english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
ijsbeer verrijst in den bosch
Acting Forward - 12.09.2008 14:49


Vandaag heeft Acting Forward het betonnen kunstwerk ‘’ijsbeer van autobanden’’
geplaatst op de rotonde aan de Aartshertogenlaan in Den Bosch.
De ijsbeer gooit olievaten richting passerende auto’s.
Acting Forward is van mening dat de gevolgen van automobilisme niet nadrukkelijk genoeg aanwezig zijn in de publieke ruimte, de plek waar de vervuiling tot stand komt en auto’s het broeikasgas CO2 uitstoten dat klimaatverandering veroorzaakt.


ijsbeer
ijsbeer

rotonde
rotonde

plaatsen
plaatsen

plaatsen
plaatsen

vastmaken
vastmaken


Het leefgebied van de ijsbeer verdwijnt het is nu zelfs al mogelijk om rond de Noordpool te varen. Verschillende landen zijn al bezig om hun stukje Noordpool te claimen, zodat als al het ijs is weggesmolten men makkelijk kan gaan boren naar olie.
Dit zal in de toekomst ongetwijfeld leiden tot grote geopolitieke spanningen en uiteindelijk in energieoorlogen. We roepen met deze actie dan ook oliemaatschappijen op zich terug te trekken van de Noordpool.

Nederland telt bijna 8 miljoen auto’s die gezamenlijk ruim 20% van de binnenlandse CO2 uitstoot voor haar rekening nemen.
Nog steeds rijden veel mensen vrolijk alleen in de auto en staat men dagelijks achter elkaar toeterend in de file te klagen dat de benzine te duur is.
De weerzin tegen een noodzakelijke gedragsverandering is echter nog steeds groot, de bestaande situatie is echter verre van hoe het zou moeten zijn.

Het is nu tijd voor verandering, de wereldwijde uitstoot van CO2 moet met minstens 60% omlaag om verdere klimaatverandering te voorkomen. Op ieder mens rust de taak zo min mogelijk fossiele energiebronnen te gebruiken.
Voor mobiliteit betekent dit simpele dingen als, dichterbij je werk wonen, de fiets pakken, samen rijden of met het openbaar vervoer gaan.

Het is nu tijd om actief iets tegen de klimaatverandering te doen en om een einde te maken aan de olieafhankelijke economie. Deze veranderingen kunnen beter vandaag beginnen dan morgen!

Acting Forward roept mensen op zelf verantwoordelijkheid te nemen, zodat de poolkappen niet nog verder smelten en de ijsberen hier straks niet heen komen om met olievaten te gooien!




- E-Mail: mail@actingforward.org
 

Lees meer over: kunst, cultuur en muziek natuur, dier en mens

aanvullingen
Polar 
Bear - 12.09.2008 15:20

Niet grappig bedoelt, maar toch.
Ijs 
Beer - 12.09.2008 15:51




Nu wel dan?
Zeer goede actie! 
Rood ledje - 13.09.2008 06:02

Deze actie geeft goed de werkelijkheid weer wat de ijsbeer staat te wachten.
De gevolgen voor de mens zullen ook niet uitblijven.
Helaas komt het niet meer tot massale acties tegen milieu-vervuiling en
toekomstige voedselcrises en energiecrises.
het zijn vooral de politiek en de ondernemers van grote multies die stug
doorgaan met vervuilen en winst maken ten koste van alles en iedereen.
Het gaat met het klimaat ook niet goed.
We zullen toch veel minder vervuilend bezig moeten zijn.
Laten we het gewoon vaker het op z'n chinees doen,gezellig met z'n
miljoenen op de fiets in de steden.
Die chinezen waren zo gek nog niet ;-)

Waarom is dat milieu nou zo belangrijk?
Omdat het over de basis van het leven gaat oftewel in een ernstig verziekt milieu kunnen mensen/dieren/planten niet meer leven.
We hebben er dus alle belang bij om het te stoppen nu het nog kan door onze levenstijl op tijd aan te passen.


We moeten van de politiek netjes op de volgende manier mensen informeren en aktiveren om deze problemen af te remmen:

Er over nadenken.
Er over praten.
Met zo veel mogelijk mensen proberen een oplossing aan te dragen.
Met zo veel mogelijk mensen dat uit gaan voeren.
Geweld afkeuren.

Bijna iedereen in de politiek vindt wel dat er iets moet gebeuren tegen
milieu-vernietiging maar als het echt gebeurt dat reageren ze met zware
repressie.
Gaan we in nederland ook richting de ijzeren driehoek/vuist
(politiek,geheime-diensten,bedrijfsleven)wie het weet mag het zeggen?
Kijk maar eens hoeveel acties door de AIVD,politie,milieu-politie,
marechaussee,MIVD,PID in opdracht van de politiek en door *mensen die zwaar bezopen zijn in de eigen groep worden verpest.(*denken door de drank vaak erg slecht na over acties)
Het is echter onvoldoende om schone techniek in te zetten.
We zullen toch voor de keuze komen om alleen die bedrijven nog toe te staan die het niet alleen om de winst is te doen en die het ook belangrijk vinden dat we allemaal kunnen overleven in een gezonde omgeving.

Deze dingen zijn zeker nodig:

Geen JSF.
Geen nieuwe kerncentrales.
Snoeien in de militaire uitgaven.
Stoppen me de sociale voorzieningen af te breken.
Stoppen me de gezondheidszorg af te breken.
De bus en trein-tarieven niet met 4,5 procent omhoog.
Het autoverkeer flink omlaag brengen en de leeftijd voor het rijden
met een auto weer naar 21 jaar.(jongeren veroorzaken de meeste ongelukken)
Duurzame energie stimuleren.
Steden weer fiets-vriendelijk maken.
De huren naar een fatsoenlijk peil terugbrengen.
Van recycling een topsport maken.
Zelfbouw duurzame energie stimuleren.
Solidariteit weer opbouwen met elkaar.
Minder achter de computer actievoeren maar de actie in het echt met mensen op straat uitvoeren.
Elkaar helpen en elkaar dingen leren zonder om geld te mekkeren.
Bij foute projekten lekker in de weg gaan lopen.
Je blijvend met de politiek bemoeien want het gaat ook over jouw leven.
Over dingen willen blijven nadenken.
De waarom-vraag weer stellen.
Weten dat de TV/radio/media alles op alles zullen zetten om
de politiek en het bedrijfsleven te vriend te houden en ze zullen er alles aan doen om mensen van de politiek af te leiden.
De TV/radio/media zullen bijna alle acties van links in een kwaad
daglicht stellen als mensen niet opletten, daarom is eigen media erg
belangrijk.
Ook eigen haat-radio/TV is foute boel,maak liever goede interviews en
reportages en zoek dingen zo goed mogelijk uit.
Als het met het milieu echt fout gaat hoef je op de politiek zeker niet te rekenen want ze zijn tegen die tijd met de noorderzon vertrokken en
de burger mag barsten.
De burger duidelijk laten zien waar rechts faalt en wat ze nu echt willen.
artikel Brabants Dagblad 
Mathijs - 14.09.2008 18:40

artikel BD
artikel BD

dit artikel stond gister in de krant
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.