english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
opnieuw stoepkrijt bij S.GP.
Krijtje - 03.12.2003 12:57

De SGP is een nare partij.
En vrouwen zouden niet gedwongen moeten zijn om via de belasting mee te betalen aan een politieke partij waar ze niet eens lid van kunnen worden.
daarom worden er dikwijls leuzen op hun stoep geschreven.
ook gister weer.


2 december 2003 zijn de volgende leuzen op de stoep van laan van meerdervoort 165, partijkantoor SGP, geschreven:
Nooit meer SGP!
Geen subsidie voor vrouwendiscriminatie: schaf SGP af!
Stop SGP!

en zolang ze bestaan zullen er van tijd tot tijd anti leuzen op hun stoep worden geschreven.

zie ook link naar eerdere dergelijke acties:
 http://www.indymedia.nl/nl/2003/11/15607.shtml
 

Lees meer over: feminisme

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
 
03.12.2003 17:21

eh, um, er zijn nog een aantal andere christelijke aftakkingen in nederland die nog harder vrouwen (mis)bruiken en gebruiken
anarcha-feminist 
03.12.2003 17:45

ja en? die dienen net zo hard bestreden te worden. Maar de SGP is de grootste en meest gevestigde. Stop vrouwenhaat, stop de SGP!
Adje - 03.12.2003 17:56

'En vrouwen zouden niet gedwongen moeten zijn om via de belasting mee te betalen aan een politieke partij waar ze niet eens lid van kunnen worden.'

We leven toch in een democratie? Waarom mag de SGP dit niet als standpunt hebben, de kiezers kunnen dan zelf bepalen of ze het hier mee eens zijn of niet. En zo ongeveer de helft van het aantal stemmen op de SGP is afkomstig van vrouwen.. Als zij het met dit standpunt eens zijn, wie zijn jullie dan om dit te moeten willen verbieden, in een democratie NB?

En hoe vertaalt zich die zgn. vrouwenhaat precies? Hebben jullie concrete voorbeelden of aanwijzingen?

kBen benieuwd...

wel lid, geen bestuur? 
M - 03.12.2003 18:54

tijdje geleden vertelde één of andere peewee van sgp-jongeren dat ze wel lid kunnen worden, maar geen functies bekleden binnen de partij. Driekwart van de leden zou vrouw zijn.
Weet niet of dit enkel binnen SGP-jongeren is (uiteraard veel vooruitstrevender dan de moederorganisatie) of binnen de hele partij.

Anyway, een onderdeel van democratie is volgens mij dat iedereen kan meedoen. Van mij mag je ook best clubjes oprichten waar niet iedereen aan kan/mag meedoen, maar dan moet er toch wel even Geen verbinding zijn met die zogezegde democratie.
mensenrechten 
clara - 03.12.2003 21:04

Ook als er vrouwen op de SGP stemmen, betekent dat nog niet dat het daarmee okay is.

En een partij die een deel van hun leden niet eens toestaat wat hun volgends het wel toestaat, namelijk een gelijke positie, heeft zekker in een parlament niks te zoeken.
Democratie in haar Griekse glorie. 
D77 - 03.12.2003 23:22

Wanneer je van mening bent dat de SGP een politieke partij mag zijn omdat je vindt dat dat binnen ons ''democraties'' stelsel past ben je, indien je deze logica consistent toepast, ook voor de vrijheid om een demonstratie of axie tegen een bepaalde politieke partij te ondernemen - zeker wanneer het binnen de grenzen van de wet valt. Ja toch?

Zoek anders 'ns op wat democratie betekende in de Griekse taal - wie weet brengt dat jou tot verlichting. De definities van de 2 woorden in het Grieks zijn anders dan die in mijn Nederlandse woordenboek. Hetzelfde geldt voor o.a. liberaal (itt de VS, een in Europa verkrachte term) en anarchie (lmd dat dit in de media en politiek een synoniem is voor chaos).

De rechten van vrouwen in de Islamitische gemeenschap worden imo al aardig door parlement en media in kaart gebracht. Daar is iig al kritiek op en aandacht voor; itt de SGP. Succes met de axies!
vrouwen kunnen geen sgp lid worden 
Krijtje - 04.12.2003 10:59

M. vraagt zich af hoe het zit met lidmaatschap vrouwen sgp.
Het zit zo:
vrouwen kunnen volwaardig lid worden van de aan de sgp verwante jongerenorganisatie, maar dat stelt niks voor, want dat is geen politieke partij.

vrouwen kunnen geen volwaardig lid van sgp worden. ze kunnen wel 'bijzonder lid" daarvan worden , wat ook niks voorstelt want als bijzonder lid kun je nooit een bestuursfunctie krijgen.

Verder vind ik het goed om te zien dat er veel reakties onder gezet zijn van vrouwen en anderen die net als ik vinden dat de SGP echt niet kan.

Nederland is in strijd met het VN vrouwenverdrag door sgp als politieke partij te accepteren en ook te subsidieren.
Human Rights Committee heeft uitspraak gedaan dat vrijheid van godsdienst nooit een motief kan zijn voor vrouwendiscriminatie.
Wat ook nog mogelijk is, is aan te tonen dat hun discriminatie een probleem voor de openbare orde is.
eerst stond ik wat ambivalent tegenover dat motief, omdat zoiets ook tegen links te gebruiken zou zijn.

maar het is verleidelijk om sgp dus via openbare orde verstoringen te gaan bestrijden, en er is een redelijke kans...
cp 86 is ook op die grond verboden.

wat vinden jullie hiervan?

en is er animo om daar de orde te gaan verstoren met jubeldemo's e.d.?
dronkenschap & tureluurs... 
hangover ladies! - 04.12.2003 13:33

ik wordt helemaal dronken hiervan, waar komen vrouwen toch altijd vandaan die zich laten bepalen door iemand anders (man/vrouw), merkwaardig fenomeen...

mooie acties krijtje, heel veel succes!
wanneer 
nieuwsgierig - 04.12.2003 15:19

Heb je al een datum voor een jubeldemo?

tja 
Adje - 04.12.2003 15:43

Volgens mij zoeken jullie gewoon 'problemen' op, om iets te doen te hebben, terwijl het jullie helemaal niet aangaat. Hebben jullie last van de SGP, of denken jullie te moeten gaan beslissen voor al die vrouwen die menen dat God van hen vraagt om hun vertegenwoordiging naar buiten toe (in kerkelijk opzicht, maar aangezien de SGP een theocratie voorstaat, ook in politiek opzicht) door middel van de man te laten gebeuren. Als je het daar niet mee eens bent, moet je proberen iets aan het godsbeeld van die vrouwen te doen, en de manier waarop ze met de bijbel omgaan, en niet hen gaan verbieden om hun geloof te 'uiten'.

Enne, M, iedereen kan toch meedoen met politiek? Als je de SGP niet ziet zitten, kies je voor CU (of een heel andere partij). Democratie is niet dat iedereen overal mee mee kan doen, anders kan je net zo goed gaan demonstreren tegen clubjes waar alleen mensen van boven de 60 mogen komen oid. tLijkt mee een vrij kort-door-de-bocht benadering van je, om het zo te stellen...

Wat betreft de reactie van D77, dat je demonstraties toestaat, daar ben ik het geheel mee-eens, maar dan wel ZINNIGE demo's, en niet van die (sorry voor het woord) zielige lawaaidemo's of gaan krijten op de stoep. Probeer het op een respectabele manier, en maak jezelf niet kinderlijk-belachelijk...
hopla pipla popla plieph... 
got got got... - 05.12.2003 10:19

weet je wat pas zielig is...geloven in een god...
en niet zelfstandig kunnen oordelen en zien in het leven...
dààr heb ik pas meelij mee!

dit zijn heel respectabele acties van krijtje, toevallig!

en dankzij dat fijnzinnige christendom anno heden, kan ongeveer bijna niemand zich meer bewegen in Nederland, omdat men kennelijk altijd denkt werkelijk te kunnen beslissen over andere mensen hun leven...nouw: forget about that! ;-)

geloven, je mot er maar zin in hebben....het mag hoor, ik leg je geen haarbreedte in de weg!

zielig hoor dat je niet in staat bent om gewoon door schade en schande wijs te worden, en niet in te staan voor je eigen daden, en altijd maar een beroep op een god te moeten doen...ik zou doodmoe worden van dat soort lieden als ik god was, steeds die verhalen die verzoeken om meelij...
pfffff....





dommmmm 
een-niet-relikwabje - 05.12.2003 11:04

"Volgens mij zoeken jullie gewoon 'problemen' op, om iets te doen te hebben, terwijl het jullie helemaal niet aangaat. "

als 'wij' problemen 'opzoeken' is dat omdat er ècht iets aan de hand is...want er dreigt namelijk een situatie te onstaan dat wij 'andersdenkenden' bepaald gaan worden door onder anderen de christenen...
daarom zijn acties zoals deze heel hard noodzakelijk,
want het zijn juist meestal de religies die zich tot in het bed bemoeien met het leven van anderen, en precies dàt gaat eigenlijk inderdaad - helemaal niemand een mallefukje- aan !!!!!

ondanks dat alles in zijn tradities/geschiedenissen te waarderen is, toch:
donder een eindje op met je malle religies en laat anderen eindelijk met rust!

succes krijtje!

antwoord op nieuwsgierig  
Krijtje - 05.12.2003 13:34

ja inderdaad, hoewel er nog geen "stop de SGP actiegroep" is met een emailadres en dergelijke zal ik een datum opgeven dat ik zelf in elk geval lawaai ga maken bij SGP partijkantoor, Laan van Meerdervoort 165 den Haag.

laten we het volgende afspreken: Vrijdag 19 december 2 uur smiddags op het meetingpoint den Haag CS. We pakken om 14.14 tram 17 richting Statenkwartier en stappen op de Waldeck Pyrmontkade uit. dan zijn we vlak bij het partijkantoor.
ga mee protesteren tegen de enige politieke partij die weigert vrouwen als lid te accepteren.
neem iets mee om lawaai te maken; fluitje, pannedeksel en lepel of wat dan ook. verkleed je als heks als je daar zin in hebt. hoeft niet perse.
tot dan.

groetjes,
Krijtje
tja 
Adje - 05.12.2003 13:48

'als 'wij' problemen 'opzoeken' is dat omdat er ècht iets aan de hand is...want er dreigt namelijk een situatie te onstaan dat wij 'andersdenkenden' bepaald gaan worden door onder anderen de christenen...'

In het geval van de SGP? Twee zetels in de kamer, wethouders die het goed doen, en gewoon meedraaien net als andere partijen???
Kan je concreet wat voorbeelden geven? En misschien ook ingaan op de rest van mijn posting?

En wat betreft 'steunen' op een god: je laat wel duidelijk zien dat je nooit wat van Hem ervaren hebt, 'gotgotgot'... Maar neem dan niet zo'n naief-WienerKreis houding aan door jouw leegheid te extrapoleren naar heel de werkelijkheid.... En kom met argumenten.. en niet met een tirade...


tirade of niet... 
een lesbienne - 05.12.2003 14:04

neen, dank voor mij geen godheid nodig, en zeker geen christelijke, maar ga je gang en geniet ervan, zou ik zeggen!

Het is vooralsnog een redelijk vrij land hier, dus...

me verdiepen in het christendom?
alsjeblieft zo min mogelijk, er zijn heel wat interessantere en mooiere culturen te bedenken!

dahag!
@ adje 
clara - 05.12.2003 15:35

natuurlijk heb ik last van een partij in het parlament, als deze partij niet iederen de gelijken rechten toestaat

en ik heb last van een overheid die niet er op reageerd als een organisatie discriminatie uitoeffent
Lawaaidemo bij SGP partijkantoor 
linking - 05.12.2003 18:09

 http://www.indymedia.nl/nl/2003/12/15872.shtml
Lawaaidemo bij SGP partijkantoor
Krijtje v.d. Stoep - 05.12.2003 14:24
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.