english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
taxichauffeurs denken slim: gulden=euro
vlo - 29.08.2002 08:32

De taxi die mij gister naar huis bracht rekende een prijs die twee keer zo hoog lag dan normaal. Het dubbeltje viel bij mij toen ik vanmorgen onder de douche stond, gisteravond vond ik het nog gewoon duur.

hoort liegen bij de cultuur van de auto?
hoort liegen bij de cultuur van de auto?

Het begintarief was 3 euro 50. Inderdaad 7 gulden. Voorheen kostte een ritje van Amsterdam Centraal Station naar huis tussen tien en vijftien gulden. Nu 15 euro 50.

De taxichauffeur vertelde mij dat hij twee maanden chauffeur was. Het was wat rustiger in de stad en hij moest langer wachten op een rit, 'nu de toeristen weg zijn'. Hoeveel toeristen zouden in Amsterdam ook opgelicht zijn bij deze man?

Want hij gebruikte gewoon de guldenmeter als eurometer. Het bedrag op het schermpje is een bedrag in guldens en niet in euro's.

Nietsvermoedend betaalde ik in euro's. Nu weet ik beter. En terwijl ik om acht uur 's ochtends naar Radio 1 luister, hoor ik een TCA-chauffeur zeggen dat zijn concurrenten op Schiphol ook dubbele prijzen hanteren...

Hoeveel chauffeurs gebruiken deze truc? Hoeveel mensen zijn sinds 1 januari dit jaar opgelicht? Ik ga vandaag nog terug naar het CS om hem ermee te confronteren (Hé! Jij liet mij gister in euro's betalen, terwijl je meter guldens liet zien).

Daarnaast pleit ik voor afschaffing van de "vrije marktwerking" in de taxibranche. Zo kunnen dit soort profiteurs direct de vergunning afhandig gemaakt worden. Ook moet het openbaar vervoer 's nachts vaker rijden, want ik nam de taxi omdat ik anders bijna een uur op een bus moest wachten.

 http://www.carbusters.ecn.cz/
 http://www.autovrijedag.nl/home.asp
 

Lees meer over: zonder rubriek

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
uitprijzen 
maxmax - 29.08.2002 14:11

ze zullen zich zelfs uit prijzen een dit is goed zo, het is nu een goed moment om taxichaufferen en kroeguitbaaters en schoarmaverkoopers etc. links laaten liegen
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.