voor gelijkwaardige behandeling bent moet je dit soort artikeltjes niet op internet zetten. Door dit soort opruiende tekstjes werk je de mensen alleen maar meer naar rechts. Niet echt reklame voor je einddoel. Ik spuug op je en hoop voor jou dat je onder een andere naam dit artikeltje ingediend hebt vriend. Was midden nu rechts.. | Overdreven | Aloah - 13.05.2002 11:28
Deze tekst is overdreven, misschien iets te, maar was dat juist ook niet wat Pim deed? Juist overdrijven om iets duidelijk te maken. Dit is trouwens geen oproep om Pim te vermoorden of te doden. Het gaat hier om eem symbolische actie, alleen jammer dat sommige mensen dat niet in kunnen zien. Wat is het nut van het posten van iemands e-mail adres of antecedenten hier? Daardoor krijg je alleen maar een soort van volkswoede over deze persoon heen. Als je echt denkt in je recht te staan moet je maar aangifte wegens haat doen ofzo. Just my point of view... | Ziek | An - 13.05.2002 13:22
Dit is te ziek voor woorden... Dit is toch veel erger als waar nu allerlei mensen van beschuldigd worden! Ziekelijk gewoon.... | jullie | Paul Roosemular - 13.05.2002 14:23
ajax is the master en jullie zijn achterlijk
| aanvraag | joey - 13.05.2002 16:44
de aanvraag voor jouw en je gekke familie is de duur al uit of was het een bezwaarschrift. maakt niet uit ze moeten jou ieder geval ook opsluiten voor ze je te pakken krijgen , paul!!!!!!!!! | | scheffers - 13.05.2002 17:12
alles wordt ons opgedrongen,we moeten de multiculturele samelenleving accepteren of je het wil of nietsceffers | Krijg hier een vreemd gevoel van.... | Danielle - 13.05.2002 20:37
Ja je bedoelt het vast niet letterlijk, dat begrijp ik ook wel... Maar toch: doodstraf aan Fortuyn! Gaat wel een klein beetje ver.... Hij is er nu juist niet meer omdat iemand vond dat Fortuyn het recht niet had om z´n mening te verkondigen. Het komt op hetzelfde neer: jij wil blijkbaar ook niet dat ie in de Kamer terecht komt. Dus, ook niet wilt dat ie z´n ideeeen uit op zijn manier en ook uitvoert. Je zal hoogstwaarschijnlijk hem de dood ook niet toegewenst hebben (dat hoop ik eigenlijk dan maar). Maar toch, een week na zijn dood is dit toch een rare site om tegen te komen. Groetjes, Danielle. | ui je duim gezogen | LeFennec - 14.05.2002 00:01
Deze tekst is letterlijk uit je duim gezogen en onvolledig. Voordat je over wetten en schietbevelen spraakt zorg dan dat je beslagen ten ijs komt. Je voorbeelden zijn onvolledig en zijn ver beneven de waarheid. | corruptie | Leo - 14.05.2002 13:08
Als we ergens moeten is dat bij de BVD en andere instanties die met de veilig heid van Nederland hebben te maken. Het is gewoon een vies opgezet spel waarbij de moordenaar een paar jaar krijgt ( doodstraf heb je toch niet hier )plus een leuk bedrag want zelf durfden ze het niet | ontzet... | leon - 14.05.2002 14:08
Ik geloof mijn ogen niet..HOE is het in godsnaam mogelijk dat JIJ Pim durfde te veroordelen. Voor zover ik het kan zien ben je geen haar beter en had je het goed gedaan in nazi duitsland .. Ik ben geen LPF aanhanger maar als ik dìt lees dan vraag ik me af wat zij anders zijn dan links... Zou me niets verwonderen als jij de volgende bent.. | dagvaarding | Xander - 14.05.2002 14:56
Heb je al een dagvaarding voor deze waanzinnige oproep ontvangen van de heren Spong en Hammerstein? Je maakt het hen en de LPF wel erg makkelijk om te bewijzen dat er een haat campagne tegen Foruyn persoonlijk werd gevoerd. Maar wees gerust als je straks volwassen bent zal je wel gematigder worden, misschien ontdek je zelfs wel de valse argumenten van links in het algemeen. Maar naar mijn mening ga jemet dergelijke teksten zeker ook goed door voor fascist. Het gelijk is immers slechts van LINKS, helaas voor jou de feitelijkargumenten altijd van RECHTS.
| je hebt je zin. | pascalle - 14.05.2002 15:05
Je hebt je zin, haal dit maar eens gauw van het net af, dit getuigt van zeer weinig tot geen respect. Je hebt problemen met een democratie. Pim is niet meer, onze democratie is niet meer, en jij zit een potje te zeiken. Juist door mensen zoals jij is hij op een manier neergezet als iemand die hij niet was. Links-rechts, BOEIE, we hebben allemaal onze mening. Jij net zo als Pim Fortuyn, en jij laat je ook niet stoppen, toch? | ziek in je kop! | annie - 14.05.2002 16:42
Best Paul, Als jij de mening van anderen niet kunt verdragen en dus niet past in een democratie, hou dan je bek hier in Nederland, want zoals je ziet is niemand het met je eens. Verder moet ik helaas vaststellen dat jij -omdat jij iemand met een andere mening dood wenst- net zo ziek in je kop bent als de moordenaar van Pim Fortuyn. Leve Fortuyn! Weg met Paul! Je bent echt een volslagen idioot! Annie | Doodstraf! | Alexander - 14.05.2002 19:19
Ik stel voor... doodstraf voor de schrijver van dit stuk, Paul Treanor! Kwaad met kwaad bestrijden!!! | sukkels | pols - 14.05.2002 20:05
Ik hoop dat voor sukkels als bovenstaande de regering wel zo rechts wordt
| PIM IS LINKS | LE PEN - 15.05.2002 02:08
SORRY TREANOR, MAAR MET MIJN GEDACHTE IS PIM NOG TE LINKS MAAR IK KAN ER MEE LEVEN DUS ZAL IK OOK OP HEM STEMMEN FUCK TREANOR VOTE FOR PIM
| Distantiëren | ratio - 15.05.2002 03:02
Gelukkig wenste Pim Fortuyn absoluut niet vereenzelvigd te worden met het gedachtengoed van Le Pen. | debiel | karel messens - 15.05.2002 17:46
Wel, ge hebt nu uw zin, hij heeft de doodstraf gehad, vermoord om zijn ideëen, zoals we reeds zoveel konden horen, een aanslag tegen de democratie. Volgens mij zijn het zulke onnozele berichten waardoor men opgehitst wordt, en zie het resultaat. Schandalig. Ikzelf ben belg en zou langs deze weg mijn medeleven willen laten weten aan de hele nederlandse bevolking en in precisie de familie en vrienden van pim.
| Dit slaat nergens over | Danielle - 16.05.2002 09:39
Dit vind ik wel een ziekelijk verhaal hoor... Gaat echt helemaal nergens over die volkert de dood straf en paars heeft gisteren wel zijn straf gehad... ik ben het dus ook niet eens met dit!!!!!! | Ouwe wijven | Camiel - 16.05.2002 11:13
Wat maken jullie je allemaal druk zeg. Jullie zijn allemaal ouwe wijven. | Dood | Jan - 16.05.2002 12:05
Ik hoop dat je nu je zin hebt | van de G | maikel fessens - 16.05.2002 16:51
Ik heb zojuist gelezen dat een van de taartgooisters een samenlevingscontract heeft met Volkert van der G. Alles wordt steeds duidelijker. | wees gerust | jan - 16.05.2002 23:51
alle namen en adressen van dat links tuig zijn bekend, natuurlijk worden ze nu niet geluiquideerd, dat zou ze in de kaart spelen: nee, over een jaartje, rustig, een voor een, met precisie | laat maar waaien | 17.05.2002 01:44
janmaat wist al wat hij zei in 1980: geen gevaar, doogezwegen Pim wist wat hij zei: doodgeschoten Wat mij betreft: steun MASSAAL Groen Links & PvdA: ongelimiteerde vrije instroom, 3 miljoen asielzoekers per jaar in Nederland, laat de boel gewoon ontploffen, en kijk tevreden toe vanuit Ierland, Japan of Ijsland: maak je niet druk, zorg voor jezelf en je familie. Volgens Groen Links had Nederland sowieso nooit mogen bestaan: land afnemen van de natuur in 1650, foei !
| trots en schaamte | tresja - 17.05.2002 02:26
Waarom zijn we nou altijd zo trots op Nederland geweest? Wat waren nou de waarden waar we voor geprezen en geliefd waren in het buitenland? Schepten wij niet op over onze tolerantie, onze intelligentie en vooruitstrevendheid? Vertrouwen in de democratie, een optelsom van de bevolking, laat me niet lachen... Nederland is een land dat zo welvarend is, dat het geen vereiste meer schijnt te zijn te kunnen denken. In sommige landen overleef je het niet zonder goed verstand, maar hier heeft iedereen een stem, en al deze stemmen schreeuwen zonder wat te bewoorden. Nu moeten we de consequenties dragen, het volk heeft moedwillig haar lot in handen gelegd van... ja wie eigenlijk? Russische roulette... Ik schaam me voor mijn land, meer dan ik in mijn 26 jaar heb meegemaakt, niet vanwege de aktie van een domme (of zieke) man, (deze incidenten zijn tragisch, maar voorkom je niet,) maar vanwege een hysterische, domme massa, op hol geslagen door dramatisch zelfmedelijden die besluit alles wat waarde heeft te verwerpen, de ogen gesloten voor een onzekere, maar onheilspellende toekomst. Ik hou van mijn land (grotendeels), en ik hoop dat we ons snel weer kunnen bezinnen en het pad samen in de goede richting kunnen bewandelen. | Ongeloveloos | Gerdien - 17.05.2002 11:53
Met verbazing heb ik dit alles hier gelezen. Ik begrijp niet waarom deze site ooit is gemaakt en zeker niet waarom het op 6 mei niet is verwijderd. Dit is toch van de zotte, deze site moet verwijderd worden. Paul houdt er zeer gevaarlijke politieke ideeen op na, bekijk zijn website maar eens: http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/ Ik zal de URL van deze site en die van Paul´s site doormailen naar justitie, laat zij er maar eens naar kijken en het beoordelen.
| hersenlose kadavers | theowar - 17.05.2002 22:47
Dit is zo typisch links!! eerst een grote muil opzetten en dan als een laffe hond niets meer van je laten horen. wie denken julie in godsnaam wel niet dat julie zijn. stelletje achterlijke idioten. nooit moet er meer naar julie geluisterd worden!! en als je nog een greintje fatsoen in je donder hebt vertel wie je bent en waar je woont!!
| at your service | 18.05.2002 00:59
het behaagde Hare Majesteit ! leve de BVD, en leve de democratie: Jan-Peter Balkenende is een afzijdig persoon, steun de democratie, en voorwaarts kameraden ! | Fred | 18.05.2002 02:25
Pim is vermoord door de BVD in opdracht van H.M. hoe dit afloopt...queen Beatrix and her son Prins Pils.................bananen republiek ! | Sabine | 18.05.2002 02:39
fuck trix, niks dan stront aan die oranje knikker | Met haat kom je nergens | Gerdien - 18.05.2002 10:27
Met verbazing lees ik de berichten hier, wat denken jullie te kunnen bereiken met haat? Elke moord is er een te veel, we moeten met zijn allen de haat een halt toe roepen. Laten we discussieren in plaats van vechten. Pim zou zich omdraaien in zijn graf als hij deze berichten zou lezen! Dit is niet wat hij bedoelde toen hij zei dat het anders moet in Nederland. | vreemd... | 19.05.2002 00:34
De moord op Pim Fortuyn... Uitzonderlijk wapen, 9 mm kaliber, "silver-pointed" stopkogels, 20-25 mm hulslengte: een zeer specialistisch wapen, alleen in gebruik bij "special forces" om te liquideren Toch houdt justitie vol dat het hier gaat om een enkele gek..... Vragen aan de rechercheurs: 1) Hoe komt een milieu-activist in zijn eentje aan zo een wapen ? 2) Direct bekend was de "ernst" ( professionele liquidatie ) en de wereld waaruit Volkert kwam: waarom duurde het 9 dagen voordat jullie "zijn kantoor" ( Vereniging ilieu Offensief ) doorzochten, en waarom hebben jullie van te voren jullie bezoek aan deze vereniging aan hen medegedeeld ??? 3) Waarom zei justitie binnen 6 uur: "Volkert handelde op zijn eentje" ? Als er zo een zwaar wapen gebruikt is, en er zo professioneel geliquideerd is, durven jullie direct te beweren dat het het werk was van een enkele milieu-activist: bravo !!! super-getalenteerde mensen ! 4) Waarom die "softe" behandeling van de BBB taartengooiers ? ( het gaat hier tenslotte om de grootste politieke moord sinds 400 jaar ). Samenlevings-contract van de ******* *** **** met Volkert, **** ( een van de BBB-activisten ) had eerder al minister Zalm een taart in het gezicht gesmeten: zoek dat eens uit: maar stuur deze mensen niet met een lollie naar huis ! | inderdaad | 19.05.2002 00:46
vergeet niet de kracht van het wapen: een terugslag waar je van omvalt: een wapen gebruiken van dat kaliber vergt intensieve ( begeleide ) training. En zeker als je de precisie ( op de centimeter nauwkeurig, en dat alles "als een zeven-klapper" ) van de schoten bedenkt: super-professionele liquidatie, JFK revisited: de gek die schiet als een professionele huurmoordenaar ! Maar tsja, de waarheid zal wel nooit boven tafel komen............:-( | vraag ik me ook af... | 19.05.2002 01:27
een anti-bont-lul die kan schieten als Lucky Luke ! geen emoties, 6 perfecte schoten, een zogenaamde vlucht ( herinneren jullie nog de eerste verklaringen op 6 mei? "houthakkershemd", "2 daders" ) en een politie-macht die na 6 minuten bovenop "de dader" ligt: inclusief een bende politie-honden, Uzi-machine-geweren en een peleton ME: toevalligerwijs allemaal in de buurt, ha ha ha !!!!!!!!!!!! | ziek | Robert - 20.05.2002 13:31
Zeg Paul, hoe ziek ben jij eigenlijk? | sterf toch ter plekke .. gestoorde soepstenge | Pirelli JoJo - 20.05.2002 18:11
eeeuuuuhhh laat iemand m hulp aanbieden... | MAFKEES | Skipy - 22.05.2002 13:31
Dat er mensen zijn die hierover nadenken, zeg niet normaal. Mensen die zo denken moet je voor de zekerheid maar achter slot en grendel gooien die zijn een gevaar voor de maatschappij. Je bent voledig de weg kwijt Paul. En dan te bedenken dat Pim de waarheid niet mag zeggen en dat een of andere leipo dit wel mag zeggen zonder dat hij uit de weg word geruimd. | Doodstraf | Doerak - 22.05.2002 13:47
Voor jou zouden ze nog een maal de doodstraf in moeten voeren. Vuile gek dat je er bent. Zie wat je teweeg hebt gebracht.Je bent echt niet goedwijs en ik hoop van harte dat er stappen tegen je worden ondernomen...en laat de rechter maar beslissen. | verschil | kobus - 23.05.2002 09:07
zo ging dat ook met de gaskamers in de tweede wereldoorlog, eerst kwam er een voorstel tot, en later werd het uitgevoerd.
| Typisch links! | Marcel J.nl - 23.05.2002 22:38
Typisch een reactie van een links georiënteerd persoon die alleen maar Democratie kent, gevormd door, zogenaamde, progressieve partijen. Als de wind even tegen zit moet werkelijk alles uit de kast worden gehaald om te voorkomen dat Nederland zelf kan en mag bepalen wie Nederland vertegenwoordigd in het Parlement. In de zogenaamde bananen republieken komt dit gedrag veelvuldig voor. | Wat je zegt ben je zelf! | Marcel J.nl - 23.05.2002 22:40
Wat je zegt ben jezelf! | Godverdomme Natuurlijk !!!!!!!!!!!!! | Goku SSJ 4 - 29.05.2002 14:54
| Godverdomme Natuurlijk !!!!!!!!!!!!! | Goku SSJ 4 - 29.05.2002 14:57
Hallo Allemaal ik vind van wel want ik heb thuis geleerd dat je mensen gelijk moet behandelen dus als ik iemand vermoord moet ik ook vermoord worden daarom dus vind ik dat diegene de Doodstraf moet hebben en dit strafbeleid vind ik zo klote hier als ik een moord pleeg ben ik na 20 jaar weer weg dus daarom godverdomme zielig gasten vind ik dat er het een en het ander aangepast moet worden dus die gast moet de eerste zijn die de doodstraf moet krijgen homos | IEDEREEN IS ZIEK!!!!!!!!!!!! | KIRSTEN *luvs pim forever* - 01.06.2002 14:11
Zeg mensen!!!! Wilhelmus Simon Petrus Fortuyn vermoorden?! De doodstraf aanvragen?! Zijn jullie ziek geworden?! 6 april 2002, hebben jullie nu je zin?! PIM IS MIJN HELD voor ALTIJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Screw you people! | doodstraf voor pim??? | skinny.nl - 04.06.2002 12:01
de moord op Pim Fortuyn; wat is er mis met Pim Fortuyn, en waarom moest hij dood. Ik denk dat, we eerst eens de situatie moeten omdraaien. wat nou als Kok en zijn kornuiten gelijk hadden gehad??? Als Pim een 2e Hitler was? de kiezers zo dom waren om weer voor een nieuwe Adolf te gaan?? Was het dan rechtvaardig geweest om hem in nationaal belang op te ruimen?? Ik denk dat iedereen ja zal zeggen. Maar wie beslist dat??? De minister president? De koningin?? En op basis van welke info word dat beslist??? Zo vreemd is dat eigenlijk helemaal niet als ik kijk naar andere landen, daar gebeurt het ook, en alles word weer mooi verbloemd op tv uitgezonden De waarheid word zelden verteld, zit er waarheid in word die verdraaid, en wij moeten maar pikken en slikken, Geloof je me niet? Oké dan , hier mijn visie; Jarenlang word er door evenveel mensen op de CD gestemd, het computer stemmen komt op, en meteen geen stemmen meer voor de CD, vreemd, terwijl iedereen die ik vraag nog steeds het zelfde stemde, Verder, vind ik het vreemd dat alle Duitse politiekgevaarlijke personen zichzelf allemaal ophangen (denk aan RAF leden en ook Rudolf-Hess) In Engeland iedereen een auto ongeluk krijgt, (prinses Diana, en Ian Steward, beter bekent als leider van extreem rechts en als skinhead,
Website: http://www.skinny.nl | moord op pim | skinny.nl - 04.06.2002 13:11
over 3 jaar is er een nieuwe partij, hou mijn site maar in de gaten, binnen kort meer hier over, ps als je vind dat we te streng zijn inzake junkies en criminaliteit moet je niet op ons stemmen, wil je dat je oma weer veilig moet kunnen pinnen, en wil je een gegarandeerd minimun inkomen en een gezondheidszorg voor iedereen, dan moet je wel bij ons zijn Website: http://www.skinny.nl | |
| |